تسنیم به نقل از وزیر نفت نوشت: در اجلاس اخیر ایران و اروپا ذکر شده بود که باید همکاران دو طرف وارد بحث‌های ریز و عملیاتی کردن نکات شوند، در واقع امروز بحث های ریز و عملیاتی بخش نفت، گاز، فرآورده های نفتی، میعانات گازی و پتروشیمیِ مذاکرات اخیر ایران و اروپا آغاز شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت پس از دیدار با میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اررپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایشان پیام مشخص اتحادیه اروپا در حفاظت از برجام و اراده سیاسی که سران اتحادیه در صوفیه بلغارستان ابراز کردند، به ما رساندند.

وی افزود: امروز صحبت از این بود که برای تحقق اراده سیاسی اتحادیه اروپا و آنچه که پیش از این ایران و اروپا در اجلاسی که در بروکسل بین ظریف و همتایانش از سه کشور برگزار شده بود، صحبت کرده بودند، چه باید کرد؛ زیرا در این اجلاس ذکر شده بود که باید همکاران دو طرف وارد بحث‌های ریز و عملیاتی کردن نکات شوند.

وزیر نفت با بیان اینکه "امروز بحث های ریز و عملیاتی بخش نفت، گاز، فرآورده های نفتی، میعانات گازی و پتروشیمیِ مذاکرات اخیر ایران و اروپا آغاز شد"، گفت: قرار شد بحث‌ها توسط همکاران در دو طرف ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: نشست امروز در واقع مذاکره ای نبود که دو طرف داشته باشند، بلکه یک تلاش دو جانبه و مشترک برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائلی است که با آن روبرو هستیم که این مسائل هم برای ایران مهم است و هم برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اهمیت دارد.

زنگنه در پاسخ به اینکه "آیا تحریم های اعمالی از سوی امریکا بر تصمیمات اوپک تأثیرگذار است"، گفت: تصمیمات اوپک بر اساس اجماع اتخاذ می شود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =