استاندار گیلان: همواره بانوان گیلانی در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند

استاندار گیلان در نشست با جمعی از بانوان فعال استان، با بیان اینکه همواره بانوان گیلان زمین در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه آنچه باید، برایشان محقق نشده و لازم است اتفاقات بهتری رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که به مناسبت بزرگداشت میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، پیش از ظهر امروز در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ همواره بانوان گیلانی درکارهای اقتصادی فعال بودند که تبلور آن در کشاورزی دیده می‌شود.

همواره بانوان گیلانی در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند

وی با بیان اینکه همواره بانوان گیلان زمین در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه آنچه باید، برایشان محقق نشده و لازم است اتفاقات بهتری رقم بخورد.

توجه به ظرفیت بانوان و بهره‌گیری از توان مدیریتی آنان

استاندار گیلان توجه به ظرفیت بانوان و بهره‌گیری از توان مدیریتی آنان را بخشی از وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: البته برخی محدودیت‌های قانونی در برخی انتصابات وجود دارد که از اختیار استانداران خارج و مربوط به بخش دولت و حاکمیت است؛ مهمترین راهکار برای بهره‌گیری از تمام ظرفیت جامعه اعم از آقایان و بانوان، انسجام درونی و ارائه پیشنهادات و ایده‌ها از طریق تشکل‌ها و صنوف مختلف به بدنه دولت و حاکمیت است.

دکتر سالاری با اشاره به رشد قابل ملاحظه بانوان در زمینه تحصیلات تکمیلی، تأکید کرد: جامعه‌ای که بتواند به بهترین شکل از ظرفیت نیمی از جمعیتش که بانوان هستند بهره ببرد، می‌تواند مدعی پیشرفت و ترقی باشد.

تأکید استاندار گیلان بر لزوم اجرایی شدن بخشنامه بکارگیری جوانان و بانوان در سمت‌های مدیریتی

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن بخشنامه بکارگیری جوانان و بانوان در سمت‌های مدیریتی، تصریح کرد: بر عهد خود پایبندم و تأکید مؤکد دارم که هر فرماندار بایستی حداقل از ظرفیت یک بانو برای سمت‌های مدیریتی همچون بخشدار یا معاون فرماندار استفاده کند.

ضرورت آموزش و توانمندسازی بانوان

نماینده عالی دولت در استان آموزش و توانمندسازی بانوان را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر بانوان حضوری فعال در زمینه‌های مختلف اجتماعی نظیر شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌ها داشته‌اند و امید داریم این روند به مقاطع بالاتر نیز تسری پیدا کند تا در سمت‌هایی نظیر بخشداری و فرمانداری نیز از ظرفیت آنان بهره برده شود.

دکتر سالاری در پایان سخنانش پیشنهاد داد: تعدادی از این جمع به نمایندگی از همه در قالب کارگروه مشورتی، پیگیر مطالبات مربوط به بانوان شوند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تعدادی از بانوان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =