وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پیامی در واکنش به حمله تروریستی در اهواز گفت که ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکایی‌شان برای چنین حملاتی مسئول می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در واکنش به حمله صبح امروز گروهی تروریست به رژه نیروهای مسلح در اهواز پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

 

توئیت ظریف درباره حمله تروریستی اهواز

ظریف نوشت: تروریست‌هایی که توسط یک رژیم خارجی به کار گرفته، آموزش دیده، مسلح شده و از آن‌ها دستمزد گرفته بودند به اهواز حمله کردند. کودکان و بزرگسالان در میان تلفات حادثه بودند.

ایران حامیان تروریست منطقه‌ای و اربابان آمریکایی‌شان را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران در دفاع از جان ایرانیان به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.

بنابر این گزارش، حمله صبح امروز چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    6 1
    بیداری اسلامی و حملات شهادت طلبانه یادت هست آقای ظریف؟
  • رضا A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 1
    واقعه تروریستی اهواز نشان از بزدلی عاملان جانی آن دارد. ۱ هدف قراردادن یک نظامی با تفنگ بدون گلوله و سوزن، از نظر احساسی شدیدا انزجار آور بوده و هدف آمران آن ایجاد فشار و انتظار افکار عمومی بزرگی بر روی نیروهای امنیتی، بزرگواران نظامی و مجموعه نظام بوده است. ۲ مشابه تخمینهای قبلی، هدف اصلی در اهواز مقامات حاضر در محل خصوصا فرماندهان بوده اند. مشابه این اتفاق ممکن است در شرق کشور و در حین برگذاری برخی سخرانی ها اتفاق افتد. ۳ خدشه دار کردن اعتماد به نفس نیروهای مسلح و جریحه دار کردن احساسات بزرگان نظامی برای انجام عکس العملی احساسی از اهداف واضح آمران حمله تروریستی است. ۴ ضعفهای امنیتی در کنترل ورود و خروج منطقه، انجام بازرسی های بدنی، بازرسی های محیطی، رصد با پهپاد، حضور مسلح
  • رضا US ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    مجهز به تجهیزات جنگی مناسب ضد عملیات تروریستی و همچنین عدم آموزش موثر نیروهای پزشکی کشور در پیاده سازی ساختاری عملیات نجات در شرایط بحران اعم از اولویت بندی در شناخت بحرانی بودن وضعیت زخمیان، کنترل خونریزی، کنترل تنفس، شوک و امثالهم غیر قابل دفاع، غیر قابل توجیه و محکوم است.۵ عقلانی است تا دستورالعمل اداری برای نیروهای مسیول و متولی با ذکر جزییات برای فراهم کردن حداقل شرایط امنیتی در خصوص مراسم فرهنگی، ورزشی، راه پیماییها، رژه ها و مشابه آن صادر شود. ۶عدم حضور آمبولانس مجهز در محل اینگونه مراسم قابل توجیه نیست. ۷درگیر کردن ایران و روسیه در چند جبهه هدف حرامیان است. باید هوشیار بود.۸ آموزش نظامی این گروه متعفن ظاهرا توسط جنبش فتح انجام میشود. اگر این موضوع توسط بررسی های امنیتی تایید شد،
  • رضا US ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    لازم است تا عاملان و رابطان احتمالی در فتح توسط عوامل منطقه ای اصولا خنثی شوند. ۹ درگیر شدن و رویارویی مستقیم با امارات و عربستان علیرغم این اتفاق دردناک و ناجوانمردانه در شرایط پیچیده فعلی کشور و منطقه به مصلحت کشور نیست.۱۰ در صورت امکان و بررسی همه جوانب امر برخورد یک تیر غیب از منبع ناشناس و فاقد امکان شناسایی به خوابگاه نظامیان امارات خصوصا نیروی هوایی در یک زمان مقتضی و مناسب میتواند یک گزینه باشد.
  • رضا GB ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    ذکر یک نکته تکمیلی ضروری است: در میان غلیان نفرت و خشم از عملیات حرامیان در اهواز و همچنین پیگیری ها و سایر اقدامات مقتضی، رسیدگی و حمایت از خانواده های بازمانده و زخمیان و آسیب دیدگان این حادثه دردناک چه از نظر اختصاص کمکهای روان شناسی و چه از نظر تامین و تقبل هزینه های درمان یا هزینه های مراسم خاکسپاری از منابع عمومی کشور اهمیت دارد. همچنین در صورتی که سرپرست خانواده ای به شهادت رسیده شایسته خواهد بود تا در اسرع وقت نسبت به اختصاص یک کمک عاجل مالی موقت برای رفع و رجوع مسایل خانواده بازمانده تا انجام اقدامات اداری و تحت پوشش قرارگرفتن خانواده بازماندگان اقدام شود. خداوند روح شهدایمان را قرین رحمت خود کند.