وزیر مشاور امارات در امور خارجه در اظهاراتی مداخله جویانه از دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیأتی از انصارالله یمن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته شبکه خبری المسیره یمن خبر از دیدار و گفتگوی صمیمی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با عبدالسلام الحوثی سخنگوی انصارالله یمن داد که داد محافل ائتلاف عربی را درآورده است. (اینجا)


دیدار سید حسن نصرالله با عبدالسلام حوثی


در همین رابطه ایسنا به نقل از النشره، گزارش داد: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد:  لبنان نمی‌تواند یک ایستگاه لجستیکی یا سیاسی برای انصارالله یمن باشد و نادیده گرفتن این مسأله پیامدهای آن را تشدید می‌کند.

این وزیر اماراتی همچنین نوشت: بحران یمن و جنگ در این کشور از  الویت‌هایی است که با آینده امنیت و ثبات در خلیج فارس مرتبط است و مسأله بحران یمن و جنگ در آن موضوع ثانویه نیست.

قرقاش در توییت‌های خود مدعی شد: چگونه سیاست عدم مداخله که لبنان برای توازن سیاسی و اقتصادی خود و جایگاه عربی و بین المللی‌اش به آن نیاز دارد، با دیدار حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با هیئتی از  انصارالله یمن همخوانی دارد؟ این سوالی است که امیدواریم لبنان آن را پاسخ دهد.

در همین راستا، سفارت یمن در واشنگتن مدعی شد: "دیدار نمایندگان انصارالله با سید حسن نصرالله دلیلی بر نقش حزب‌الله در بی‌ثباتی یمن و مداخله مستقیم آن در جنگ دایر در این کشور است!" این دیدار دو هفته قبل از دور جدید مذاکرات صلح صورت گرفت که توسط سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد و هدف از آن توافق بر سر توقف جنگی است که از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی در این کشور آغاز شده است.

پیشتر محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در صفحه شخصی خود در توییتر تصویری را از نشست نمایندگان انصارالله همراه با حسن نصرالله منتشر کرد.

این دیدار همزمان با درخواست مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن صورت گرفت که از تمامی طرف‌های یمنی خواست تا در مذاکرات ژنو در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شرکت کنند.

سفر هیئت انصارالله در راستای تلاش‌های مداوم برای اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ملت یمن در مقابل دشمن متجاوز و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی انجام گرفت.

عبدالسلام سلام و درود رهبر سیاسی و ملت یمن را به سید حسن نصرالله رساند و از مواضع شجاعانه دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمایت از ملت یمن در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی تشکر کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    7 9
    امارات رويش زياد شده بايد پاسخ جنايت جنگي هدف قرار دادن اتوبوس 50 كودك معصوم را بدهد ، بايد عليه امارات در لاهه شكايت كرد