ایسنا نوشت: باب وودوارد، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی در کتاب جدید خود «ترس: ترامپ در کاخ سفید» افشا کرد که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه راه‌حل عجیبی را درخصوص مناقشات با کره شمالی مطرح کرد و آن ترور رهبر این کشور بود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یک سال پیش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به قدری افزایش یافته بود که ممکن بود هر لحظه به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

در آن زمان دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به طور بی‌سابقه‌ای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را آزمایش می‌کرد، در حالی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توئیت‌ها و سخنرانی‌هایش به رهبر کره شمالی توهین کرده و وی را تهدید می‌کرد که کشورش را نابود خواهد کرد.

افشاگری روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی درباره لیندسی‌گراهام

باب وودوارد در کتاب جدیدش نوشت: در جریان یک نشست امنیت ملی که ترامپ در سال 2017 میلادی برگزار کرد، لیندسی گراهام راه‌حل عجیبی را درخصوص این ناآرامی‌ها و آشوب‌ها مطرح کرد و از دولت چین خواست تا رهبر کره شمالی را ترور کند و در عوض یک ژنرال نظامی را جای کیم جون اون بنشاند.

این نشست در سپتامبر سال 2017 میلادی برگزار شد. براساس گزارشات در این نشست لیندسی گراهام، هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی وقت ترامپ و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ترامپ را همراهی کردند.

براساس اطلاعات کتاب وودوارد گزارش شده که گراهام همچنین از ترامپ درخواست کرده بود تا موضع جنگ‌طلبانه‌ای را درخصوص مسائل نظامی جهانی از جمله افغانستان اتخاذ کند.

گراهام به ترامپ گفته بود: آیا می‌خواهید اجازه دهید افغانستان به دوران سیاه خود بازگردد و یک حمله تروریستی 11 سپتامبر دیگر رخ دهد؟ وودوارد نوشت: ترامپ در پاسخ به این سوال گفت این مساله چه‌طور پایان می‌یابد؟ گراهام در پاسخ گفت: این مساله هرگز پایان نمی‌یابد، مساله خوب در مقابل بد است. جنگ خوب در برابر بد هرگز پایان نمی‌یابد.

گراهام پیشتر تایید کرده بود که با ترامپ درباره جنگ در کره شمالی صحبت کرده بود.

گراهام سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت: یک راه‌حل نظامی وجود دارد و آن نابود کردن برنامه اتمی کره شمالی و خود کره شمالی است. اگر هزاران تن کشته شوند آنها در کره شمالی کشته خواهند شد نه در آمریکا. این چیزی بود که ترامپ به خود من گفته بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =