۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

مجموعه داستان کوتاه «حامله و امپراتور» نوشته هومن نحوی که در بردارنده 12 داستان با موضوعات و مضامین مختلف است، از سوی انتشارات نگاه روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «حامله و امپراتور» مجموعه داستان‌های کوتاه هومن نحوی، توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

این کتاب که اولین اثر هومن نحوی به شمار می‌آید، برگزیده‌ای از داستان‌هایی است که نویسنده در یک بازه زمانی نسبتا طولانی (هشت سال) به رشته تحریر در آورده است.

«حامله و امپراتور» در برگیرنده‌ 12 داستان کوتاه است که هر داستان در فضای خاص و مستقل خود شکل گرفته و به پیش می‌رود. داستان‌های این کتاب از خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد تهران تا بیابان‌های خالی و سرشار از سکوت، از حال و هوایی آخرالزمانی در شهری مخروبه تا وضعیت‌هایی فانتزی در مسافرکش‌های شهری، از پیرزن و پیرمردهای ساده شهرستانی تا کشمکش و دعوای تراکم و ساخت و ساز شهری، از جنون و کشش‌های تنانه تا تصعید و رسوب فلسفه زیستن، از تماشا تا بلعیدن، از مرگ تا وسوسه، از کودکی تا شاعرانگی، پهنه گسترده‌ای از موقعیت‌ها و مکان‌ها و شخصیت‌ها را در بر می‌گیرد، آن‌گونه که گویی نویسنده سودای به چنگ آوردن همه چیز را در سر پرورانده باشد.

کتاب حامله و امپراطور

آدم‌ها در «حامله و امپراتور» درگیرِ تن‌ها‌شان هستند و درگیر حضور و ارتباط با تنانگیِ دیگرانی که گاه در هیات هیولایی که نبض گرمش را در زیر پوست لغزنده‌اش می‌توان حس کرد، گاه در سنگینی نفس گاومیشی که بازدمش به صورت آدم فوران می‌کند، گاه در هیبت موجودات سیال و نیمه مرئی که در هم می‌پیچند و کش می‌آیند، و گاه در شیدایی پرنده‌‌ای که دهان به جنون و شاعرانگی می‌گشاید، جلوه می‌نماید.

نگاهِ گاه طنز و گاه صرفاً گزارشگرِ راوی، زبان روان و عمدتاً بدون پیچیدگی، فضاسازی‌های آشنا و در عین حال وهم‌آلود و نابجایی‌هایی که در منطقِ مکان، ماجرا و حتی زمانِ داستانها به صورتی قدرتمند و در عین حال ساده و سر راست خود را به مخاطب تحمیل می‌کنند از جمله ویژگی‌های این مجموعه هستند.

«حامله و امپراتور» در 135 صفحه و با قیمت 13 هزار و 500 تومان از سوی نشر نگاه وارد بازار کتاب شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =