۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
حمایت بنکسی از هنرمند ترکیه‌ای

ایسنا نوشت: بنکسی، گرافیتی‌کار مشهور انگلیسی به حکم دو سال و ۱۰ ماه حبس زهرا دوغان، هنرمند ترکیه‌ای معترض شد.

کار جدید بنکسی، گرافیتی‌کار گمنام انگلیسی که روی دیواری در نیویورک خودنمایی می‌کند، در دفاع از هنرمند محبوس ترکیه‌ای خلق شده است.

بنکسی، هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرتی جهانی پیدا کرده است و هنوز هویت اصلی‌اش کاملا فاش نشده است. این هنرمند خیابانی این بار پرونده زندانی شدن زهرا دوغان، هنرمند ترکیه‌ای را نشانه گرفته است.

به نقل از دیلی تلگراف، دوغان هنرمندی ترکیه‌ای است که سال گذشته به جرم کشیدن نقاشی ویرانه‌های شهری در ترکیه به زندان افتاد. اثر بنکسی تصویر این زن را پشت خط‌هایی که شبیه میله‌های زندان هستند نشان می‌دهد و به تعداد سال‌های حبس او اشاره دارد.

نیویورک تایمز گزارش داده این نقاشی دیواری ۷۰ فوتی با همکاری بورف، گرافیتی‌کار  کشیده شده و از روز پنج‌شنبه رونمایی شده است.

نقاشی‌های بنکسی بیشتر به مسائل سیاسی و موضوعاتی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

بنکسی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر کار جدیدش، نوشت: «من واقعا با او احساس همدردی می‌کنم. من چیزهای خیلی بدتر از این را که درخور بازداشت قانونی بود، کشیده‌ام. این بی‌عدالتی‌ است؛ او فقط برای کشیدن یک تصویر سه سال به زندان افتاده است.»

زهرا دوغان که در حال تحمل حبس دو سال و ۱۰ ماهه خود است، نقاشی ویرانه‌های شهر نصیبین را که توسط نیروهای امنیتی تخریب شده، کشیده بود. او ادعا کرد که این تصویر را به عنوان بخشی از کار ژورنالیستی خود کشیده اما به ارتباط با حزب کارگر کردستان عراق و مبارزه با رجب طیب اردوغان محکوم شد.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =