اگرچه این روزها محمود احمدی‎نژاد پای ثابت انتقاد به دستگاه قضا است، اما ۱۶ سال پیش در چنین روزی، در کسوت عضو جامعه اسلامی مهندسین مخالف چنین انتقاداتی بود.

به گزارش خبرآنلاین، او در گفت و گویی در 10 دی‌ماه سال 80 با ایسنا، حتی منتقد کسانی بود که خواستار استعفای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور وقت بودند.
احمدي‌نژاد با بیان اینکه افراط و تفريط، جلو زدن از قانون يا عقب ماندن از آن، عمدتا از سوي كساني سر مي‌زند كه پايبندي به قانون در آنها ضعيف است و يك نوع «خود برتر بيني» در وجودشان است، ادامه داد: به همين دليل به هنجارهاي قانوني تن نمي‌دهند.

احمدي نژاد درباره جلسه خاتمي با دانشجويان در دانشگاه تهران در همان سال، ضمن انتقاد از فضاي جلسه تصريح كرد: اولا دانشگاه حوزه منطق و انديشه و گفت و گوي سالم و منطقي است، اين كه عده‌اي با سازماندهي از گوشه و كنار عده اي را جمع كنند كه توهين نمايند و بد و بيراه بگويند، سرو صدا كنند وفشار عصبي به سخنران وارد كنند اينها نه نماينده مردم هستند نه نماينده دانشگاه . بعضي خيال نكنند كه چون عده‌اي به رييس جمهور توهين كرده‌اند، توسعه سياسي پيشرفت كرده است، رييس جمهور كه شخصي محترم، اهل انديشه و داراي مواضع مشخص است، در مقابل دانشگاه هم بايد سوال‌هاي خود را متين و درست مطرح كنند.

رئیس دو دولت نهم و دهم با انتقاد از برخي شعارهاي مطرح شده، ياد آور شد: يك عده به چه حقي از ريس جمهور استفعا مي‌خواهند و چرا اينها به قوه قضاييه اهانت مي‌كنند؟ برگزار كنندگان جلسه بايد سطح فكري خود را بالا ببرند و اين قدر با حيثيت دانشگاه بازي نكنند و دانشگاه را درذهن مردم ما بي‌ادب و بي‌نزاكت و هوچي‌گر جلوه ندهند .
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مختاری فر A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 3
    با سلام از احمدی نژاد سوال شود چه موقع فلسفه ومنطق در س خوانده است ولی سید محمد خاتمی بنیان گذار گفتگوی تمدنها در برابر هانتیگتون تضاد تمدن ها را چگونه ارائه کرد پس بنابر این منطق رادر منطق می توان دید.