۱ نفر
۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

مهر نوشت:افزایش حجم تردد زوار در مرز مهران باعث افزایش شور و اشتیاق در این مرز برای زائران شده و در این بین خدمات رسانی به زوار اربعین توسط مردم و موکب ها بیشتر شده است.

 بعد از طوفان خاک و بارندگی  شامگاه یکشنبه که موجب خسارت زیادی به مواکب در مسیر پایانه مرز مهران شد و  برای چند ساعت آن هم به خاطر شرایط جوی ترددها مختل شد، از دیروز دوباره مرز مهران مجدد شاهد حجم بالای تردد زائران اربعین بود.

  آنچه در این راهپیمایی بزرگ می توان فهمید این است که هیچ چیز حتی طوفان خاک و بارندگی شدید هم نمی تواند مانع رفتن زائران به کربلا شود، زائرین کربلا می گویند به رغم تخریب مواکب بسیاری از آنها بدون در نظر گرفتن شرایط در حال خدمت رسانی به  زائرین هستند.

در این مسیر خستگی، بی خوابی، تشنگی بی معناست چرا که همه با دلی عاشقانه مسیر رفتن به کربلا را طی می کنند.

اربعین

این روزها شهر مهران مملو از دل دادگان حسینی است آنهایی که عاشقانه در حال رفتن هستند و آنهایی که با ارادت خالصانه به زائران خدمت رسانی می کنند، زائران در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی با نظم خاصی در حال تردد هستند در مسیر نیروهای انتظامی علاوه برتامین نظم وامنیت به زائرین کمک می کنند و بسیاری از چمدان های آنها را تا پایانه مرزی جابه جا می کنند، در این مسیر هیچ کس درمانده نمی ماند چرا که عشق ودل دادگی به حسین مسیر را هموار می کند.

تردد و خروج زائران کربلای معلی از پایانه مرزی مهران به صورت روان و عادی در جریان است و زائران در کمترین زمان ممکن از این پایانه مرزی خارج می شود.

امسال برخلاف سالهای گذشته با هماهنگی های صورت گرفته و کنترل ماموران از خروج  زائرانی که فاقد گذرنامه بوده و بدون روادید هستند جلوگیری می کنند و تنها به زائرانی که دارای روادید کشور عراق هستند اجازه ورود به پایانه مرزی مهران می دهند.

میزبانی مهران ها قابل ستایش است

یکی از زائرینی که به خاطر شرایط بد جوی در مهران ماندگار شده بود، گفت: میزبانی و محبت مردم مهران در بحث اسکان زائران قابل ستایش است.

علی حسینی گفت: در مسیر پل زائر بودیم که طوفان شدید گرد و غبار همه شهر را در بر گرفت و تنها برای چند ثانیه فرصت پناه گرفتن داشتیم.

وی گفت: لحظات بسیار نفس گیری بود، بعد از گرد و غبار بارندگی شروع شد که اکثر شهروندان مهران برای اسکان زائران درب منازل خود را بازکردند که این حرکت مردم نشان از معرفت ومنش آنها است.

یکی از خادمان  مواکب گفت: بدترین شرایط آب و هوایی هم وجود داشته باشد ما به زائران خدمت رسانی خواهیم کرد.

حیدرموسوی بیان داشت: طوفان گردغبار بسیاری از مواکب مسیر پایانه مرزی مهران را تخریب کرد ولی عشق به حسین وخدمت به زائرین سبب شد که بیشتر مواکب به رغم تخریب به زائرن خدمت رسانی می کنند.

این خادم اربعین گفت: وقتی در مسیر خدمت به زائرین قرار بگیری تنها به یک چیز فکر می کنی و آن هم خدمت به زائران است.

مواکب به رغم تخریب خدمات ارائه می دهند

فرماندار مهران گفت: بعد از طوفان خاک و بارش شدید باران بسیاری از مواکب تخریب شدند که بلافاصله با هماهنگی ستاد بحران هماهنگی های لازم برای خدمات رسانی به زائران در دستور کار قرار گرفت.

نظام ملکشاهی درگفتگویی اظهار داشت: با هماهنگی هایی که صورت گرفته همه مواکب که بر اثر طوفان و بارندگی تخریب شدند که در حال ایجاد احیاء هستند و در وضعیت فعلی مواکب دارند هم به زائران خدمت رسانی می کنند.

فرماندار مهران گفت: باتوجه به افزایش تردد در پایانه مرزی مهران همه تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به زائرن مهیا شده است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی که بین کمیته اربعین وجود دارد هیچ گونه مشکلی در بحث جابجایی وخدمات دهی به زائرین در شهر مهران وجود ندارد.

ملکشاهی گفت: کسانی که قصد سفر به کربلا دارند حتما مدارک لازم و ارز مورد نیاز خود را از شهر مبدا تهیه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار مهران گفت: امسال با برنامه ریزی که صورت گرفته زائرین کمتر از یک دقیقه از گیت خروج می شوند.

افزایش ترددها در مهران

قاسم سلیمانی دشتکی شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی خود گفت: اوضاع استان بعد از طوفان شب گذشته به حالت عادی برگشته است و تردد زوار در حال جریان است.

استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه از زائران خواست که قبل از سفر به استان از وضعیت جوی اطلاع کسب کنند، تاکید کرد: با توجه به شروع فصل بارندگی در استان لازم است زائران لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی در پایان به پشت سر گذاشتن یک شب سخت در طوفان مهران اشاره کرد و گفت: در اینجا لازم می دانم که از همه دست اندر کاران و مخصوصا از مردم خوب استان ایلام که در آن شرایط سخت درب خانه هایشان را به روی زائران باز نمودند و به خوبی از آنان پذیرایی کردند، تشکر کنم.

مردم ایلام به میزبانی زائران افتخار می کنند

سعید کریمیان، مدیر کل ستاد بحران استانداری ایلام در گفتگویی اظهار داشت: ما مردم ایلام مفتخریم که میزبانی زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

وی افزود: در خصوص اسکان اضطراری زائران در پی طوفان شب گذشته در مهران همه مساجد و مدارس اماکن ورزشی در مهران و تمامی شهرستان ها به روی زائران باز شد و تجهیزات و امکانات لازم در اختیار زائرین قرار داده شد.

کریمیان عنوان کرد: هم اکنون در مرز هیچ گونه مشکلی جهت تردد زوار نیست و زائرین با روال بسیار خوب در حال عبور از گیت ها هستند، کامیون های موکب نیز در حال تردد از مرز هستند تردد زائرین با سهولت انجام می گیرد.

وی گفت: به زائرین توصیه می کنیم با توجه به نزدیک شدن فصل سرما زائرین لباس گرم به همراه خود داشته باشند.

آخرین وضعیت ترافیکی شهر مهران و راه های استان

سرهنگ محسن ناصری رئیس راهنمایی و راهنمایی ایلام در گفتگویی اظهار داشت: در حال حاضر تمام پارکینگ های منتهی به  پل زائر کاملا تکمیل شده اند.

وی گفت: همکاران در سطح شهر مهران تمام خودروهای زائران به پارکینگ بزرگ اربعین و پارکینگ های سطح شهر هدایت می کنند.

خودروها در محورهای مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران هم به سهولت تردد می کنند، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام  در گفتگویی اظهار داشت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی ترافیک روان پرحجم و بدون هر گونه مشکلی در جریان است.

با  توجه به اینکه مرز مهران پس از طوفان شدید شب گذشته با همت و تلاش دستگاه های خدمات رسان در کمتر از ۲۴ساعت مجدداً مهیای حضور زائرین شده بود، صبح امروز هم جمعیت زیاد محبان اباعبدالله الحسین(ع) با شور و هیجانی وصف ناشدنی به عشق تشرف به محضر ارباب شهیدان خود را به مرز مهران رسانده و در سایه تلاش مجاهدانه ومضاعف دستگاه های مربوطه پای در این مسیر نورانی نهاده اند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =