ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وجود درختان کهنسال ارزشمند در مجموعه اردوگاه شهید باهنر بر لزوم جلوگیری از تفکیک و بارگذاری در این اردوگاه توسط شهرداری تهران تاکید کرد.

 آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به جلوگیری از تفکیک و هر گونه بارگذاری بر روی اردوگاه شهید باهنر جلوگیری کند و اداره کل حقوقی شهرداری تهران باید این موضوع را از طریق اداره ثبت به طور کامل پیگیری کند.

وی افزود: همه ما از این اردوگاه در دوران تحصیل خاطره داریم؛ لذا حفظ این اردوگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میلانی خطاب به شهرداری تهران، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و شهرداری منطقه یک گفت: ضرورت صیانت و حفاظت از باغات و میراث طبیعی شهر تهران امری بدیهی است به خصوص مجموعه‌های وسیع و با قدمت نزدیک به یک قرن که علاوه بر ویژگی‌های طبیعی جنبه هویتی نیز به خود گرفته است.

این عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از این مجموعه‌ها اراضی اردوگاه شهید باهنر در شمال تهران است که در اختیار و مالکیت وزارت آموزش و پرورش است افزود: این مجموعه در یک قطعه به مساحت 460 هزار متر مربع با کاربری فضای سبز تثبیت شده و سه قطعه به مساحت 2000 متر با کاربری تثبیت شده آموزشی همگی در پهنه G323 قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این اراضی دارای تعداد زیادی درخت کهنسال است و طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران با توجه به مساحت ملک نیازمند طرح ویژه هستیم. بر اساس آنچه که در خبرها شنیده می‌شود زمزمه خطر واگذاری این ملک به یک شرکت خصوصی وجود دارد. هر چند بر اساس اظهارات مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش تا کنون بازپرداخت طبق برنامه از طریق سازمان برنامه صورت گرفته است اما از وزارت آموزش و پرورش خواستاریم ضمن گزارش از روند این کار به افکار عمومی و جامعه بزرگ و محترم معلمین اعلام کند که نحوه واگذاری و مفاد آن به چه ترتیب بوده و برنامه این وزارتخانه برای حفظ و نگهداری از مجموعه چگونه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وظایف سازمان بوستان‌ها درباره این موضوع اشاره کرد و افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران با همکاری مالکین باید شناسنامه درختان تمامی این پلاک‌ها را به فوریت تهیه و ضمن پلاک کوبی درختان گزارش وضعیت آنها را به شورا ارسال کند. همچنین شهرداری تهران موظف است نسبت به جلوگیری از تفکیک و هر گونه بارگذاری بر روی این ملک جلوگیری به عمل آورد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =