۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
گزارشی از غرفه زولا در نمایشگاه الکامپ

بازی زولا مدتی است که در حال گسترش فعالیت خود در ایران است و سعی دارد با برگزاری تورنومنت‌های مختلف و حضور در نمایشگاه‌های معتبر ایرانی، بیشتر از قبل نام خود را در میان بازی‌هایی که در بازار ایران به‌صورت رسمی حضور دارند، مطرح کند.

به همین مناسبت و در راستای نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۷ که از تاریخ ششم تا نهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، زولا در نمایشگاه امسال حضور دارد و با غرفه‌ای که در این نمایشگاه در اختیار دارد، سعی داشته که بازی را بیش از پیش به حضار نمایشگاه بشناساند. زومیت نیز با حضور در نمایشگاه الکامپ امسال، گزارشی از غرفه‌ی بازی زولا تهیه کرده است.

بازی زولا

زومیت نوشت: غرفه‌ی زولا نسبت به دیگر غرفه‌های سالن ۶ نمایشگاه بین‌المللی، حال‌و‌هوایی گیمینگ‌تر دارد. زیرا بازی‌های امسال اکثرا در سالن ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه حضور دارند و به‌دلیل اینکه زولا قصد داشت غرفه‌ی بزرگ‌تری را نسبت به بازی‌های دیگر در اختیار بگیرد، مجبور شد که به سالن ۶ نقل‌مکان کند.

در کنار این غرفه، افرادی با لباس‌های ارتشی که پوشش بازیکنان را در زولا تداعی می‌کرد، در حال پخش کردن تراکت‌های بازی بودند. یکی از امکاناتی که بازی زولا برای حضار در نمایشگاه درنظر گرفته بود، باندل مخصوص نمایشگاه الکامپ بود. به این ترتیب که بازدیدکنندگانی که هنوز در بازی ثبت‌نام نکرده‌اند،‌ اگر در نمایشگاه الکامپ و در غرفه‌ی زولا اقدام به این کار می‌کردند، ضمن دریافت دی‌وی‌دی رایگان بازی، در هنگام اولین ورود به حساب کاربری خود در بازی می‌توانستند یک باندل رایگان که متشکل از تعدادی اسلحه و آیتم جذاب است، به‌صورت رایگان و برای مدت محدودی به‌عنوان هدیه دریافت کنند.

بازی زولا

همچنین پس از اتمام نمایشگاه، کسانی که در بازه‌ی این رویداد و در غرفه‌ی زولا ثبت‌نام کرده بودند، شانس شرکت در قرعه‌کشی‌ای را به‌دست می‌آوردند که قرار است در شبکه‌های اجتماعی بازی زولا برگزار شود و می‌توانند شانس خود را برای به‌دست آوردن یکی از سه جایزه‌ی یک میلیون تومانی این بازی امتحان کنند.

فواد امیری، مدیر بازی زولا در خاورمیانه نیز در غرفه حضور داشت که کمی پای صحبت‌های ایشان نشستیم. یکی از نکاتی که آقای امیری به آن اشاره داشت، جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مسابقات بین‌المللی زولا بود که قرار است سال آینده و در کشور ترکیه برگزار شود.

این مسابقات که مسابقات جهانی و اصلی بازی زولا نیز محسوب می‌شود، با حضور تیم‌های قدری از کشورهای صاحب‌سبک در بازی زولا برگزار می‌شود. آقای امیری در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود برای اینکه آنها بتوانند تیمی حرفه‌ای را از ایران روانه‌ی این مسابقات کنند،‌ برنامه‌های ویژه‌ای درنظر دارند.

اولین مرحله‌ی این برنامه‌ها، برگزاری ۴ تورنومنت در ایران است که یکی از آنها جمعه‌ی این هفته، در گیم‌نت تیک آف واقع در مهرشهر کرج برگزار می‌شود. این مسابقات، جایزه‌ای ۱۵ میلیون تومانی دارد که تیم اول ۸ میلیون، تیم دوم ۵ میلیون و تیم سوم ۲ میلیون تومان به‌عنوان جایزه دریافت می‌کنند. غیر از این تورنومنت، سه تورنومنت دیگر نیز برگزار خواهد شد و تیم‌های قهرمان این مسابقات در نهایت با هم به رقابت می‌پردازند و تیم برنده در ایران، برای شرکت در مسابقات بین قاره‌ای که مهرماه امسال برگزار می‌شود، به ترکیه اعزام می‌شود. شرکت MSI نیز اسپانسر این دوره از مسابقات است و علاوه‌بر جوایز نقدی، این شرکت نیز جوایزی را به تیم‌های برنده اختصاص می‌دهد.

بازی زولا

به‌دلیل نوپا بودن ورزش‌های الکترونیکی در کشورمان، هنوز فرهنگ حرفه‌ای شرکت در این مسابقات در ایران جا نیفتاده است و به‌همین دلیل تیم زولا در ایران سعی دارد با برگزاری و شرکت دادن تیم‌ها و گیمرهای ایرانی در چنین مسابقاتی، آنها را با جو مسابقات حرفه‌ای و بین‌المللی آشنا کند. همچنین تیم امیدوار است بتوانند با تلاش و تمرین، یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات ۵۰ هزار دلاری بین قاره‌ای و مسابقات ۲۵۰ هزار دلاری‌ جام جهانی باشند و آنها را برای مسابقات حرفه‌ای آماده‌تر کنند.

آقای امیری در ادامه‌ی صحبت‌های خود از استقبال بسیار خوب تیم‌های ایرانی از این تورنومنت‌ها خبر داد. طبق اعلام او، در همین تورنومنت اخیر که فاز نهایی آن جمعه برگزار خواهد شد، ۱۵۰ تیم ۶ نفره از طریق شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری مراحل مقدماتی (که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد)، ۴ تیم موفق شدند به فاز نهایی بازی راه یابند.

آقای امیری در ادامه صحبت‌های خود به نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت که پیش از این نیز نمایشگاه‌های اختصاصی مربوط به بازی در ایران برگزار می‌شد که از لحاظ نمایشگاهی و برای بازی‌ها، بسیار بهتر بود. زیرا با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ارشاد برگزار می‌شد و به‌طور مثال ۲۰ الی ۳۰ سیستم رایگان در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گرفت؛ متاسفانه این روند در سال‌های اخیر تغییر یافته است و نمایشگاه‌های بازی به‌صورت قبل و اختصاصی برگزار نمی‌شوند.

در ادامه‌ی این گپ دوستانه، صحبت از برنامه‌های آینده‌ی بازی زولا به میان آمد؛ آقای امیری در این‌باره اعلام کرد که نسخه‌ی اندروید بازی زولا درحال توسعه است و در حدود ۱۰ ماه دیگر به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. از طرف دیگر، آنها در حال توسعه‌ی یک بازی بیلیارد برای موبایل نیز هستند که با المان‌های ایرانی‌ خود می‌تواند با استقبال خوبی در ایران مواجه شود. یک بازی کارتی نیز از دیگر محصولات آینده‌ی آنها است.

هنگامی که با آقای امیری در رابطه با سطح فنی گیمرهای ایرانی در مقایسه با گیمرهای کشورهای دیگر صحبت شد، او اعتقاد داشت که از لحاظ فنی،‌ ما تفاوتی با دیگر گیمرها نداریم و مشکلاتی که تیم‌های ایرانی با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کار تیمی و آشنا نبودن با برخورد حرفه‌ای در بازی‌های مسابقه‌ای جدی است و آنها امید دارند که بتوانند با برگزاری چنین مسابقاتی این فرهنگ را در ایران جا بیندازند.

بازی زولا

همان‌طور که ممکن است بدانید، تیم‌های ورزشی حرفه‌ای و معروف دارای تیم‌های مخصوص eSport هم هستند و بازی زولا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ترکیه، تیم‌های فوق‌العاده معروف بشیکتاش، فنرباغچه و گالاتاسرای دارای تیم‌های رسمی زولا هستند و حتی لباس‌های آنها هم برای طرفداران در بازی وجود دارد. زولا نیز در ایران اقداماتی را برای مذاکره با تیم‌های فوق‌العاده محبوب پرسپولیس و استقلال انجام داده است تا به آنها پیشنهاد تشکیل تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی را بدهد که متاسفانه تابه‌حال بی‌نتیجه مانده است.

در انتها آقای امیری صحبت‌های خود را با گفتن اینکه آنها دوست دارند در ایران به‌صورت حرفه‌ای کار کنند و قصد دارند که از تیم‌ها و به‌خصوص استریمرهای حرفه‌ای به‌صورت کامل پشتیبانی کنند به پایان برد؛ البته این امر نیاز به زمان دارد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794051

برچسب‌ها