سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که پزشکان در مطب‌های خود دستگاه‌های کارت‌خوان داشته باشند اما برای الزام قانونی، باید مستندات قانونی مجلس و دستگاه‌هایی که مقررات را وضع می‌کنند، استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان را الزام کنند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری گفت: به عنوان یک پزشک، شرمنده هستم و خجالت می کشم که در شرایط فعلی که امکان تهیه آسان دستگاه های کارتخوان فراهم و مورد نیاز و تقاضای مردم است، برخی مطب ها هنوز از این امکان استفاده نکرده اند.

وی در ادامه افزود: اینکه نصب دستگاه کارتخوان در مطب های پزشکی الزام است یا خیر، موضوع دیگری است اما از نظر اخلاقی و عرفی، این دستگاه ها می توانند نصب شده و مورد استفاده قرار گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که از نظر قانونی، سازمان امور مالیاتی کشور 38 شغل و صنف را موظف کرده که صندوق یا دستگاه کارتخوان داشته باشند اما هنوز برای صنف پزشکی این اتفاق رخ نداده است، افزود: درخواست اخلاقی و توصیه ما به پزشکانی که دستگاه های کارتخوان ندارند این است که این دستگاه ها را نصب کنند.

دکتر حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گله داریم که رفتار 10 تا 20 درصد از پزشکان موجب واکنش های اجتماعی و سیاسی می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ارتباطی بین مالیات و نصب دستگاه کارتخوان در مطب های پزشکی وجود ندارد چون مالیات پزشکان همانند سایر صنوف و مشاغل و بر اساس توافق نامه سازمان های نظام پزشکی و امور مالیاتی محاسبه می شود.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =