۰ نفر
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

ایرنا نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ دقایقی پیش در هتل 'بایریشر هوف' مونیخ با سخنان 'ولفگانگ ایشینگر' رئیس کنفرانس آغاز به کار کرد.

ولفگانگ ایشینگر سفیر سابق آلمان در انگلستان و آمریکا و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در آغاز این کنفرانس با اشاره به آزادی 'دنیز یوجل' روزنامه نگار آلمانی در ترکیه گفت که این بهترین خبری بود که در آغاز به کار کنفرانس دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: هر چند در جهان شاهد پیشرفت هایی در زمینه کاهش فقر و بیماری بوده ایم اما با چالش هایی نیز رو به رو هستیم. دمکراسی و آزادی و ارزش های غربی در حال افول است و با تهدید رو به رو است.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ افزود: جوامع ما ضعیف تر شده و نظم بین المللی پس از جنگ در خطر قرار گرفته است. شمار آوارگان در جهان حیرت آور است. حقیقت این است که در جهان امروز پیشرفت ها و ریسک ها در کنار هم هستند و خطر گسترش همزمان آنها وجود دارد و اکنون جهان به مناقشه بین دولت ها نزدیکتر شده است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، پیام کنفرانس مونیخ نه تنها دیپلماسی و تنش زدایی است بلکه باید برای دور کردن جهان از پرتگاه مناقشه تلاش کنیم.

ایشینگر در ادامه خاطرنشان کرد که کنفرانس امسال را دو خانم یعنی وزیران دفاع آلمان و فرانسه آغاز می کنند و این نشان می دهد که گام به گام در حال پیشرفت هستیم .

 وزیر دفاع آلمان: اروپا نیازمند طرحی همانند 'پسکو' در سیاست خارجی است

 در ادامه 'اوزولا فان در لاین' وزیر دفاع آلمان به عنوان اولین سخنران کنفرانس مونیخ درباره چالش های جهانی به سخنرانی پرداخت. وی تاکید کرد که اروپا نیازمند طرحی همانند طرح همکاری های دفاعی موسوم به 'همکاری ساختار مند دائمی' ( PESCO) در زمینه سیاست خارجی است.

وی تاکید کرد: ما نیازمند یک فرهنگ راهبردی مشترک هستیم و نمی توان از طریق نظامی به یک نظم پایدار مبتنی بر صلح میانبر زد. وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: ما ضمن اینکه می خواهیم پیوندهای فراآتلانتیک (روابط با آمریکا) را حفظ کنیم اما می خواهیم بیشتر اروپایی شویم.

 کنفرانس امنیتی مونیخ 2018 که پنجاه و چهارمین دوره این نشست است، از ساعت 14 امروز جمعه به وقت محلی در هتل «بایریشر هوف» مونیخ به طور رسمی آغاز به کار کرد.

ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ هفته گذشته در گزارش سالیانه این نشست با پیش بینی دوره ای از نامعلومی ها و تردیدهای بیشتر در عرصه جهانی، نسبت به تشدید برخی بحران ها در سال 2018 هشدار داد و تاکید کرد که اروپا با افول نقش بین المللی آمریکا، باید آینده خود را تعریف کند.

وی در گزارش سالیانه کنفرانس امنیتی مونیخ نوشته است: جهان در سال گذشته (2017) به آستانه و مرز یک مناقشه بزرگ، بسیار نزدیک تر شده است و در این زمینه مسائلی همچون رجزخوانی های آشکارتر نظامی بین آمریکا و کره شمالی، افزایش رقابت بین ایران و عربستان و همچنین تنش های جاری بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا را مورد توجه قرار داده است.

در روز اول کنفرانس امنیتی مونیخ پس از ایشینگر و وزیر دفاع آلمان ، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه ، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ، شیخ تمیم آل ثانی امیر قطر و 'ینس استولتنبرگ' دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) سخنرانی می کنند. عصر جمعه میزگردی درباره همکاری های دفاعی در اتحادیه اروپا و ناتو با حضور رز گوتمولر معاون دبیر کل ناتو و وزیران دفاع نروژ و استونی و همچنین رئیس آژانس دفاعی اروپا و سناتور لیندسی گراهام عضو کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا برگزار می شود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار است بعدازظهر یکشنبه در این کنفرانس سخنرانی کند.

 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =