سالانه 800 میلیارد ریال هزینه تهیه دفترچه های بیمه سلامت در کشور می شود

ایرنا نوشت :مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت :سالانه 800 میلیارد ریال هزینه تهیه دفترچه های بیمه سلامت در کشور می شود که با حذف این دفترچه ها نه تنها در منابع صرفه جویی می شود بلکه خدمات رسانی به مردم بنحو مطلوب تری انجام می شود.

صفر فرامرزی  در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت هفته بیمه سلامت افزود:95 درصد خدمات بیمه سلامت الکترونیکی ودر همین راستا دفترچه های کاغذی نیز تا پایان سال حذف و تمامی خدمات بصورت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری از خدمات تقریبا رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند، تصریح کرد: 485 هزار روستایی و عشایری و 15 هزار بیمه شده تحت عنوان بیمه همگانی در استان از این خدمات بهره مند هستند.

فرامرزی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور 50 هزار نفر در استان که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری میزان هزینه تحمیل شده بر دولت برای جمعیت بیمه شده سلامت این استان در سال گذشته را 2 هزار و 310 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که درآمد این نهاد در سال گذشته 400 میلیارد ریال بوده است.

فرامرزی خاطرنشان کرد: با وجود نامتناسب بودن بین منابع مالی و هزینه ها، به مردم اطمینان می دهیم که تا پایان امسال با هیچ محدودیتی در ارائه خدمات به بیمه شدگان روبه رو نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه تمام بدهی های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است، گفت: تنها 360 میلیارد ریال بدهی معوق از سال 96 به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که امید می رود با مساعدت دولت این بدهی نیز تسویه شود.

گفتنی است ، 27 مهر تا 3 آبان به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

صفر فرامرزی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =