ایسنا به نقل از دیلی‌میل نوشت: محققان دانشگاه "ییل"، نقشه‌ای بسیار دقیق از محل تولد ستاره‌های صورت فلکی "شکارچی" منتشر کردند که بینشی عمیق راجع به ستاره‌هایی فراهم می‌آورد که به خورشید ما بسیار شبیه هستند.

ابر مولکولی صورت فلکی "شکارچی"(Orion) ناحیه‌ای برای تشکیل ستاره‌هایی با جرم بالا است.

محققان دانشگاه "ییل"، نقشه ای از محل تشکیل ستاره‌های این صورت فلکی ساختند که می‌تواند دانشمندان را در درک بهتر چگونگی تشکیل ستاره‌ها کمک کند.

همچنین می‌تواند تاثیر ستاره‌های در حال رشد بر محیط اطرافشان را نیز مشخص کند.

"شئو کنگ" از محققان دانشگاه "ییل" و سرپرست این پژوهش گفت: این نقشه، طیف گسترده‌ای از مقیاس‌های فیزیکی را فراهم می‌کند که برای مطالعه نحوه تشکیل ستاره‌ها در ابرهای مولکولی ضروری هستند.

در این تحقیق که توسط جمعی از ستاره شناسان بین‌المللی انجام شده است، از داده‌های موجود در تلسکوپ‌های رصدخانه "CARMA" در کالیفرنیا و رصدخانه "NRO" ژاپن استفاده شده است.

این محققان با استفاده از این داده‌ها، یک نقشه دقیق از محل تشکیل ستارهای صورت فلکی "شکارچی" طراحی کردند.

جس فدرسن دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه"ییل" و از محققان این پژوهش عنوان کرد، این نقشه حاصل بررسی‌های دوتلسکوپ کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد، ما با ترکیب قابلیت "زوم" در تلسکوپ "CARMA" و زاویه دید تلسکوپ "NRO"، جزئیات تشکیل هر ستاره‌ و ظاهر کلی این ابر مولکولی غول پیکر را به دست آوردیم.

ناحیه تشکیل این ستاره‌ها هزار تا هزار و ۴۰۰ سال نوری از ما فاصله دارند.

محیط تشکیل بسیاری از ستاره‌ها در صورت فلکی "شکارچی"، شامل خوشه‌هایی می‌شود که مشابه مناطقی هستند که احتمالا خورشید در آنجا تشکیل شده است.

"هکتر جی آرس" استاد نجوم این دانشگاه اظهار کرد، اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم، کمک‌های شایانی را برای تحقیقات آینده در زمینه تشکیل ستاره‌ها، فراهم می‌آورد.

محققان معتقدند این نقشه جدید برای ارائه مدل "تشکیل ستاره‌ها" در خارج از راه شیری نیز مفید خواهد بود.

"گلن لانگستون" مدیر این پروژه در "بنیاد ملی علوم" گفت: این مشاهدات، دانشمندان را برای فهم سرعت و نحوه تشکیل ستاره‌ها کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، این نقشه نشان می‌دهد که انرژی منتشر شده از ستاره‌های حجیم، تاثیری ویژه روی محیط ابر مولکولی دارد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =