برپایی نمایشگاه  صنایع دستی شاخص فارس در شیراز

«خبر جنوب» نوشت: باهدف معرفی صنایع دستی شاخص استان فارس نمایشگاهی تخصصی در شیراز برپاشد که این نمایشگاه همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر آغاز به کار کرده و به گفته معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس نمایشگاه تا یکم تیر ماه ادامه دارد.

پنج شنبه گذشته نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس به مناسبت هفته صنایع دستی در مقابل ارگ کریم خانی برپاشد. در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه تخصصی حیدر علی زاهدیان نژاد معاون اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه در قالب 25 غرفه تخصصی هنرمندان و صنعتگران استان به معرفی دست ساخته های خود می پردازند.
به گفته وی در این نمایشگاه آثار شاخص صنایع دستی استان فارس چون منبت،معرق،خاتم ،دست بافت های داری ،مشبک، شیشه،زیور آلات و چرم معرفی می شود و هنرمندان تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.
زاهدیان نژاد با بیان اینکه نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس برپاشده است بر لزوم گشایش این دست نمایشگاه های تخصصی در سطح استان به ویژه در کنار آثار تاریخی و گردشگری تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه نیز در مقابل ارگ کریم خانی و به مدت 10 روز برپاست و امید است مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گیرد.
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس در ادامه اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای معرفی تولیدات دست ساز هنرمندان بهره برد و بی شک برپایی این دست نمایشگاه های مناسبتی تاثیر به سزایی در معرفی و شناخت این هنرهای اصیل به گردشگران و بازدید گنندگان دارد.
وی در ادامه این گفت و گو از برپایی نمایشگاه های صنایع‌دستی دردیگر شهرستان های فارس نیز خبر داد و گفت : در شهرستان فسا نیز نمایشگاهی از تولیدات دست ساز هنرمندان برپاشده است .
زاهدیان نژاد افزود: در این نمایشگاه 20 هنرمند، 300 اثر هنری خود را در قالب 5 غرفه در معرض دید و خرید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.
به گفته معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس هنرمندان محصولات خود را درشته‌های معرق، منبت، خاتم کاری، گلیم، جاجیم، فرش، نقاشی پشت شیشه، به نمایش گذاشته اند.
در این رابطه رضازاده ريیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا نیز گفت: نمایشگاه صنایع دستی فسا تا سی ام خردادماه جاری ، صبح‌ها از ساعت 8 الی 13 و بعد ازظهرها از ساعت 17 الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح های اشتغال زای شهرستان نیز اظهار کرد: برای حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار، در سال جاری ۶۲ فقره تسهیلات ارزان قیمت با کامزد ۶ درصد و با اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان جهت دریافت به بانک‌های عامل معرفی شده که این طرح تا پایان سال ادامه خواد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =