خراسان نوشت: جوان افغانستانی که با همدستی یکی از دوستانش به اموال یک شرکت خصوصی در مشهد دستبرد زده بود راز 30 فقره از سرقت های صبحگاهی خود را نیز فاش کرد.

در پی اعلام سرقت های متعدد از منازل و خودروهای پارک شده در مناطق حاشیه ای مشهد، گروه ورزیده ای از نیروهای تجسس کلانتری سپاد با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) ماموریت یافتند تا به ردیابی سارق یا سارقانی بپردازند که در اوایل سپیده دم جرایم خود را مرتکب می شدند. در پی دستور قضایی، گروه های عملیاتی در شاخه های مختلف پلیسی وارد عمل شدند و با استفاده از منابع و مخبران محلی و همچنین رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد یک جوان افغانستانی در سرقت های داخل خودرو نقش دارد. بنابراین محل سکونت این جوان 29 ساله که برات نام دارد به طور غیرمحسوس زیرنظر پلیس قرار گرفت تا این که مشخص شد این فرد به همراه یکی دیگر از همدستان هموطنش به خودروها و منازل مردم دستبرد می زنند.

گزارش خراسان حاکی است، این گونه بود که نیروهای انتظامی با کسب مجوزهای قضایی از قاضی حسینی و پس از اطمینان از ورود متهم به منزل مسکونی، عملیات دستگیری وی را آغاز کردند. این متهم 29 ساله که با دیدن ماموران انتظامی حیرت زده شده بود، ادعا می کرد که او را به اشتباه گرفته اند! در عین حال سه گروه عملیاتی از نیروهای کلانتری در بازرسی از منزل این فرد تعدادی ضبط و پخش، تلویزیون، رایانه، لپ تاپ، ماشین های ریش تراش، انواع گوشی های تلفن همراه، مانیتور، ماشین حساب و ... کشف و ضبط کردند.
با انتقال اموال مشکوک به سرقت و متهم مذکور به کلانتری، تحقیقات و بازجویی از وی آغاز شد اما این متهم مدعی بود که مورد تهمت قرار گرفته و اموال کشف شده را نیز از رهگذران خریده است تا آن ها را در جمعه بازار به فروش برساند! او همچنین درباره «نعمت» همدست خودش نیز گفت: او از بستگانم است و من از او یک دستگاه تلویزیون خریده ام!
با توجه به تناقض گویی های متعدد متهم و همچنین کشف اموال مشکوک به سرقت، این جوان 29 ساله با صدور قرار قانونی روانه زندان شد و ماموران دایره تجسس کلانتری نیز تحقیقات خود را زیر نظر سرگرد زمینی(رئیس کلانتری سپاد) برای به دست آوردن مدارک و اسناد محکمه پسند ادامه دادند تا این که نیروهای زبده کلانتری سپاد به فیلمی از یک دوربین مداربسته دست یافتند که متهم را در حال بریدن قفل یک شرکت خصوصی در منطقه کلاهدوز نشان می داد. به همین دلیل و با دستور قاضی حسینی، متهم این پرونده دوباره در اختیار نیروهای تجسس قرار گرفت تا بررسی های بیشتری درباره سرقت های احتمالی دیگر وی صورت گیرد.
«برات» (جوان 29 ساله) که از دیدن تصاویر خود هنگام سرقت شوکه شده بود به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: سپیده دم هفتم مهر به همراه نعمت (همدست متهم) سوار بر پیکان وانت او شدیم تا به اموال یک شرکت در بولوار کلاهدوز دستبرد بزنیم. من با انبر بزرگ قفل بری،ابتدا قفل در شرکت را بریدم ودر دو مرحله دستبرد لپ تاپ، تلفن رومیزی و لوازم دیگر را سرقت کردیم و متواری شدیم ! و ...
اعترافات این سارق جوان در حالی بود که چند نفر از مال باختگانی که اموال داخل خودروهای آنان مورد دستبرد قرار گرفته بود نیز با حضور در کلانتری اموال خود را شناسایی و از سارق شکایت کردند. این گونه بود که متهم درباره سرقت از داخل خودروهای پارک شده نیز گفت: سپیده دم و در حالی که هنوز مردم در خواب بودند فقط با یک سیم در خودروها را باز می کردم و به باتری و دیگر اموال داخل آن مانند ضبط و پخش دستبرد می زدم!
این سارق جوان درحالی به 30 فقره سرقت از خودروهای پارک شده اعتراف کرد که حدود 15 تن از شاکیان وی به کلانتری مراجعه کرده اند. گزارش خراسان حاکی است، در حالی که تحقیقات نیروهای تجسس با صدور دستور قضایی برای دستگیری نعمت (همدست متهم) ادامه داشت، بررسی های آنان مشخص کرد که همدست سارق نیز فقط سه روز بعد از دستگیری «برات» و در ارتباط با یک پرونده سرقت دیگر توسط نیروهای کلانتری آبکوه دستگیر و روانه زندان شده است. شایان ذکر است با انتقال متهمان به کلانتری و مواجهه حضوری آنان، بررسی های پلیسی درباره سرقت های احتمالی دیگر دو سارق یاد شده، ادامه می یابد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =