دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تأکید بر توجه به تهدیدات حوزه‌های مختلف اذعان داشت: باید در همه حوزه‌ها به تهدیدها توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت به‌عنوان‌مثال شبکه‌های اجتماعی که به یک تهدید تبدیل‌شده است، هرچند بی‌نیاز از آن‌ها نیستیم ولی در کنار فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنند باید به تهدیدات آن‌ها هم توجه کرد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ با حضور امیر محمد پور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار بیان کرد: رسانه‌ها از گذشته تاکنون پیام‌آور ایده‌ها، اندیشه‌های نو، ارزش‌ها، هنجارها و رفتارها بوده‌اند، با فراگير و عامه‌پسند شدن رسانه‌هایی از قبيل تلويزيون؛ شبکه‌های اجتماعی و اينترنت رسانه‌ها به‌عنوان عضو بيگانه پذیرفته‌شده هر خانواده درآمدند.

رسانه‌ها پل ارتباطی و وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشر هستند

محمد پور با اشاره به ارتباط رسانه‌ها با مخاطبان افزود: رسانه‌ها به مخاطبان خود می‌گویند به چه و چگونه بيانديشند و از اين طريق بدون هيچ مانعی بر افکار عمومی، سلايق فردی و اجتماعی و رفتارهای فرد و جامعه تأثیر می‌گذارند همچنین رسانه‌ها پل ارتباطي و بلکه وسيله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشر دوران معاصر به شمار می‌آیند و اين ويژگی رسانه‌ها سبب شده در جهان امروز قدرت برتر از آن‌کسانی باشد که توان مديريت بهتر و کارآمدتری در توليد محتوای رسانه‌ها داشته باشند.

دشمن‌شناسی رمز پایداری در برابر تهدیدات هست

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: برای قدم گذاشتن در مسير درست، نياز به شناخت کامل دشمن است و اگر دشمن تاکنون نتوانسته انقلاب اسلامی ايران را شکست دهد به دليل مديريت حرکتی امام خمينی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي و اصولی است که انقلاب بر پايه آن‌ها بنيان شده است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دلایل شکست نهضت‌های قبل از انقلاب را عنوان کرد و گفت: عدم توجه و شناخت دشمن و به حاشيه راندن علما از عوامل شکست نهضت‌های قبل از انقلاب اسلامی است که برای مثال از علل شکست نهضت ملي شدن صنعت نفت، اعتماد و پناه بردن دکتر مصدق به آمریکایی‌ها و ايجاد اختلاف و تفرقه بين دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی توسط انگلیسی‌ها بود، لذا دشمن‌شناسی يکی از عوامل بسيار مهم در به نتيجه رسيدن نهضت‌ها است.

شبکه‌های اجتماعی به یک نوع تهدید تبدیل‌شده است

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تأکید بر توجه به تهدیدات حوزه‌های مختلف اذعان داشت: بايد در همه حوزه‌ها به تهديدها توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت به‌عنوان‌مثال شبکه‌های اجتماعی که به یک تهديد تبدیل‌شده است، هرچند بی‌نیاز از آن‌ها نیستيم ولی در کنار فرصت‌هایی که ايجاد می‌کنند بايد به تهديدات آن‌ها هم توجه کرد.

تحریم، یکی از طیف‌های تهدید دشمن علیه کشورمان است

محمد پور تصریح کرد: هجمه‌های فرهنگی، سياسی، حملات زيستی، هسته‌ای، شيميايی و تحریم‌ها به‌عنوان طیف‌های مختلف تهديد دشمن عليه کشور است، همچنین امروز حتی از علم ژنتیک برای برخورد با جهان اسلام بهره‌برداری می‌شود، البته در بعد نيروهای مسلح مشکلی نداريم و از سایت‌های موشکی بسيار قوی برخوردار هستيم که می‌توانیم مقابل تهديدات و دشمنان بایستیم اما در بخش‌های نرم يعنی فرهنگی و اجتماعی نياز به هوشياری داريم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل مستلزم به‌کارگیری از جنگ‌افزار نبوده، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم به‌کارگیری جنگ‌افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهيزات و تأسيسات حياتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگيری نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار محسوب می‌شود

محمد پور پدافند غیرعامل را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار نام برد و گفت: با تأکید بر اينكه مباحث پدافند غيرعامل از نيازهاي ضروري در جامعه امروز است شايسته است با آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب مردم نيز با الزامات پدافند غیرعامل بيشتر از گذشته آشنا شوند و در اجرای سیاست‌های اين حوزه مشاركت فعال داشته باشند زيرا عرصه‌ای كه مردم در آن خودشان همكاری داشته باشند، موفقيت در آن حوزه بيشتر خواهد بود.
در ادامه رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به تهدیدات پیش روی بشر اذعان داشت: بر اساس تهدیداتی که متوجه بشر است در مقابل هر آفندی می‌توان واکنش نشان داد که ازجمله مقابله‌ها یکی پدافند عامل و دیگری غیرعامل محسوب می‌شوند.

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه‌اشرفیه

رسانه‌ها رکن اصلی پدافند غیرعامل هستند

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه رسانه‌ها را رکن اصلی پدافند غیرعامل نامید و گفت: رسانه‌های غربی جمهوری اسلامی را همواره به ناتوانی خطاب می‌کنند تا از این طریق به خواسته‌های اقتصادی و اجتماعی خود برسند و جامعه را دچار مشکل سازند.

امروزه آمادگی در برابر هجوم رسانه‌های غربی یک نوع پدافند غیرعامل است

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: امروزه آمادگی در برابر هجوم رسانه‌های غربی یک نوع پدافند غیرعامل است که باید با نزدیک کردن مردم به حاکمیت میزان تأثیرگذاری رسانه‌های غربی بر مردم را صفر کرده و در این راه رسانه‌ها می‌توانند موفق عمل کنند.

 

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه‌اشرفیه

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =