امروز جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی کشور در همدان آغاز می‌شود

نخستین قطار گردشگری غرب کشور امروز با 320 مسافر و همچنین هنرمندان شرکت‌ کننده در جشنواره ملی پویانمایی به همدان می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ جشنواره ملی پویانمایی ساعت 18 عصر امروز با برنامه پرواز آرزوها در میدان امام خمینی(ره) و پیاده‌راه بوعلی این شهر تاریخی آغاز می شود.

هنر پویانمایی یکی از شاخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اصلی صنایع خلاق جهان است که در همه دنیا به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرعت در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال رشد است، این صنعت علاوه بر سودآوری و درآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی بالا، تاثیرگذاری فرهنگی و اعتقادی نیز دارد، کشورهای توسعه یافته دنیا روی این هنر خاص وروز دنیا سرمایه گذاری ویژه ای دارند.

مهدی دهقان نیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان طی گفتگویی برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در همدان، طی روزهای 15 تا 17 اردیبهشت را سرآغاز برنامه های همدان 2018 اعلام کرد و افزود: این جشنواره با هدف کمک به رشد و بالندگی پویانمایی ایران اسلامی و فراهم آوردن زمینه پرنشاط، پویا و سالم برای رقابت سازنده بین هنرمندان، دیده شدن آثار فاخر در سطح ملی و هم افزایی ظرفیت های متعدد و گسترده این عرصه مهم و تاثیرگذار، برگزار خواهد شد.

دهقان نیری معرفی آثار برتر و تقدیر از پدیدآورندگان این آثار، فراهم آوردن زمینه رقابت سازنده بین فعالان پویانمایی کشور و کمک به ورود استعدادهای نو به این عرصه را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: رشد و رونق تولید و نمایش پویانمایی با متمرکز کردن همه امکانات کشور، خرید و سفارش آثار، فراهم آوردن امکان بروز و کشف توانمندی ها و استعدادهای مناطق مختلف کشور و هم افزایی ظرفیت ها از طریق ایجادزمینه تعامل و تبادل آراء میان دست اندرکاران، اندیشمندان و مخاطبان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

وی اظهار داشت: به دنبال فراخوان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، 4 هزار و 300 اثر در قالب یکهزار و 11 عنوان در 9 بخش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

لازم به ذکر است، در این جشنواره 40 تندیس و 40 لوح تقدیر در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا می شود.

افتتاحیه رسمی این مراسم نیز ساعت 21 در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =