ایسنا نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با توجه به در اختیارداشتن انبوهی از ذخایر سلاح‌های ممنوعه شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی شده است.

امیر سرتیپ حاتمی با صدور پیامی به مناسبت سالروز مبارزه با سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و پاسداشت قربانیان سردشت اعلام کرد: امروز سه دهه از جنایات جنگی و حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق و حامیان بین المللی آن به ویژه ایالات متحده که با در اختیار گذاشتن تسلیحات ممنوعه شیمیایی صحنه های فجیعی از کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان به وجود آورده اند می گذرد که بخشی فراموش نشدنی در تاریخ مقاومت فرزندان این آب و خاک علیه استکبار و تجاوزات خارجی است.

وی افزود: خلف وعده دولت آمریکا نسبت به انهدام ذخایر سلاح های شیمیایی خویش پس از گذشت 11 سال از موعد مقرر در کنوانسیون و عدم اطمینان به انجام تعهدات این کشور در سال های آتی؛ همچنین سبب نگرانی نسبت به در اختیار گذاردن این سلاح ها به سازمان های تروریستی به ویژه سازمان منافقین و داعش شده است.

وزیر دفاع با اشاره به ممانعت از بازرسی و تخریب سلاح های شیمیایی رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان بزرگ ترین تهدید صلح و امنیت منطقه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با توجه به در اختیار داشتن انبوهی از ذخایر سلاح های ممنوعه شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای، منجر به تهدید صلح و امنیت بین المللی شده است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حمایت و همکاری برخی از کشور های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی و خطر تشکیل تروریسم شیمیایی سازمان یافته در منطقه غرب آسیا تاکید کرد: تغییر و انحراف رویکرد و اولویت های سازمان منع سلاح های شیمیایی از یک سازمان خلع سلاحی به سمت سازمان امنیتی و سیاسی با اولویت های غیر ضروری و غیر مرتبط با این کنوانسیون منجر به عدم استقلال عملکرد در برابر کشورهای غربی خواهد شد.

وی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عزم راسخ و با پاسداشت هشتم تیرماه، روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی، بار دیگر یاد و خاطره کودکان، زنان و مردان بی گناه سردشت را گرامی داشته و با تلاش برای حرکت به سوی جهانی عاری از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای لحظه ای قربانیان و بازماندگان این فاجعه را فراموش نخواهد کرد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786767

برچسب‌ها