شهردار اردبیل از اجرایی شدن طرح تفضیلی شهر در سال آتی خبر داد و گفت با اجرایی شدن این طرح،شهر به شکل اساسی و اصولی توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان‌ در جلسه شورای اسلامی شهر با تاکید بر موضوع تملک و افزایش ذخایر شهری تصریح کرد: امیدواریم این طرح فرصتی را فراهم کند تا بر مدار علمی و اصولی بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهیم که به یقین این حرکت سبب خواهد شد تا نگاه توسعه‌ای به شکل اساسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به همراه اجرای برنامه‌های بانشاط اجتماعی برای مردم و توجه به رفاه شهروندان را در قالب گفتمان توسعه محوری و انسان‌محوری در دستور کار اقدامات شهرداری اردبیل قرار گرفته و امیدواریم بر همین مدار بتوانیم برای شهروندان خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری را به ارمغان بیاوریم.

شهردار اردبیل با تاکید بر موضوع تملک و افزایش ذخایر شهری از تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل در سال آینده خبر داد و بیان کرد: امیدواریم این طرح فرصتی را فراهم کند تا بر مدار علمی و اصولی بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهیم که به یقین این حرکت سبب خواهد شد تا نگاه توسعه‌ای به شکل اساسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد.

بودجه سال 97 شهرداری اردبیل تصویب شد

پس از برگزاری جلسات متعدد و دقیق توسط اعضای شورای اسلامی اردبیل، بودجه سال 97 شهرداری اردبیل با اعتبار بالغ بر 537 میلیارد تومان تصویب شد.

لطف اللهیان گفت: تملک بازگشایی و جذب سرمایه گذار از جمله سه شاخصه مهم در توسعه و آبادانی شهر است که در بودجه سال 97 توجه ویژه به این موارد شده است.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش مجموعه شهرداری اردبیل علاوه بر ارتقا پروژه های عمرانی، توجه به ارتقا پروژه های فرهنگی و اجتماعی در راستاید تحقق مطالبات مردمی است افزود: در تنظیم و تصویب بودجه توسعه شهر به صورت یکپارچه مد نظر قرار گرفته شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: در بودجه سال آینده سعی کردیم بودجه عمرانی مناطق کم برخوردار را افزایش داده و به بهبود خدمات و کاهش هزینه‌های جاری کمک کنیم به طوری که بودجه از جامعیت و شفافیت و قابلیت کنترل بیشتری برخودار خواهد بود.

وی افزود: توسعه شهر اردبیل نیازمند بودجه‌های کلان و ویژه است اما در رکود اقتصادی پروژه‌ها باید با اولویت مورد بررسی قرار گیرد که در این زمینه پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی بودجه سال آینده در شهرداری اردبیل است.

لطف اللهیان بیان کرد: بودجه با کمترین تغییرات در شورای شهر اردبیل مورد تصویب قرار گرفت که این تغیرات در راستای توانمند شدن بودجه بوده است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: بودجه نکات بارز و متفاوتی نسبت به سالهای گذشته داشت که از جمله آن شفافیت و وجود یک بخش در خصوص سرمایه‌گذاری است که در بودجه امسال آمده است.

لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق بارز تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های اقتصادی شهرداری‌ها است، تاکید کرد: یکی دیگر از نکات بارز بودجه سال ۹۷ افزایش مناطق شهرداری اردبیل است که بدون افزایش بودجه جاری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اولویت مجموعه شهرداری و شورای شهر سهولت خدمات، بهبود شیوه‌ها به همراه کاهش هزینه‌ها بوده است که امیدواریم با تلاش مجموعه کل شهرداری این امر تحقق یابد. شهردار اردبیل اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح شهر اردبیل انجام گرفته است که محصول آن در سالهای آینده در خدمت شهروندان اردبیلی قرار خواهد گرفت.

شهردار اردبیل افزود: تفاوت در میزان بودجه مناطق مختلف شهرداری در میزان بودجه اختصاص یافته برای آن مناطق نبوده است بلکه تفاوت در میزان سرمایه‌گذاری در این مناطق است.

افسانه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد:

بودجه شهرداری مرکز در سال آینده 133 میلیارد تومان، منطقه یک 48 میلیارد تومان، منطقه دو 49 میلیارد تومان، منطقه سه 37 میلیارد تومان، منطقه چهار 33 میلیارد تومان، منطقه پنج 24 میلیارد تومان و منطقه نمونه گردشگری شورابیل 24 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی ضمن قدردانی از شهردار اردبیل مبنی بر بودجه مناسب برای مناطق کم برخوردار و دارای بافت فرسوده افزود:احیای بافت فرسوده، توجه به توسعه فضای سبز، بهسازی شهری و توجه جدی به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در بودجه شهرداری اردبیل کاملا ملموس است و در حالی که در بسیاری از شهرداری‌ها 8 دهم درصد بودجه سالانه را به سازمان فرهنگی - ورزشی می‌دهند در مجموعه شهرداری اردبیل این رقم یک درصد و به مبلغ 4 میلیارد تومان است که صرف اجرای کارهای فرهنگی و هنری و ورزشی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص نکته سنجی خوب و توجه دکتر لطف اللهیان به اختصاص بودجه برای هنرمندان و فرهنگیان، توزیع عادلانه بودجه در هر 5 منطقه از شهر تشکر و قدردانی کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =