گسترش مشارکت عمومی در جهت توسعه شهرستان سلطانیه

فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به نقش و میزان اثرگذاری مشارکت مردم در پیشبرد اهداف عالیه نظام تاکید کرد: مردم باید در کنار مسئولین برای حل مشکلات و تحقق اهداف نظام پیشقدم باشند، چراکه مردم می توانند به عنوان کنشگران اجتماعی همواره با روحیه مطالبه گری و با مشارکت های خود یاریگر مسئولان در امر توسعه باشند.

به گزارش خبرآنلاین؛ حسین رحمانی در دیدار با جمعی از معتمدان و ریش سفیدان شهرستان سلطانیه با بیان اینکه تمامی مسئولان نیز باید با احساس مسئولیت و تلاش مضاعف در راستای خدمتگزاری به مردم بعنوان ولی نعمتان گام بردارند، تصریح کرد: مسئولان باید منعکس کننده مسائل و مشکلات مردم به مراتب مربوطه و پیگیر حل آنها باشند.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه با بیان اینکه فرمانداری با تمام قوا در خدمت مردم شهرستان می باشد، افزود: مقر عالی دولت در شهرستان تمام تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی میان ادارات در راستای ایجاد اشتغال، تامین زیرساختهای لازم برای گسترش صنعت، فعال سازی سازمانهای مردم نهاد، احزاب و ... در شهرستان به کار می گیرد.
وی در ادامه یکی از مسائل اصلی توسعه و عمران شهری را توجه به حوزه میراث فرهنگی دانست و ضمن تاکید بر بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات از سوی دستگاههای مربوطه، تصریح کرد: باید رویکردهای مدیریتی مبتنی بر مهاجرت معکوس شهروندان به شهرستان سلطانیه تدوین شود.
فرماندار سلطانیه ادامه داد: برای جذب بیشتر گردشگران به منطقه و بهره گیری از درآمدهای حوزه گردشگری در شهرستان باید ارگانهای مربوطه بطور جدی بدنبال ایجاد زیرساختهای لازم اعم از اقامتگاهها، مراکز عرضه و تولید محصولات بومی، خانه های بوم گردی و ... باشند.
رحمانی خاطرنشان کرد: بایستی برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا آثار باستانی و منابع ملی در قالب فرصت برای مردم شهرستان ارائه شود و با بهره گیری از نتایج آن بتوان شاهد ارتقاء سیمای ظاهری شهری بود.
فرماندار شهرستان سلطانیه یکی از مهمترین رویکردهای مدیریتی خود را استقرار کامل ادارات و نمایندگی ها در شهرستان سلطانیه و ارتقاء وضعیت ادارات موجود به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات اداری برشمرد و گفت: نتایج پیگیری ها حاکی از استقرار برخی از ادارات نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق کارآفرینی در روزهای پیش رو است.
وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید مبتنی بر افزایش درآمدهای پایدار شهری باشد، با اشاره به شیوه های عملی توسعه و عمران شهرستان سلطانیه و تعالی بخشیدن آن به جایگاه و تراز واقعی خود، از ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز اوقاف و امور خیریه استان خواست تا نسبت به تعیین تکلیف اراضی شهری سلطانیه توجه جدی داشته تا مشکلات مبتلابه بطور دائمی رفع شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =