ایسنا نوشت: روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی از برنامه‌های جدید ارتش اسرائیل برای مقابله با حزب الله سخن گفت و این گروه لبنانی را "دومین ارتش قدرتمند خاورمیانه" خواند.

 یدیعوت آحارونوت در گزارشی با عنوان "برنامه‌های جدید ارتش اسرائیل برای مقابله با دومین ارتش قدرتمند خاورمیانه" آورده است، حزب الله انبارهای تسلیحاتی جدیدی برای خود ایجاد کرده که در آن همه چیز از دوربین‌های دید در شب با کیفیت عالی گرفته تا سیستم‌های جنگ الکترونیکی، صدها فروند پهپاد، خمپاره‌ اندازهای سنگین و موشک‌هایی با قابلیت حمل نیم تن مواد منفجره پیدا می‌شود.

در این گزارش به توان عملیاتی بالایی که حزب‌الله در پی مشارکتش در جنگ سوریه در طول سال‌های گذشته به دست آورده، اشاره شده و آمده است: حزب الله به کندی به لبنان بازمی‌گردد.

همچنین در این گزارش آمده است، نیروی زمینی ارتش اسرائیل شاهد تغییر بزرگی است که در سال‌های آینده اجرایی خواهد شد. یگان‌های نیروی زمینی ارتش اسرائیل شامل تیپ ۳۶ زرهی و تیپ هفت زرهی در چند روز گذشته، در راستای آمادگی برای جنگ احتمالی آتی با حزب‌الله، تمرینات فشرده‌ای را برای یک استراتژی چهار بعدی متکی به مقابله با تجربیات حزب‌الله در سوریه انجام دادند.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، گروهی موسوم به "جدعون" که شامل هزاران سرباز است، در ارتفاعات جولان مقابله با حزب الله را با سبکی جدید، سریع، انتقالی و کوبنده تمرین می کنند.

این تمرینات شامل نبرد زیر زمین و جنگ الکترونیک است و گروه جدعون در این تمرینات ماموریت یافت، یک شبکه اطلاعاتی نامحسوس را در میدان نبرد با کمک ۲۴ پهپاد جاسوسی که توان رصد هر حرکتی را دارند، با هدف جمع آوری اطلاعات ایجاد کند.

ارتش اسرائیل می‌گوید، در طول این تمرینات، تیپ 13 نیروی زمینی ارتش اسرائیل از موشک‌های هوشمند قابل کنترل که خطای آن کمتر از پنج متر است، استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، قراراست توپخانه ارتش اسرائیل نیز تا سال آتی کاملا از ساختار جدیدی استفاده کرده و در طرحی جامع ۵۰ درصد از راکت‌های انبارهای تسلیحاتی اسرائیل به راکت‌های هوشمند قابل کنترل تبدیل شوند.

همچنین یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود به فاجعه "کفر جلعادی" در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ اشاره کرد و نوشت، هر یک از یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش اسرائیل جهت مقابله با حملات راکتی و پهپادی به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز خواهند شد. یگان‌های وابسته به نیروی هوایی ارتش نیز که در نبرد حضور بیایند، با هماهنگی نیروی زمینی از فرودگاه کوچکی برای اعمال کنترل استفاده خواهند کرد. این نیروهای مشترک هوایی و زمینی اسرائیل منطقه عملیات را تا ارتفاع ۳۰۰۰ پایی پوشش خواهند داد و مسئولیت ارتفاع بالاتر از این نیز به تنهایی با یگان هوایی ارتش است.

طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، استراتژی جدید ارتش اسرائیل متکی بر تجهیز همه گردان‌های مهندسی به گروهی ویژه برای مقابله با تونل گروه‌های مقاومت است و یگان نخبه "یاهالوم" در کنار تقویت توانمندی‌های لجستیک، به سامانه‌های ارتباطی مستقل مجهز می‌شوند.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به استقرار ۴۰۰ سرباز در جولان با هدف شبیه‌سازی توانمندی‌های کنونی حزب الله نوشت، ارتش اسرائیل ظرف یک سال شاهد تحولی در زمینه تقویت اطلاعاتی نیروهایش خواهد بود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    8 8
    اسرائیل بداند غلظی بکند ما حیفا و تل آبیو را با خاک یکسان میکنیم. درود بر حزب الله