خانه ملت نوشت:‌نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت:کالاهای احتکار شده مانند لوازم خانگی بین زوج های جوان با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شود.

عین‌الله شریف‌پور درباره کالاهای احتکار شده گفت:باید پذیرفت روند صعودی قیمت ارز و برخی از اعمال مدیریت های ضعیف، باعث شده که سوداگران و محتکران فضای بازارها را با التهاب کاذب برای دست یابی به سودهای نجومی، روبرو کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در شرایط جنگ اقتصادی باید تعامل و همدلی بیشتر شود اینکه یک عده بخواهند در شرایطی که دشمنان کارشکنی های خود را به حداکثر ممکن رسانده اند با اقداماتی مانند احتکار به کشور آسیب وارد کنند، غیرقابل قبول است.

برخورد جدی با محتکران ضرورت دارد

نماینده مردم ماکو،چالدارن،پلدشت و شوط در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد:در صورتی که در دستگاه قضایی جرم احتکار اثبات شود باید محتکران مجازات شوند.

شریف پور در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:باید روند توزیع کالاهای احتکار شده شفاف شود، اینکه اخبار کالاهای احتکار شده به مردم می رسد اما روند  توزیع و ورود این کالاها به بازار برای مردم شفاف  نیست، قابل قبول نیست.  

لزوم برنامه ریزی برای توزیع کالاهای احتکار شده

وی با بیان اینکه انبارهای کالا باید از طریق سامانه رصد شوند، ادامه داد:برنامه ریزی برای توزیع کالاهای احتکار شده بسیار مهم است چرا که اگر انجام این مهم براساس روند اصولی انجام شود حداقل بخشی از التهابات کاذب در بازار رفع می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:بطور مثال پیشنهاد می شود کالاهای احتکار شده مانند لوازم خانگی بین زوج های جوان با قیمت ارز 4200 تومانی بر اساس ساز و کار دقیق و با لحاظ  تاریخ عقدنامه توزیع شود.

 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =