۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری ظهر امروز غلامرضا سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو جایگزین حسین فروزان شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بعد از مدت‌ها خبرهای ضد و نقیض در مورد تغییرات در حوزه مدیریتی منطقه آزاد ماکو، ظهر امروز و در حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری، غلامرضا سلیمانی به‌عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو معرفی شد.

مرتضی بانک، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از ویژگی‌های مردم ایران این است که قدرفعالان و زحمت‌کشان و دلسوزان نظام را می‌دانند، بنابراین از زحمات شبانه روزی آقای فروزان برای کار جهادی و اقدام برای رفع مشکلات منطقه تقدیر می‌کنم چراکه خدمات بسیاری در منطقه آزاد ماکو انجام شده و نقش مدیریتی وی در ماکو بی بدیل و فراموش نشدنی است.

بانک گفت: مناطق آزاد امروز در حوزه زیرساخت‌ها به رشد و تکامل نسبی رسیده‌اند و بسترها برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه گذاری فراهم است.

وی افزود: سرمایه گذار و سرمایه‌ای که بر مبنای قانون ایجاد شده محترم است و مناطق آزاد آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در تمامی بخش‌ها را دارد.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: سرمایه گذار امین و پاک یک ارزش است بنابراین لازم است ظرفیت‌ها و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در کشور و مناطق آزاد فراهم کنیم و تلاش کنیم تا مشکلات و موانع پیش روی آنها برداشته شود و کاری کنیم که سرمایه گذاران کمتر رنج ببرند و بگذاریم به اصل کار خود که همان توسعه اقتصادی است برسند.

مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد نیازمند سرمایه گذاری داخلی و به ویژه خارجی است و مقررات مناطق آزاد قوانین کاملی است ولی برخی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مانع فعالیت مناطق آزاد می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حدود ۴۵۰ هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به کار هستند و نسبت واردات و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم اکنون نسبت خوبی است و صادرات مجموع هفت منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بین ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =