سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تصمیم امروز گروه ویژه اقدام مالی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی با استقبال از تصمیم امروز گروه ویژه اقدام مالی FATF در تمدید تعلیق کشورمان از فهرست کشورهای مشمول اقدامات سخت مقابله‌ای مالی و بانکی، آن را موفقیت دیگری برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تلاش‌های گسترده آمریکا دانست که با سوءاستفاده از ریاست دوره‌ای خود بر فاتف و با کمک رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در صدد بازگرداندن ایران به فهرست سیاه FATF بود. 

 ایران به تصمیم FATF واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه  با ابراز خرسندی از اینکه اکثریت قابل توجه اعضای گروه ویژه اقدام مالی تحت تاثیر القائات سیاسی آمریکا و معدودی از متحدین آن قرار نگرفتند، در عین حال بخش هایی از بیانیه صادره که اقدامات ایران را کامل ارزیابی نمی کند، مورد انتقاد قرار داد. وی با تاکید بر اینکه FATF باید از انگیزه های سیاسی دوری جسته و تنها به گزارش های فنی توجه نماید، گفت: بر اساس گزارشهای فنی که تاکنون به این نهاد ارائه شده است اکثر موارد فنی مورد درخواست در برنامه اقدام مربوط به ایران به صورت کامل اجرا شده و مابقی نیز پس از طی مراحل قانونی مربوط به سه لایحه باقی مانده اجرایی خواهد شد؛ بنابراین انتظار می رفت که اجلاس FATF به این واقعیات توجه کرده و از به کارگیری برخی عبارات منفی در بیانیه خودداری نماید.

قاسمی با محکوم کردن سرسختی هیات آمریکایی در مخالفت با تمدید مهلت برای ایران که ناشی از سیاست های متوهمانه و افراط گرایانه کاخ سفید می باشد، تاکید کرد که مبنای ارزیابی های گروه ویژه اقدام مالی از ابتدای تاسیس آن تاكنون اقدامات فنی دولت ها بوده است و نباید تصمیمات این گروه تحت تاثیر فشارها و شانتاژهای سیاسی یک کشور خاص که به قلدری و يكه تازی در سطح بین الملل عادت کرده است، قرار گیرد. آمریکا نشان داده است که عضو قابل اعتمادی در جامعه بین المللی نیست و با اقدامات یکجانبه گرایانه خود در صدد تخریب همه دستاوردهای چندجانبه گرایی است. اين موضوع مهم همواره باید مورد توجه اعضاء فاتف در تصمیمات آتی این نهاد قرار داشته باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =