مهر نوشت: یک مقام ارشد نفتی ایران خطاب به ترامپ گفت: اگر ما در ایران تنها یک ماه صادرات خود را متوقف می‌کردیم تا ببینید چه اتفاقی برای اقتصاد جهان می‌افتد، شما در تصمیم اشتباهتان تجدید نظر می‌کردید.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، یک مقام ارشد نفتی ایران از رییس‌جمهور ترامپ خواست، برای پایین آوردن قیمت‌ها از ذخایر سوخت استراتژیک آمریکا استفاده نکند و به جای آن تحریم‌های نفتی ایران را کنار بگذارد.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک، از طریق ایمیل گفت: آقای رییس‌جمهور، توصیه من به شما این است که برای پایین آوردن قیمت‌ها از دست زدن به ذخایر استراتژیک سوخت خودداری کنید و به جای آن تحریم‌های وضع شده بر صادرات نفت ایران را لغو کنید.

کاظم‌پور گفت: آقای رییس‌جمهور همان‌طور که من قبلا پیش‌بینی کرده بودم به نظر می‌رسد شما به علت این حقیقت که هیچ ظرفیت ذخیره‌ای برای جبران صادرات ایران وجود ندارد، به استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا متوسل شده‌اید، اما این کار پیامدهای زیادی خواهد داشت.

کاظم‌پور ادامه داد: عربستان سعودی، امارات‌متحده عربی و روسیه تظاهر کرده‌اند قادر هستند تولید خود را به اندازه ۲.۵ میلیون بشکه در روز صادرات ایران، افزایش دهند. آقای رییس‌جمهور این یک اشتباه محاسباتی بود؛ شما در دام آنها افتاده‌اید و قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

او گفت: اگر ما در ایران تنها یک ماه صادرات خود را متوقف می‌کردیم تا ببینید چه اتفاقی برای اقتصاد جهان می‌افتد، شما تجدید نظر می‌کردید. اما ما یک ملت متمدن و یک دولت مسئولیت‌پذیر هستیم.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =