میانگین آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری 2 برابر کشور است

ایرنا نوشت : مدیرآب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی این استان را 2 برابر میانگین کشور دانست.

سیدطاهر نوربخش ، وسعت اراضی باغی و زراعی مجهز به سیستم آبیاری نوین این استان را 60 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان معادل 55 درصد اراضی کشاورزی استان را شامل می شود.
وی نورم اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح کشور را 25 درصد اعلام کرد و گفت: در دولت دوازدهم با توسعه و اجرای 7 هزار هکتار آبیاری نوین، این استان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
مدیرآب و خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای اجرای طرح های آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولت و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود.
نوربخش، با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر بر لزوم توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان تاکید کرد.
وی افزود: برغم صرفه جویی 242 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی در سال زراعی گذشته، بخش عمده ای از اراضی زراعی و باغی این استان همچنان با بحران کم آبی مواجه است.
گفتنی است ،  سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =