۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

ایسنا نوشت : نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نظام 3-3-6 ، را عجولانه اجرا کردیم زیرا زیرساخت‌ها آماده نبود و فضای مدارس آمادگی این نظام را نداشت، بنابراین امید است در ادامه مسیر اشکالات و نواقصی که در کار وجود دارد را بتوان برطرف و سند تحول را به درستی اجرایی کرد.

قاسم احمدی لاشکی در حاشیه سفر اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات اقدامات تعیین شده خود را انجام داده که پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص حق‌التدریسی‌ها و چندین مرتبه رفت و برگشت به صحن و کمیسیون، بلاخره نظر کمیسیون نهایی و ابلاغ شد.

وی افزود: بند نخست آن مربوط به نیروهای حق‌التدریس آموزشی و پیش‌دبستانی‌های دارای کد شناسه و نیروهایی که جا افتاده هستند، بود که آن افراد باید بدون آزمون یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و بعد از آن و تا پایان سال 1400 به صورت یکسان به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.

احمدی لاشکی گفت: دسته دوم نهضتی‌ها هستند که حدود 19 هزار نفر باید از طریق وزارت آموزش و پرورش آزمون داخلی داده و با کسب نمره حداقل یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه منابع اعتباری را از محل حق التدریسی‌‌ها تامین خواهند کرد، ادامه داد: متاسفانه تا سال 99، بیش از 300 هزار نفر بازنشسته خواهند شد و پول این بخش را می‌توان برای جذب افراد جدید قرار داد که باید این موضوع به صحن علنی آورده شود، اگر به تصویب برسد و شورای نگهبان هم تصویب کند از مهرماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

احمدی لاشکی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص فضای باز در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: به نظر من فضای دانشگاه ‎ ها بسته نیست و باید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد نشاط در حوزه‌های دانشگاهی جزء کارهای معاونت فرهنگی وزارت علوم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای بازگشایی سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد، گفت: باید چند وزیر مرتبط از جمله وزیر علوم، وزیر بهداشت و درمان و وزیر اطلاعات همکاری کنند و آن فضایی که مد نظر ما بوده را با همکاری یکدیگر هدایت و ترسیم کنیم تا انگیزه لازم در محیط‌های دانشگاه وجود داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای شش زیر حوزه بوده که در حال اجرا شدن هستند، بیان کرد: متاسفانه آنچه که باید انجام نشده ولی به طور متوسط نیمی از زیر فصل‌های سند اجرایی شده است.

وی بیان کرد: نظام 3-3-6 ، را عجولانه اجرا کردیم زیرا زیرساخت‌ها آماده نبود و فضای مدارس آمادگی این نظام را نداشت، بنابراین امید است در ادامه مسیر اشکالات و نواقصی که در کار وجود دارد را بتوان برطرف و سند تحول را به درستی اجرایی کرد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه بیش از هر چیز دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارند، خاطرنشان کرد: موسسات دانش‌بنیان و مراکز پارک علم و فناوری باید احیا شوند اگر توانستیم به طور صحیح این فضا را ترسیم کنیم و نخبگان ایده‌های خود را ارئه دهند و آن‌ها را به ثروت تبدیل کنند آن وقت گره گشایی از کارها انجام می‌شود.

وی گفت: اگر به موسسات دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری اهمیت داده نشود و به دنبال واردات باشیم، کارخانجات داخلی به سمت ورشکستگی و بیکاری جوانان خواهد رفت.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: ریشه اصلی کارها در بحث اقتصاد مقاومتی، توجه به حوزه دانشگاه‌ها بوده که لازم است مراکز و پارک‌های علم و فناوری مورد تقویت حوزه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =