رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دمکراسی نقش مهمی در  آگاهی‌بخشی  جامعه نسبت به حوزه سلامت دارند

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم نکوداشت روز خبرنگار به نقش خبرنگاران اشاره کرد و اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن مردم جامعه نسبت به حوزه سلامت دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ،دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعنوان اولین دستگاههای  اجرایی برگزار کننده مراسم نکوداشت روز خبرنگار در استان مازندران و با حضور گسترده اهالی رسانه از خبرنگاران تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما افزایش تعامل بین رسانه و حوزه سلامت می باشد افزود : با گسترش سواد سلامت در بین مردم شاهد ارتقای سلامت آحاد جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آموزش عالی سلامت را مدیریت می‌کند و علاوه برآن خدمات بهداشتی، درمانی غذا و دارو را نیز ارائه می دهد بیان کرد : امروزه در مناطق روستایی و شهری مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت خدمات لازم را به مردم در حوزه بهداشتی و درمانی ارائه می دهند که سبب کاهش بیماری ها شده است.

دکتر موسوی به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به کسب رتبه نخست در سال های متوالی و در بین دانشگاه های تیپ دو در زمینه پژوهشی توانسته است جزو دانشگاه های تیپ یک کشور قرار گیرد و این موفقیت بزرگی است و از حیث تحقیقات و فن آوری هم از این پس بعنوان دانشگاه تیپ یک محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال جاری توانست در بین ده دانشگاه برترجهان اسلام قرار بگیرد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست در این رده بندی در رتبه نهم دانشگاه ها قرار گیرد که با توجه به سابقه فعالیت این دانشگاه اهمیت زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تلاش بر این است تا در این جلسه اصحاب رسانه و خبرنگاران نظرات و پیشنهادات خود را جهت افزایش تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رسانه ها در جهت ارتقای سلامت جامعه بیان کنند. در ادامه این جلسه خبرنگاران نظرات خود را در ارتباط با راه های افزایش تعامل با بخش های مختلف حوزه سلامت بیان کردند که با استقبال رئیس دانشگاه مواجه شد.

شایان ذکر است دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان نخستین دستگاه اجرایی استان، مراسم نکوداشت روز خبرنگار را با حضور گسترده خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه های محلی و کشوری، سایت ها و پایگاه های خبری و صدا و سیمای مازندران برگزار کرد.
در پایان نیز از خبرنگاران حاضر با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =