ایرنا نوشت: بهای پروانه ها یک میلیون ریال و اعتبار آن مدت سه روز می باشد و متقاضیان واجد شرایط با اخذ آن می توانند در شکارگاه های آزاد استان نسبت به شکار یک راس گراز وحشی اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پروانه شکار گراز وحشی در شکارگاه های آزاد با هدف تعدیل جمعیت این گونه برای اقلیت های دینی استان صادر می شود.

محمد خلیلی روز شنبه افزود: جمعیت گراز وحشی در شمال استان به علت نداشتن دشمن در طبیعت اعم از پلنگ و گرگ افزایش یافته و این حیوان با جمعیت کثیر به مزارع و باغ های کشاورزان چالدران خسارت زده است.

وی با اشاره به حضور عشایر در مناطق کوهستانی که زیستگاه گزار است، گفت: ورود انسان ها به زیستگاه گراز و محدود شدن محل زیست این حیوان موجب کاهش امنیت غذایی آنها شده و گرازها را به باغ ها و مزارع کشاورزی کشانده است.


خلیلی با بیان اینکه دستورالعمل صدور پروانه شکار گراز ویژه اتباع ایرانی در سال جاری ابلاغ شده است، بیان کرد: متقاضیان مسیحی می توانند با مراجعه به ادارات حفاظت محیط زیست استان نسبت به اخذ پروانه شکار اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این پروانه ها فقط برای اقلیت های دینی صادر می شود و شکارچیان متقاضی باید سابقه تخلف شکار و صید نداشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در رابطه با شرایط پروانه های شکار گراز گفت: بهای پروانه ها یک میلیون ریال و اعتبار آن مدت سه روز می باشد و متقاضیان واجد شرایط با اخذ آن می توانند در شکارگاه های آزاد استان نسبت به شکار یک راس گراز وحشی اقدام کنند.

خلیلی گفت: صدور پروانه شکار گراز ویژه اتباع ایرانی تا بیستم بهمن ماه سال جاری در آذربایجان غربی ادامه می یابد.

رییس یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کنترل پروانه‌های شکار در مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: در صورت بروز هر گونه تخلف، ضمن ضبط ادوات شکار و صید، متخلفان با تشکیل پرونده مربوطه به مراجع حقوقی و قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: دریافت کنندگان پروانه متعهد می شوند تا با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از حیات وحش و زیستگاه های طبیعی و شناسایی و معرفی متخلفان شکار و صید همکاری کنند.

به گزارش ایرنا جمعیت گرازهای وحشی در سال های اخیر به دلیل محدود شدن زیستگاه و نیز از بین رفتن دشمنان طبیعی در طبیعت در نواحی مختلف آذربایجان غربی رو به ازدیاد بوده و حمله آنها به باغ ها و مزارع کشاورزان موجب وارد آمدن خسارت های زیاد به محصولات کشاورزی شده است.
ماکو، چالدران، پلدشت و سردشت عمده ترین زیستگاه های این حیوان در آذربایجان غربی است.

 

 

 

۴۵۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =