بازدید بیش از 500 گردشگر خارجی از استان سمنان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در دو ماهه نخست امسال، 527 گردشگر خارجی از این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی با بیان اینکه بر اساس آمار جمع آوری شده در دو ماهه گذشته، بیشترین تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از استان سمنان دارای ملیت آلمانی هستند، گفت: در این ایام 107 گردشگر آلمانی از استان بازدید کرده‌اند.
وی افزود: بیشترین آمار گردشگران خارجی بازدید کننده از استان، پس از آلمان مربوط به فرانسه، هلند، چین، اتریش، ترکیه، سوئیس، روسیه، ایتالیا، هندوستان و انگلستان می‌شود.
جهانشاهی، بازدید گردشگران خارجی از استان سمنان را در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، رشد اقتصادی و اشتغالزایی موثر دانست و گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان سمنان، در اردیبهشت ماه امسال دو برابر فروردین ماه بوده است.
وی موضوع قابل توجه در بازدید گردشگران خارجی را تنوع داشتن ملیت گردشگران عنوان کرد و گفت: در این مدت گردشگران خارجی از بیش از 27 کشور جهان از استان سمنان بازدید کرده‌اند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: یکی از اولویت‌های این اداره، افزایش میزان بازدید و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در استان است.
استان سمنان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.
این استان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از 800 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =