۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

جشنواره فیلم برلین قصد دارد تا کارلو شاتریان را به خدمت بگیرد. شاتریان مدیر جشنواره فیلم لوکارنو است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از پایان دوران طولانی ریاست دیتر کاسلیک بر جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، کارلو شاتریان ایتالیایی جانشین او می‌شود.

البته ریاست شاتریان بر جشنواره فیلم برلین پس از تأیید هیات مدیره جشنواره که جلسه آن جمعه یکم تیر برگزار می‌شود، قطعی خواهد شد.

شاتریان ۴۶ ساله، اهل ایتالیا و از منتقدان سرشناس فیلم است که از سال ۲۰۱۳ مدیریت جشنواره لوکارنو را برعهده دارد.

کاسلیک ۱۷ سال مدیریت جشنواره را برعهده داشت اما در اواخر دوران کارش در برلیناله با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد. حال انتظار می‌رود با حضور شاتریان تغییرات چشمگیری در روند کاری جشنواره صورت گیرد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تعدادی از برجسته‌ترین فیلمسازان و مدیران سینمایی آلمان در نامه‌ای سرگشاده که در اشپیگل منتشر شد، خواستار «شروعی تازه» در جشنواره برلین شدند. این در حالی بود که جشنواره برلین با مدیریت کاسلیک توسعه یافت و به مقصد اکران نخست اروپایی و بین‌المللی ۴۰۰ فیلم و محل حضور بیش از نیم میلیون تماشاگر سینما تبدیل شد.

در هر حال منتقدان بر این باور هستند که کیفیت جشنواره در درازای این سال‌ها افت چشمگیری پیدا کرده و به محلی برای بخش‌های پرشمار جانبی و نمایش شمار زیادی فیلم تبدیل شده است.

پیش از اعلام نام شاتریان گمانه‌زنی‌ها از حضور یک زن در جایگاه مدیریت جشنواره برلین خبر می‌داد.

البته این احتمال وجود دارد که جایگاه کاسلیک در جشنواره برلین به دو مقام تبدیل شود. کاسلیک همزمان مدیریت هنری و تجاری جشنواره را بر عهده داشت. به این ترتیب بخش تجاری جشنواره در اختیار کاسلیک باقی می‌ماند و مدیریت هنری جشنواره به شاتریان سپرده خواهد شد.

منبع:‌ ورایتی / ۱۹ ژوئن

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =