دروازه‌بان اسبق پرسپولیس از این تیم به ای‌اف‌سی شکایت کرده است.

زاوش محمدی: مسعود هماهمی یکی از بازیکنان ایرانی است که از پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده تا بتواند مطالباتش را از این تیم بگیرد. همامی دو فصل در پرسپولیس حضور داشت و حدود یک میلیارد از این تیم طلب کار است. این دروازه بان معتقد است حکمی که ای‌اف‌سی در روزهای آینده خواهد داد پرسپولیس را به چالش جدید خواهد کشید و جز مدیران این تیم کسی دیگر مقصر نیست. او بارها با مدیران پرسپولیس جلسه گذاشت و حتی مبلغی از قرارداد خود را هم بخشید اما هنوز پولی از این تیم دریافت نکرده است.
در ادامه مصاحبه همامی با خبرآنلاین را می‌خوانید:


از پرسپولیس چه خبر؟ شکایت تان به کجا رسید؟
در واقع به نتیجه خاصی نرسیدم.من به AFC شکایت کردم و یک نامه هم آماده کرده ام که به زودی به AFC ارسال خواهم کرد.

تا به حال حکمی هم از AFC گرفته اید؟
ای اف سی به مکاتبات من جواب داده اما هنوز حکمی علیه باشگاه پرسپولیس صادر نکرده و به آن ها برای پرداخت مطالبات زمان داده. این زمان اگر تمام شود آنگاه حکم صادر می شود که البته چندان هم دور نیست.

چقدر از این زمان باقی مانده؟
راستش من این زمان را نمی توانم به شما بگویم چون تایمی محرمانه بین ای اف سی و باشگاه است. آن ها از من تعدادی مدارک تکمیلی خواستند و بعد هم گفتند که این مدارک مورد تایید ماست و ما پیگیر مطالبات تو هستیم. ای اف سی این مهلت را هم به باشگاه و هم به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است. مورد جالب پرونده من این است که من نمی دانم چه کسی این وسط طلبکار است. من یا باشگاه پرسپولیس؟ چون آن ها مرا تهدید می کنند.

چه کسی شما را تهدید کرده؟
آقای خبیری و دیگر افرادی که در باشگاه پرسپولیس هستند. زمانی که باشگاه پرسپولیس و آقای برانکو گفتند ما تو را نمی خواهیم،من به باشگاه رفتم تا برای گرفتن رضایت نامه و طلبم به توافق برسم. بخشی از پول را بخشیدم و در نهایت قرار شد باشگاه  به من الباقی پول دهد. خلاصه که آقایان این پول را به من ندادند و حتی نامه ی رضایتنامه را هم به من ندادند و من نتوانستم به دو پیشنهادی که داشتم پاسخ دهم. مجبور شدم به لیگ یک بروم و برای پاس همدان بازی کنم. آن ها با من این کار را کردند و من مجبور شدم که شکایت بکنم. شکایت من نزدیک به دو سال است که طول کشیده. بار ها و بار ها تلاش کردم این مسئله را حل کنم. مصاحبه کردم، به باشگاه فکس زدم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. چندین بار هشدار دادم که شکایت می کنم اما کسی توجه نکرد. در زمان آقای گرشاسبی ، آقای ایمان وردی با من تماس گرفت و چند جلسه برگزار کردیم و آن ها مدام به من می گفتند که چقدر تخفیف می دهی؟ من توضیح می دادم که در کمیته استیناف 300 میلیون تومان تخفیف داده ام. سیصد میلیون از قرارداد یک میلیاردی ام را بخشیده ام. قرار بود آقای طاهری به من 700 میلیون نقد بدهد.

شما مبلغ قراردادتان چقدر بود؟
من جمعا یک میلیارد قرارداد داشتم. من سال آخر 595 میلیون با پرسپولیس قرارداد داشتم که چون فسخ یک طرفه انجام شد، یک برابر و نیم این مبلغ به من غرامت تعلق گرفت و پرسپولیس باید 900 میلیون به من می داد. از فصل های قبل هم طلب داشتم که جمعا میزان طلبم را به یک میلیارد و 60 میلیون تومان می رساند. در نهایت پس از کش و قوس های فراوان و با چهار بار تجدید نظر خواهی ویژه، آقای موسوی در کمیته استیناف به من گفتند که 700 میلیون نقد بگیر و رضایت بده. من گفتم که این ها این مبلغ را نمی دهند. قرار شد اگر پرسپولیس این پول را نداد، استیناف حکم دهد. من 300 میلیونم را بخشیدم و آن ها حکم دادند اما بعد تماس می گرفتند که بیا و این حکم را ببخش. من نمی پذیرفتم و گفتم که تخفیفم را داده ام و از شکایتم نمی گذرم.

از باشگاه پرسپولیس دیگر با تو تماس نگرفتند؟
بعد تماس ها قطع شد تا سه،چهار هفته پیش که از طریق آقای خبیری دوباره تماس ها شروع شد. ایشان مدام زنگ می زد و می گفت بیا صحبت کنیم و پولت را می دهیم. خدا را شکر من از روز اول هر مذاکره ای که با آقایان داشته ام، به مقدار زیاد از آن مدرک و فایل صوتی دارم و برای روز مبادا نگه داشته ام که الان روز مباداست.همه این ها را هم اگر لازم باشد به یک خبرگزاری که صداقت داشته باشد ارائه می دهم تا مردم حقیقت را بفهمند. من به آقای خبیری گفتم که 700 میلیون طلب دارم و آن را باید به من بدهید. من راضی شدم که به تهران بیایم و با مدیران پرسپولیس در خصوص نحوه پرداخت طلبم مذاکره کنم. اما قرار شد که من چیزی را نبخشم.

دو، سه هفته پیش من به تهران آمدم و با آقای گرشاسبی قبل بازی رفت با الجزیره صحبت کردم که به نتیجه خاصی نرسید. ایشان گفت من با وزیر صحبت می کنم  و به شما اطلاع می دهم. ما بعد از آن به شهر خودمان برگشتیم. دوباره پنج شنبه ی بعد از بازی با الجزیره با من تماس گرفتند و خواستند که به تهران بیایم. من به آقای خبیری گفتم چقدر می دهید؟ گفتند که 150 میلیون چک می دهیم. گفتم با این شرایط تهران نمی آیم. ایشان یک بار دیگر تماس گرفت و گفت که 300 میلیون را به صورت چک می دهیم. من می دانستم که به هیچ نتیجه ای با باشگاه پرسپولیس نمی رسم اما فقط به احترام آقای تاج که به گردن ما حق دارند راهی تهران شدم. ایشان گفتند پرسپولیس مبلغ قابل توجهی را نقد می دهد و بقیه را به صورت چک می دهد و من خودم ضمانت می دهم. نتیجه جلسه 4 ساعته من با پرسپولیسی ها این بود که گفتند ما 150 میلیون دو روز دیگر به حسابت می ریزیم و دو چک صد میلیونی هم برای تاریخ یک تیر و یک مرداد می دهیم. گفتم بقیه اش؟ گفتند بقیه اش را ببخش. گفتم من از لحاظ مالی توی این فوتبال ضرر کرده ام و شما پدر من را در آورده اید. گفتند حالا یک ضرر است دیگر! دو مدرسه فوتبال هم به تو می دهیم. من از جلسه خارج شدم و گفتم که فکرهایم را می کنم و خبر می دهم. دوباره آقای خبیری تماس گرفت و من گفتم که شما با بچه که طرف نیستید. شما می گویید باشگاه چک دارد، آقای گرشاسبی می گوید ندارد. چرا آقای گرشاسبی از چک شخصی خودش نمی دهد؟ مگر به باشگاه اطمینان ندارد؟ در این بین و میان حرف هایشان مدام می گفتند که اگر شما از باشگاه شکایت کنی، مسئول تعلیق شدن پرسپولیس هستی.یا از طرف دیگر می گفتند که هواداران گفته اند که شماره و آدرس و نشانی صفحه شخصی اش را به ما بدهید تا ما خودمان از او رضایت بگیریم. من هم آدرسم را دادم گفتم بگویید بیایند تا ببینم چگونه می خواهند رضایت بگیرند. به آن ها گفتم که من از هیچ کس جز خدا نمی ترسم و همان روزی هم که شکایت کردم، خود را برای هر اتفاقی آماده کردم.

آقای گرشاسبی هم در مصاحبه هایش تهدید می کرد که اسم آن هایی که رضایت نداده اند را اعلام می کنیم.

چند روز بعد آقای خبیری اس ام اس داد که ما با تو با صداقت رفتار کردیم ولی تو بی صداقتی کردی و با رسانه ها مصاحبه کردی. ما هم از این به بعد حقایق را به مردم می گوییم.

من هم تماس گرفتم و گفتم مرد حسابی! این منم که طلبکارم. از شما که دزدی نکرده ام که می خواهید حقایق را به مردم بگویید. دیروز هم به آن ها گفتم از این به بعد طور دیگری رفتار می کنم و کاری می کنم که دستتان پیش مردم رو شود.شما بدهکار هستید و باید پول من را بدهید چون نمی خواهید با هم به تفاهم برسیم. شما باعث شدید فوتبال من نابود شود و به لیگ یک بروم.

الان شما منتظر حکم AFC هستید؟
آسایش خانواده من را سلب کرده اند. به خدا ازشان نمی گذرم. به آقای خبیری هم گفتم که اگر یک بار دیگر من را تهدید کنید، تمام مدارکی که دارم را به همراه فایل های صوتی مکالمات در فضای مجازی به اشتراک می گذارم تا مردم بفهمند چه کسی همکاری نکرد.از روزی که من وارد مذاکره با این باشگاه شدم، یک بار صداقت ندیدم. فقط دروغ و دروغ. همه اش می گویند که بیا و رضایت بده. من را به فوتبال گذشته ام برگردانید تا رضایت دهم.من نهایتا این مطالب را در فضای مجازی خواهم گذاشت تا مردم همه چیز را بفهمند. اگر یک نخود مردانگی در رفتارشان من می دیدم،من برایشان 10 قدم بر می داشتم.این اصل قضیه است از اول تا الان.من دو سال است که دارم می گویم اگر اتفاقی برای باشگاه پرسپولیس افتاد از چشم من نبینید. من به این باشگاه علاقه داشتم که از جیب شخصی ام به پیکان چک دادم تا به پرسپولیس بیایم.فقط هم می گویند که ما به هواداران می گوییم. هواداران هم شما را می شناسند هم من را. خجالت بکشید و سعی نکنید که سر من را کلاه بگذارید.من تا الان بخاطر آقای گرشاسبی که آدم با شخصیتی است به باشگاه پرسپولیس رفتم اما بقیه آدم هایی که آنجا هستند حساب شان فرق می کند.تا الان هم فقط به خاطر آقای تاج و گرشاسبی راه آمده ام اما از این به بعد کسی از من انتظاری نداشته باشد.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =