در پی انتشار خبر تاسف بار توهین یکی از اعضاء شورای شهر نیشابور به مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به دنبال داشت؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دستورات لازم را خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دادستان عمومی و انقلاب نیشابور مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این مساله صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، در پی انتشار خبری مبنی بر وقوع توهین یکی از اعضای شورای شهر نیشابور به مقدسات و عزاداران حسینی دادگستری استان خراسان رضوی اطلاعیه مهمی صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

عن الصادق علیه السلام:

من اراد الله به الخیر قذف فی قلبه حب الحسین (علیه السلام) و زیاره

هرکس که خدا خیرخواه او باشد،محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او قرار می دهد

وسائل الشیعه، جلد 10 ص 388-بحار النوار، جلد 98 ص7

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی انتشار خبر تاسف بار توهین یکی از اعضاء شورای شهر نیشابور به مقدسات و عزاداران حسینی که موجی از اعتراضات عمومی را به دنبال داشت؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دستورات لازم را خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین دادستان عمومی و انقلاب نیشابور مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به این مساله صادر کرد.

بر این اساس و در پاسخ به در خواست هیات‌های عزاداری، علما، روحانیت و اقشار جامعه و در راستای اجرای وظایف شرعی و قانونی و پس از صدور دستور قضایی؛ اقدامات قانونی لازم در این زمینه به انجام رسید و فرد هتاک مورد تعقیب قرار گرفت و صبح امروز با صدور قرار قانونی بازداشت شد.

در این اطلاعیه همچنین با اشاره به توطئه‌های دشمنان با هدف ایجاد تفرقه و بی نظمی در جامعه، ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه از عموم عزاداران حسینی و مردم شریف، مومن و انقلابی خواسته شده تا ضمن حفظ آرامش و هوشیاری، به دستگاه قضایی در اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه کمک نمایند.

گفتنی است پرونده مذکور در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و اقدامات بعدی پس از سیر مراحل قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =