تصادف خودروی نیمه‌خودران تسلا با ماشین پلیس در کالیفرنیا

راننده خودروی نیمه خودران تسلا که در کالیفرنیا با ماشین پلیس تصادف کرد، مسبب حادثه را سیستم اتوپایلوت دانست.

 

به گزارش خبرآنلاین، حادثه تصادف خودروی مدل اس سه‌شنبه در منطقه «لاگونا بیچ» زمانی رخ داد که خودروی پلیس پارک شده بود و هیچ مأموریتی انجام نمی‌داد.{لینک}

گروهبان «جیم کاتا» با انتشار تصاویر حادثه گفت: جلوی تسلا و عقب ماشین پلیس در این حادثه که باعث مجروح شدن راننده تسلا شد، دچار خسارت شدند.

سیستم اتوپایلوت نصب‌شده در تسلا مدل اس نوعی فناوری نیمه خودران است که به گفته کارشناسان، شکل پیشرفته کروز کنترل است و به راننده اجازه می‌دهد تا بدون در دست گرفتن فرمان، به رانندگی ادامه دهد.

تسلا موتورز در بیانیه‌ای پس از حادثه اعلام کرد: در هیچ حادثه‌ای سیستم اتوپایلوت مسبب نبوده و نمی‌توان اظهارات راننده را بدون تحقیقات فنی تائید کرد.

وقوع چند تصادف مشابه دردسر بزرگی را برای ایلام ماسک، مدیر اجرایی کمپانی تسلاموتورز ایجاد کرده و این فناوری را زیر سؤال برده است. اوایل همین ماه نیز راننده‌ای در «یوتا» با 97 کیلومتر بر ساعت از پشت به خودروی آتش‌نشانی خورد که بعداً معلوم شد راننده 1 دقیقه و 22 ثانیه قبل از حادثه سیستم اتوپایلوت را فعال کرده بود و تنها 2 ثانیه دست‌به‌فرمان شده و سپس 80 ثانیه بعد که حادثه رخ داد، دست‌به‌فرمان نبود. در ژانویه نیز خودروی دیگری متعلق به تسلاموتورز از پشت به ماشین آتش‌نشانی در کالیفرنیا زد.

البته در دستورالعمل رانندگی با تسلا آمده است که راننده نمی‌تواند از سیستم اتوپایلوت هنگام رانندگی با سرعت بیش از 50 مایل بر ساعت استفاده کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =