ایرنا نوشت: پایگاه خبری 'عربی 21 ' به نقل ازمنابع استان 'المهره' در یمن اعلام کرد که عربستان رهبر ائتلاف نظامی علیه این کشور، درصدد احداث بندری برای صادرات نفت از این استان در ساحل 'دریای عرب' و نقض حاکمیت یمن و قوانین بین المللی است.

به گزارش روز دوشنبه این پایگاه خبری، اهالی استان المهره با برپایی تظاهراتی، اعتراض خود به سیاست های ریاض و تسلط بر عملیات بارگیری و صادرات نفت از بندر المهره را اعلام کردند.

شرکت دریایی 'هوتا' با ارسال نامه ای به 'محمد آل جابر' سفیر عربستان در 'عدن' در جنوب یمن که در اشغال مزدوران سعودی است، با تشکر از اعتماد وی به این شرکت، آمادگی خود را برای اجرای طرح های فنی و مالی وصادرات نفت از بندر المهره اعلام کرد.
این شرکت تاکید کرد که ضمن بازدید فوری از منطقه و انجام تحقیقات لازم جهت جمع آوری اطلاعات درباره اجرای این طرح، مسائل فنی و مالی آن نیز بررسی می شود.

استان المهره که دروازه شرقی یمن به حساب می آید، ماه گذشته شاهد اعتراض های مردمی به سیاست های ریاض در کنترل این استان، صادرات نفت و بسته بودن فرودگاه بین المللی المهره بود.
استان المهره شامل دو گذرگاه زمینی مرزی با کشور عمان و دارای طولانی ترین نوار ساحلی یمن با 560 کیلومتر مرز آبی با دریای عرب به علاوه بندر دریایی موسوم به 'نشطون' است.

وزیر نفت و معادن یمن پروژه گاز در الحدیده را افتتاح کرد

'احمد عبدالله دارس' وزیر نفت و معادن به همراهی 'یاسر الواحدی' مدیر اجرایی شرکت نفت یمن دیروز ( یکشنبه ) پروژه گاز رسانی از سکوی یک به سکوی دو را افتتاح کرد.

وزیر نفت و معادن یمن با تاکید بر اهمیت اجرای صد درصدی این پروژه توسط نیروهای یمنی در سایه تداوم تجاوز عربستان و ائتلاف عربی به الحدیده، گفت: اهمیت این پروژه به دلیل تسریع در تخلیه کشتی های حامل گاز خانگی و انتقال آن به انبارهای تاسیسات نفتی در بندر و جلوگیری از تشدید بحران کمبود گاز خانگی است.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =