سه شنبه 23 مرداد 1397
دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:40:00 چاپ

شما نظر بدهید/ پرداخت ارز مسافری چگونه باشد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - ارز 4200 تومانی این روزها جنجال فراوانی در فضای اقتصادی و سیاسی ایران به پا کرده است. از یک سو تخصیص ارز برای واردات کالا به برخی واردکنندگان و از سوی دیگر پرداخت ارز مسافرتی به کسانی که سفر خارجی دارند، دامنه اعتراضات در این حوزه را افزایش داده است.

در این میان برخی خواستار بازنگری در اعطای ارز مسافرتی شده اند این در حالی است که ممنوعیت خرید و فروش آزاد ارز برای مسافران خارج از کشور مشکلی بزرگ محسوب می شود .

 هر چند سیف، رییس کل بانک مرکزی تاکید دارد که بازنگری در این حوزه در دستور کار نیست اما برخی معتقدند تداوم این وضعیت اعطای رانت به کسانی است که خارج از کشور می روند.

سئوال اینجاست؛ آیا با تغییر شیوه تخصیص ارز مسافراتی موافقید؟ شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه های خود را در بخش نظرات منعکس کنید. 

 

223223

مطالب مرتبط
176 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:48:45
    پاسخ
    92 5

    برای تزیع عادلانه هر گونه یارانه ارزی نیاز به سیستم جامع اطلاعات پرداخت داریم

    • محسن
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:32:44
      84 331

      اصلاارزمسافرتی بایدقطع شود.هرکس که قادراست دراین شرایط سفرخارجی برودخودش ارزش راتامین کند.کلاافرادمرفه اهل سفر خارجی هستندوگرنه نیازی به سفرخارجی نیست.اگرقطع نشود بابت 10میلیون سفرخارجی باید10میلیاردیوروازخزانه دراین شرایط خارج شودکه ظلم است به بخشهای حیاتی بخصوص به بخش دارو ودرمان

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:38:23
      30 87

      قبلاً هم گفتم ولی چرا خبر آنلاین نظرات کارشناسان خبره را منعکس نمی کند نمی دانم ولی در هر حال ما نظرمان را میگوییم باید ریال کلا بازار حذف شود و جای آن را به یوان چین و یا یورو بدهد که کسی دیگر نتواند برای بازار ارز مشکلی ایجاد کند

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:00:39
      25 8

      خبرنگار خبرآنلاین که میگی هرکس این ارز رو بگیره میره سفر و میاد و دو سه میلیون سود میکنه . انقدر توهم نزن دروغ هم تحویل مردم نده . حتی اگه یک نفر به خاطر این گزارشت اقدام کرده باشه و تو این بی پولی متوجه اشتباه گفته هات بشه مدیونی . درسته یورو پنج هزار تومنی قسمت عمده هزینه های سفر رو از محل اختلاف نرخ ارز میپوشونه ولی مشکل اینجاس که شما تو همین سفر باید از همین ارز خرج کنی یعنی مثلا هزار یورو میگیری و یک هفته میری مالزی با هزینه تور چهار میلیون تومنی ده میلیون و دویست هزار تومن هم بابت خرید یورو پول میدی و دویست و بیست هزار تومن پول عوارض و صد هزار تومن پول رفت و برگست به فرودگاه سرجمع چهارده میلیون و ششصد هزار تومن پول میدی و موقع برگشت فقط پونصد یورو یعنی ده ملیون باقی میمونه .

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 00:02:09
      3 0

      مطمئنی با جایگزینی یوان مشکل ارزی حداقل کم میشود

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 10:20:52
      0 5

      بله که مطمئنم ما این را در خودروهای منطقه آزاد تجربه کردیم و دیدیم با اینکه از خرید استقبال می شد ولی قیمت خودروها بالا نمی رفت چون به بازارها ی بیرون وصل بود و هر چه قدر بازار طلب می کرد تامین می شد بحث ارز هم به همین شکل است اگر از بیرون وارد شود دیگر دلال ها نمی توانند در منبع قدرتمند بیرونی تاثیری داشته باشند و برای خرید ارز حتما کالا وخامت صادر کنند که این هم به نفع اشتغال می شود و هم سودجویان دیگر نخواهند توانست برای اقتصاد کشور نسخه بپیچند و حقوق کارگر و کارمند دیگر نیازی نیست هر سال افزایش پیدا کند

    • حمید
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 11:22:11
      9 1

      اون دکتری که میگه ریال حذف بشه باید بدونه ریال چاپش با خودمونه نه یورو یوان باید واحد پولی تو کشور باشه که بشه باهاش معامله کرد.وجدانا از اشناهای احمدی نژاد نیستی شما؟

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 17:24:29
      18 2

      به نظر من ارز مسافرتی حق همه ایرانیان است ممکن است حتی افرادی سودی هم عایدشان شودکه احتمالااین افراد از خیل امکانات و هزینه های سفر صرفنظر کرده اند چون با توجه به قیمت بلیط هتل و گشت و بازدید از مکان های دیدنی این ارز حتی کم می باشد .با امید به شکوفایی اقتصاد کشور عزیزمان.ناشناس

    • عليرضا
      چهارشنبه 27 تیر 1397 - 12:04:30
      8 2

      به نظرم دولت بايد نرخ ارز بازار آزاد رو به نرخ دولتي نزديك كنه و مقدار ارز مسافرتيو بيشتر و دفعات ساليانه دريافت آن را نامحدود كنه تا مشكلات حل بشه.يادتون هست كه چند سال قبل مقدار ارز دولتي 2000 دلار و دفعات دريافت ساليانه نامحدود بود و اختلاف نرخ آن با بازار خيلي كم بود.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:52:20
    پاسخ
    558 96

    خجالت بکشید تنها کمک و دلخوشی مردم برای سفر چند روزه به خارج از کشور همین ارز مسافرتیه و حالا همین دلخوشی کوچک را هم میخوایین حذف کنین دور مملکت یه دیوار بزرگ بچینین خلاص

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:33:41
      30 103

      خیلی خوبی تو

    • بهنام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:10:30
      46 109

      این قضیه باعث سوء استفاده خیلی ها شده

    • صاف دل
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:11:28
      55 171

      والا تعداد مردمی که دلخوشیشون سفر خارجی هست خیلی کمه در شرایطی که منابع ارزی دولت محدوده و با تخصیص این ارز به پولدارها فشار بیشتری به مردم عادی میاد که حتی مسافرت داخلی هم واسشون مقدور نیست به نظر ارز مسافرتی باید قطع بشه.

    • محمد حسن
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:33:35
      56 10

      کاملا موافقم ولی عزیزان یادشون نره به مسافرت زمینی ارز نمیدن و همون خروجی هوایی رو می گیرن در حالی که خیلی از هموطنان قدرت با هواپیما رفتن رو ندارن یا باید به مسافرت زمینی هم ارز دولتی بدن و یا خروجی ارز زمینی باید صفر بشه و یا حداقل مثل سال 96 بشه

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 11:24:24
      3 13

      میشه سوال من و صادقانه جواب بدی منی که اصلا امکان خارج رفتن و ندارم و نمیتونم از این سوبسید استفاده کنم و برم سفر بیام عملا سفرم مجانی در بیاد تازه یچیزی بزارم جیبم چی ؟ ظلم در حق تعداد زیادی مردم که همچین امکانی ندارند نیست کسی که میخواد بره سفر نباید هزینه سفرش و از جیب بقیه مردم تامین کنه ارز 4200 بخره بعد بیاد تو بازار 9000 بفروشه

    • بی نام
      چهارشنبه 27 تیر 1397 - 00:36:10
      11 2

      کاملا موافقم... اخه یکی که میخواد ب ه مسافرت یا هر چیزی چه گناهی کرده یه کرایه تو امارات برا ایرانیا 4 برابر شده چرا چون پولشون چهار برابر بی ارزش تر شده اره کسی که ده بار میره باید ازاد بخره ولی اونی مه یبار میره گناهی نکرده ..

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:52:47
    پاسخ
    52 297

    ما ارز مسافری امسال نتوانستیم تهیه کنیم پس همان بهتر که قطع بشه.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:30:29
      54 7

      کشوری که رو نفت و گاز خوابیده باید بتونه برای همه ارز تامین کنه. اگه نشده ببین مشکل کجاست به جای حسادت

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:54:11
    پاسخ
    228 6

    تا موقعی که اختلاف ارز دولتی و آزاد زیاد باشه هم رانت زیاد میشه هم فساد و هم قاچاق و سواستفاده.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:55:06
    پاسخ
    278 9

    بنظرم هر چی محدودیت را بیشتر کنند بی اعتمادی بیشتر شده و نتیجه عکس میگیرند.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:55:13
    پاسخ
    85 6

    دو تا مساله:اول ایا کشور منابع ارزی برای این مساله دارد یا نه.دوم:این ارز با چه قیمتی با مسافران پرداخت شود؟به نظر میرسه که مشکل بیشتر قسمت اول هست که کشور منابع ارزی یعنی دلار باری پرداخت به مسافران ندارد.در نتیجه قسمت دوم بحث هم خود به خود حل هست.دولت چون بر خلاف ادعایی که میکنه هیچ دلاری برای پرداخت نداره در نتیجه پرداخت ارز مسافری رو هم به زودی قطع میکنه.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:11:39
      15 0

      چطور منابع نداره وقتی برای دسته بیل هم ارز میده

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 11:34:21
      1 2

      برای کدوم دسته بیلی دلار داده؟اون دلار های که میبینی همه مال از ما بهترون بوده.شما یه ادم عادی پیدا کن بهش دلار 4200 که نه 4350 داده باشند.

  • عباسی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:56:07
    پاسخ
    57 220

    سلام شیوه فعلی تخصیص ارز مسافرتی کاملاً رانتی و به نفع افرادی است که تمکن مالی مناسب برای سفرهای خارجی را دارند. با توجه به اینکه سفر خارجی به عنوان یک کالای لوکس شناخته می شود لذا پرداخت ارز به این سفرها پرداخت یارانه پنهان به خانوارهای برخوردار که متاسفانه اکثراً هیچ نقشی در تولید ملی و پرداخت مالیات ندارند است. همانطور که از یارانه های پنهان در بنزین، آب، برق، گاز و سایر اقلامی که قیمت گذاری آنها خارج از بازار صورت گرفته بیشترین استفاده یارانه را می کنند.

    • رضا
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:47:06
      11 16

      همه همونائی که منفی زدن 100 درصد ذی نفعن

  • عرشیا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:58:55
    پاسخ
    57 189

    فعلا که هیچ چیزی در این مملکت سر جاش نیست ،اقدس خانم و اقا مصیب که تو طول زندگیشون از شابدولعظیم اون طرفتر نرفته بودن فردا راهی مالزی و سنگاپور هستن و البته در محموله همراهشان نان و ماست چکیده و پیاز درجه یک بسی قابل مشاهده .... در برگشت دو هزار یورو به قرار قیمت هر یورو 11000 تومن فروخته میشود و خرج مسافرت کاملا در میاید و این دو عزیز هم در خارج استخوانی سبک کرده اند... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ....

    • مجید
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:48:39
      233 21

      دوست عزیز همون بهتر این ارز برسه به اینجور ادمها.فکر میکنی اگه ارز دولتی قطع بشه کجا دمیره ؟میره به جیب از ما بهترون.پس چه بهتر مردم استفاده کنند.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:02:58
      105 19

      خدا شفات بده

    • aram
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:03:50
      150 18

      حتما یورو زیاد ذخیره کردی که داری اینجا قیمت فضایی 11000 تومان برای یورو اعلام میکنی..بنظرم اول باید شما را بجرم نشر اکاذیب و تشویش اقتصادی مجازات سنگین بکنند..تا تو سفر مردم دخالت نکنی ..آقای دلال

    • حمید
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:30:35
      80 5

      اولا یورو حدود ۹تومانه دوم ۵۰۰یورو بیشتر نمیدن سوما سالی یکبارم بیشتر نمیدن چهارما فقط با هواپیما باید بری

    • الی
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 20:55:07
      3 1

      همین ادمایی مثل شما هستن که با نشر اکاذیب باعث بالا رفتن قیمت ارز میشن فقط شما انسان نیستی که کشورای دیگه رو ببینی اول یاد بگیر به بقیه احترام بزاری دوم اینکه هرکی حساب کتاب بلد باشه متوجه میشه با قیمت تورهایی که الان بالای ۳میلیون هست یورو به قیمت ۵۱۰۰ تومن میخری ۹۵۰۰ تومن میفروشی یعنی شما ۲میلیون از پول تور رو درمیاری اولا مملکتی که از قدرت های بزرگ نفتی به شمار میره باید یه جاهایی به مردم امکانات بده دوما اینایی که میگن سود میکنی کو سود؟ ما فقط بلدیم الکی حرف بزنیم والسلام

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:02:08
    پاسخ
    159 15

    به همه و تحت هر شرایطی بدون تبعیض هر سال یک بار ارز دولتی تعلق گیرد

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:03:15
    پاسخ
    148 5

    تا انحصار خرید و فروش دلار در دست دولت باشد . ۱۰۰۰ دلار یا یورو نه تنها مناسب سفر های خارجی نمی باشد بلکه کم هم هست . کرایه تاکسی در امارات در یه مسیر معمولی تا۵۰ درهم یعنی بالای ۱۰۰ هزار تومان . و آینعادلانه نیست کرامت و شرافت ایرانی ها در خارج از کشور روز به روز بد تر میشه ...

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:12:44
      83 4

      زمانی که به یکی از کشورهای منطقه سفر می کنیم تازه می فهمیم پول ما چقدر بی ارزش شده .وقتی برای خرید می خوای 100 دلار خرج کنی برای اونا ارزشش حدود 100هزار تومن ماست ولی برای ما با نرخ 8000تومن دلار میشه 800000هزار تومن که با سرافکندگی کلا قید خرید رو می زنی

  • فرهاد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:06:24
    پاسخ
    199 3

    1 آيا در صورت قطع ارز مسافرتي، آثار آن در اقتصاد كشور مشهود مي‌شود يا اين ارز در اختيار رانت‌خواران قرار مي‌گيرد؟ 2 در صورت قطع پرداخت اين ارز، مسافران بايد ارز مورد نياز خود را از كجا تهيه كنند؟ از بازار آزاد و به صورت غيرقانوني؟ 3 آيا قطع پرداخت اين مبلغ ناچيز موجب هجوم مسافران به بازار آزاد و آشفته‌تر شدن شرايط بازار ارز نخواهد شد؟ لازم به ذكر است كه اينجانب در دو سال گذشته سفر خارجي نرفته‌ام و در شرايط فعلي نيز توان و قصد سفر ندارم.

  • رضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:06:31
    پاسخ
    97 1

    تا زمانی که دولتمردان زیر بار نرخ بازار آزاد نمی روند چاره ای جز تخصیص ارز مسافرتی ندارند ، تا قبل از فروردین ماه ارز مسافرتی پرداخت نمیشد و مسافران ارز مورد نیاز خود را از صرافی ها تهیه میکردند اما پس از بحران در این بازار دولت به ارائه 500 تا 1000 یورو برای هرنفر اکتفا کرد خوب یا بد تا اندازه ای هم توانست کنترل موقت بازار را بدست بگیرد و اگر بخواهد این مقدار را حذف کند چاره ای ندارد که بپذیرد نرخ واقعی ارز چیز دیگری است و صرافی ها مجاز به ارائه ارز شوند که باز داستان صفهای طولانی خرید دلار تکرار خواهد شد و ممکن است کنترل را بطور کامل از دست بدهد بنابراین با توجه به شواهد چنین پذیرشی در آینده کوتاه مدت به چشم نمیخورد و هرچه کمتر در یک باتلاق دست و پا بزنی بیشتر فرصت نفس کشیدن داری

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:09:04
    پاسخ
    88 3

    سلام الان ارز 4200 تومانی میگن دولتی هست وگفتن تک نرخی شد بعد از چند روز باز همان وضعیت قبل رو پیدا کرد دو نرخ ازاد و دولتی قبلا هرکس سفر میخواست بره میرفت صرافی اندازه مخارجش ارز میگرفت ولی الان صرافی تعطیل هست فکر میکنین اگه ارز دولتی به مسافر ندهند مردم باید چیکار کنن در بازار هم که ارز میگن خرید و فروشش چرم هست به نظرم این مصاحبه های زیادی خودش یک نوع بازار سیاه رو به وجود میاره اگر بی خیال شن چند وقت همه چی عادی میشه خوب اگر ارز دولتی به مسافر ندهند خیل وضع بدتر میشه سالی یک بار که بیشتر نیست

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:10:22
    پاسخ
    14 187

    اگه مقصد مسافر حلال باشد دلار 3200 تومن بگیره اگه حرام باشد دلار 10000 تومان موفق باشید

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:09:49
      34 3

      حلال و حرومش به تو هیچ ربطی نداره

    • علی ولیا
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:47:40
      102 7

      قسم میخورم عقلت کمه

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:28:38
      13 2

      عاقلان را یک اشارت بس بود؛ عاشقان را تشنگی زان کی رود؛

    • الی
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 21:06:13
      8 0

      تو از کدوم جهنمی اومدی اخه لامصب :

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:12:35
    پاسخ
    127 4

    بدترین دیدگاه اینه که فقط جلوی دماغ را ببینیم هی بگیم ارز رو حذف کنیم و پول دار بی دردو... باید دید چند هزار نفر از صنعت گردشگری گذران روزگار میکنند.خیلی از این خانمهای محترم که در دفاتر خدماتی کار میکنند یا پورسانتی هستند و یا زیر 1 میلیون حقوق میگرند و تمام درامدشون همینه .هیچ وقت بعنوان یک شهروند موافق محدودیت از دولت نباشید و اجازه ندهیم دولتها محدودمون کنه. امروز ارز مسافرتی فردا سکه روز دیگه ماشین روز دیگه لباس و چند روز دیگه میشم کوبا و ونزولا که مردم فقط حق دارند در کشور نفس بکشند.درسته که خیلیهامون به مسافرت خارجی دسترسی نداریم ولی اگر روزی پا داد ما هم مسافر خارج شدیم ،اون موقع وا مصیبتها سر میدهیم ،اگر محدودیت الان شامل ما نیست اما یک روز مشمول زیاده خواهی خواهیم شد.

  • مهدي
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:14:13
    پاسخ
    84 2

    تازماني كه نرخ واقعي دلار تعيين و صرافي ها اغاز به كار مجدد نكنن قطع ارز مسافرتي باعث هجوم مردم براي خريد دلار مورد نياز به بازار و افزايش مجدد قيمت دلار ميشود.قطع ارز مسافرتي باعث بيكاري اژانش هاي مسافرتي نيز خواهد شد.تعيين قيمت دلار حدود ٦٥٠٠ تومان و تزريق زياد به بازار ميتوان سر وسامان داد.فقط ميتوان از طريق مهر ورود و خروج پاسپورت جلو سواستفاده سفرهاي يك روزه را گرفت .مهمتر از ارز مسافرتي سرو سامان دادن به ارز واردات كالاهاي غير ضرور و رانت هاي ميلياردي اون حوزه ميباشد.

  • علی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:15:53
    پاسخ
    105 4

    ارز مسافرتی چون به هرنفر یک بار تعلق میگیره نکته مثبتی هست برای اکثریت طبقه متوسط که بخواهند یه سفر خارجی رو تجربه کنند. که اگر قطع بشه خودش به کسانی که تا حالا یکبار هم از امتیاز استفاده نکردند ظلم میشه . اگر میخواهند مدیریت کنند اقتصاد این کشور رو هزار هزار مشکل اعم از قاچاقاق کالا ، گمرک های قاچاق ، اختلاس ، و.... وجود داره برند اون سمت شاید فرجی حاصل شد

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:16:51
    پاسخ
    19 90

    حذفش كنند اينطوري ارز دادن باعث تحقير مسافر هست .مثل گدا بريم مدارك بديم تا مثلا 500 دلار بدهند

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:17:29
      44 11

      تو نرو .آدم حسابی باش

  • بهمن
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:18:27
    پاسخ
    70 3

    کلا یه کاری کنیم که مملکت وایسته جنب و جوش نباشه همه بشینن

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:21:29
    پاسخ
    69 7

    باید با مردم شفاف بود همه میدونیم که کشور در حال حاضر چیزی در حدود 110 میلیارد دلار ذخیره ارزی داره و با بدترین تحریمها که در دوران احمدی نژاد شاهدش بودیم به دلیل افزایش قیمت نفت این ذخیره کم نمیشه که هیچ افزایش هم پیدا میکنه حتی اگه تولید نفت از روزی 3.8 میلیون بشکه به 2 میلیون برسه پول نفت فروخته شده هم چه با دلار و یورو و طلا و کالا و.. برمیگرده تو کشور پس ندارم و نداریم همش حرف الکی برای منحرف کردن ذهن مردمه همه میدونن آقای احمدی نژاد حدود 620 میلیارد دلار نفت فروخته پولی که کشوری به بزرگی یونان به خاطر نصفش کلا ورشکست شد. دولت میتونه به راحتی با ارز 4200 تومنی جواب همه مصارف رو بده ولی دنبال کسب درامد بیشتره برای ارز مسافرتی هم میتونن همینو تخصیص بدن

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:03:39
      11 2

      کی به این منفی داده آخه با کجاش مشکل داشتین؟ مقدار فروش نفت ؟ یا دروغهایی که بهتون می گن

    • بدون نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:01:55
      4 2

      عزیز برادر دولت طی چهل سال گذشته انقدر پول بی پشتوانه چاپ کرده که اگر کل صندوق ذخیره ارزی را اسکناس کند و در بازار بفروشد طی دو هفته کلش قروش میرود

  • محمد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:23:55
    پاسخ
    80 2

    بالاخره مسافر یک کشور خارجی بدون ارز که نمی تواند به سفر برود پس باید به نوعی به او ارز داد که این کار را می توان از دو راه انجام داد:1امکان خرید ارز آزاد داشته باشد که این بمعنی امکان خرید و فروش ارز برای همه است که می تواند باعث تشویش دوباره بازار شود و2 با ارائه اسناد سفر از بانک ارز بگیرد که چون بانک به او ارز می فروشد باید به نرخ دولتی بفروشد در غیر اینصورت به معنای به رسمیت شناخته شدن نرخ آزاد توسط دولت است.نکته:مسئولان طوری کار کردند که تقریبا همه جای اقتصاد این مملکت به همین صورت قفل است و هر راه حلی کوتاه مدت و ناقص است.خدا حفظشان کند.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:24:32
    پاسخ
    26 1

    ولی با ایجاد چند بازار قیمتی رانت رو افزایش دادن تا پول بیشتری گیرشون بیاد و تبدیلش کنن به ملک و... عدم نظارت که هم که همه جا موج میزنه و تمامی رانت خواران از بدنه دولت هستن یا بهشون وصلن. همه هم اینا رو میدونن آقای سیف بفرمایند ارز مسافرتی رو با چه قیمتی و از کجا بخریم ما میگیم چشم ولی بدون تعیین سقف چون ایشون خودشون با همین تعیین سقف و قیمت دستوری بازار دلالی ارز درست کردن

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:25:31
    پاسخ
    16 138

    صد در صد و بدون گرایشات سیاسی پرداخت ارز مسافرتی باید متوقف بشه

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:24:03
      40 4

      فکر این را نمی کنید که این حجم تقاضای ارز مسافرتی هم به بازار ازاد قاچاق اعلام شده اضافه بشه دلار از دوازده هزار تومان هم خواهد گذشت و مردم و اقتصاد فلج میشود

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:27:34
    پاسخ
    58 2

    از یه طرف خرید و فروش ارز تو صرافی جرمه به مسافر هم 500 یا 1000 یورو بیشتر نمیدن یعنی یه مسافر باقیمونده ارزش رو از طریق راه های غیر قانونی باید تامین کنه بازار آزاد رو داشته باشید، ارز مسافرتی رو هم حذف کنین ولی همه چی رسمی باشه نه اینکه مسافر تن و بدنش بلرزه که ارز تقلبی داره میخره. در عین حال چه مشکلی داره که کسی که توان مالیش رو داره، بره خارج از کشور

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:31:03
    پاسخ
    15 134

    ارز مسافرتی چیه؟ چرا من باید خرج مسافرت آنتالیا و تایلند یا سفر حج و کربلای فرد دیگه رو با مالیاتم بدم؟ یا از پول نفت من دولت یارانه سفر اونا رو بده هر کی داره ارز آزاد بخره و بره هر کی هم نداره تو همین ایران بمونه

    • سالار
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:03:00
      87 14

      اینکه شما نداری مشکل خودته، یکم بیشتر تلاش کن شما هم برو

    • رضا
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:29:10
      4 0

      دولت نرخ ارز آزاد رو به رسمیت نمیشناسه ، خرید و فروش چنین ارزی هم جرم و قاچاق محسوب میشه بنابراین از دیدگاه دولت نرخ ارز آزاد وجود ندارد والا تا همین چند ماه پیش مسافران با نرخ آزاد، ارز رو از صرافی تهیه میکردند و ارز مسافرتی در کار نبود ، حالا شما اگه جای مسولان بودی با نبود بازار آزاد چطوری به مسافران خارجی ارز میرسوندی؟...

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:51:47
      7 30

      آقا سالار نکته اینه که شما هم پول کافی نداری ولی انتظار داری دولت به سفر خارجیتاز جیب هموطنانت یارانه بده

    • سالار
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:58:34
      12 2

      اولاً که قیمت واقعی دلار همینه و رانت و اختلاس رسونده به ۸۰۰۰ تومن بعدشم اون چیزی که از جیب هموطنان منه واردات چای ساز و لاستیک و خودروی خارجی و هزاران هزار فساد دیگه هست، نه سالی یه سفر بنده که جزو حقوق اولیه هر انسانه

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:05:18
      14 1

      از مالیات شما؟ اولا مگه فقط شما مالیات میدید؟ من که رستوران میرم، من که مبل خدا تومنی میخرم، من که خودروی 50 میلیونی میخرم، بابت تمام اینها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت میکنم افزون بر مالیات سالیانه.افزون بر عوارضی که بابت سفرم میدم و اینها سرجمع کنی قطعا از پرداختی شما یا هر کسی که بیکاره یا محرومه یا فقیره بیشتره. منتی هم نیست. منطق اداره جامعه الزام میکنه. همین منطق اداره جامعه ایجاب میکنه وقتی شما به عنوان حکومت تمام شریانهای اقتصادی رو دستت گرفتی، موظفی که ارز مورد نیاز من رو جهت سفر مطالعاتی، معالجه، الواطی و هر چیز دیگه ای که اصلا به شما ربطی نداره پرداخت کنی و زمینه خریدش رو فراهم کنی. نمیشه فقط مالیات و عوارض بگیرید و هیچ سرویس ندید. قشر مرفه جامعه جزوی از این مملکته

  • مصطفی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:31:30
    پاسخ
    48 7

    در مقابل میلیاردها مخارج ارزی و غیرارزی دیگر اصلا رقمی نیست. به جای این، به افزایش قیمت بنزین بپرذازیذ که سالانه حدود 300 هزار میلیارد تومان به قول روزنامه جوان دیروز یارانه می سوزاند و حجم مصرف آن نسبت به کشور همسایه با جمعیت مشابه 10 برابر است . و همه اینها تازه به ضرر سرطان سینه خلق الله و نفع بورژوای اتول سوار است که مبادا خستگی پا بگیرند موقع رفتن باشگاه.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:52:52
      4 14

      قطره قطره جمع گردد ... البته بحث بنزین هم به جای خود

  • امید
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:36:06
    پاسخ
    61 7

    شیوه فعلی خوبه یه بار تو سال پونصد یورو چیزی نیس ک مملکتو از پا در بیاره

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:21:48
      1 7

      جدا 80 میلیون 500 یورو میشه 40 میلیارد یورو فک میکنی دقیقا دولت چقدر نفت میفروشه

  • حسن
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:37:56
    پاسخ
    14 68

    باید قطع شود هر رانتی باید قطع شود.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:42:39
    پاسخ
    35 2

    ارز 4200 تومانی منبع فساده. میگن برای دارو ارز 4200 تومانی بدیم چون حیاتیه. سوال اینه که اینهمه داروی بازار آزاد از کجا میاد؟ مگر نه همین داروخانه نماها و پزشک نماها اینا رو توی بازار آزاد می فرستند. من واقعا نمیدونم چطوری میشه داروی با ارز 4200 تومانی را به دست نیازمندش رسوند اما میدونم که ارز چند نرخی منشا فساد و رانت و هرچی که فکر می کنیمه. این داروشه اونم که بقیه اش که همه ازش خبر داریم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:43:49
    پاسخ
    6 6

    خرید فروش و مبادلات ارزی در کشور باید همسان و همسو با کشورهای دیگه باشه.ارز مسافرتی و ارز مبادله ایی و ارز آزاد و دولتی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.البته که در کنار مضرات این طرح یک محاسنی هم وجود داره ولی تعیین میزان ارز مسافرتی باید بر پایه نیاز مسافر باشه.خیلی از سفرها برای گردش و تفریح نیست.اگر دولت میخواد شناختی از سفرهای غیر ضروری مردم داشته باشه باید در ذیل ارز مسافرتی زیر شاخه های های متعدد ایجاد کنه و بر مبنای اون ارز تخصیص بده.

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 00:42:11
      7 0

      به ظاهر ایده قشنگیه، ولی اونوقت باید یه سازمانی ایجاد بشه بنام « سازمان بررسی و تخصیص ارز مسافرتی» و یه سری اداره های زیرشاخش هم بوجود بیاد بنام های« اداره تخصیص ارز مسافرتی علمی» ، « اداره تخصیص ارز مسافرتی دیدار با عزیزان» ، « اداره تخصیص ارز مسافرتی ورزشی» و........ کلی هم کارمند و کارشناس و کارگر و حسابدار و کارپرداز و راننده و غیره باید استخدام شوند که باید حقوق بگیرند، از فردا هم ملت بیفتن دنبال آشنا و پارتی تو ادارات فوق الذکر، نتیجش هم معلومه، بنظرت کشورهای دیگه این چیزا به عقلشون نمیرسیده؟ اوج این سیستم بوروکراتیک رو میشد در اتحاد جماهیر شوروی سابق دید، دیگه دور و زمونه این حرفها تموم شده، وقتشه یه خورده عاقلانه تر فکر کنیم

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:45:06
      0 0

      بحث سر اینه که ما در دوران حاضر نمیکینم که بخوایم پیشنهاد فراموشی دوران گذشته رو به کسی بدیم.در صورتیکه بخوایم عاقلانه تر و درست به شکل شما تفکر کنیم و نظر بدیم هم باید رابطه تنگاتنگ اجتماعی باهم داشته باشیم که نداریم.برای تشکیل ادارات و عنوانین مختلف شغلی هم میشه یک جور دیگه بهش نگاه کرد..ایجاد اشتغال.خواهشا دوستان از این نترسن که مبادا دولت به سخنان بنده و دیگران ترتیب اثر بده.

  • مجید گل
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:45:41
    پاسخ
    7 95

    با سلام من هفته قبل به همراه همسرم یک هفته سفر تایلند رفتیم و از دو هزار یورو که گرفتیم پانصد یوروی ان خرج تفریح و خوراک دو نفرمان شد و بقیه را با خود برگرداندیم.پس میشه با حدود پانصد تا هشتصد یورو برای دو نفر یک هفته در تا یلند یا مالزی تفریح کرد.به نظر من بهترین راه کار این است برای کشورهای دور نفری سیصد یورو و کشورهای هم مرز نفری 150 یورو بدهند اون موقع قول میدهم فقط کسانی که مسافر واقعی هستند به سفر میروند و نه دلالها و مسافرانی که میخواهنند به سفر مجانی بروند.این راه صد در صد جواب میدهد خبرانلاین

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:48:38
      88 8

      شما يا نمي دوني تايلند كجاست يا نمي دوني يورو چيه يا نمي دوني پونصد چقدره. دو نفر يك هفته پانصد يورو خرج كردين؟؟؟؟؟ چيكار كردين فتو سنتز مي كردين براي خورد و خوراك؟ يا از اين تيپاي تن ماهي و كنسرو لوبيا هستين داداش؟ من مطمئنم شما تا حالا تو عمرت از كرج دورتر نرفتي.

    • رضا
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:56:18
      31 2

      دوست من همه مسافران به تایلند و ترکیه و گرجستان نمیروند... مسافری که برای یک یا چند ماه به یک کشور اروپایی یا آمریکایی میرود چه مقدار ارز باید دریافت کند؟ آیا 1000 یورو کفاف مخارج چندماهه او را میدهد؟ برای تامین ارز مورد نیاز خود به کدام بازار باید مراجعه کند؟

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:19:23
      49 4

      اینی که شما رفتی اسمش سفر نیست، هوا خوریه ... اگر نه من تو تهران خرج یک هفتم بیشتر از ۱۵۰ یورو هست.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:30:32
      9 0

      احتمالا از خونه با خودتون تن ماهی برده بودید

  • پوريا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:48:50
    پاسخ
    57 2

    الان همه مشكلات مملكت حله فقط مشكل اين پونصد يورو كه طول عمرمون يبار خواستيم بريم مسافرت

  • محمدرضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:48:53
    پاسخ
    100 4

    والا من که تاحالا سفر خارجی نرفتم ولی ایرانیا همین چهار تا کشور دور و بر همسایه رو می تونن با این ارز مسافرتی برن ،همینم ازشون بگیرید. همه جای دنیا می گن چیکار کنیم مردم رفاه بیشتری داشته باشن تو کشور ما مسئولین و همین برخی هایی که گفتید هر روز دنبال یه راه هستند که مردم رو اذیت و محدود کنند.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 12:59:57
    پاسخ
    16 72

    بایداونایی که میخوان تشریف ببرن خارج کشورباراه اندازی بازارثانویه ارزی ارز۸۰۰۰تومانی بخرن وتشریف ببرن مسافرت ارز۴۲۰۰تومانی بایدصرف مایحتاج ضروری مردم بشه نه چوب حراج بهش بزنیم ومثل تصمیم اخیربدیم به یک سری رانت خواروازخدابیخبر

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:23:12
      22 1

      موافقت با پرداخت

    • رضا
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:35:53
      19 0

      بازار ثانویه ، یک بازاری است که نرخ ارز بین صادر کننده و وارد کننده بصورت توافقی و آنهم صرفا بصورت حواله صورت میگیرد ، در صورتیکه یک مسافر به اسکناس ارز نیازمند است و درثانی با چه کسی و با چه معامه ای باید در خصوص نرخ ارز در بازار ثانویه ، توافق کند؟ اسکناس ارز مسافرتی در این بازار از کجا تامین خواهد شد؟

    • محمد حسن
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:38:17
      2 12

      خارج رفتن چیز شاقی نیست ها

    • نسیم
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:58:49
      14 0

      ارز دولتی رو داروخونه ها و جاهای دیگه دارن میگیرن با نرخ 4200 ولی همه داروها رو سرخود اضافه کردن... پس چرا مردم بیچاره نتونن از یه حق ساده دولت برخوردار بشن.. مگه 500 یورو چقدر صدمه میزنه. با اینکه اون بدبختی که سفر میخواد بره چه تفریخحی و کاری چجوری از بازار ازاد ارز جور کنه./. خودتون گفتید خرید و فروش بالای 4200 ممنوعه.. حالا اگه این ارز هم ندن چجوری ارز جور کنه طرف حالا با نرخ 8000 یا 10000 ..بهرحال تهیه ارز خودش معزله...500 یورو حتی اگه خرج هم نشه طرف میتونه در سفر دوم و سوم استفاده کنه... چون یه بار بیشتر در سال که تعلق نمیگیره

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:21:48
    پاسخ
    2 2

    موافقم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:29:09
    پاسخ
    4 9

    کلا مملکت خاله بازی شده بنزین ارزان برق ارزان آب ارزان مسافرت با سوبسید اصراف در حداکثر کار هم که تعطیل، فقط غر زدن و توقع بیجا

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:29:30
    پاسخ
    8 1

    من دلار جهانگيري ميخوام برم ديار فرنگ عشق و حال كنم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:33:13
    پاسخ
    3 0

    بهتره با این مسئله ریشه ای برخورد بشه وگرنه نظر من وامثال من ممکنه با حب وبغض باشه . مثلا اگر اهل سفر خارج باشم یا منافعی داشته باشم نظرم مثبت باشه واگر اهل سفر خارج نباشم معتقد باشم اصلا چرا باید به مسافر ارز بدهیم ؟ اصلا چرا ایرانیها اینقدر دوست دارند بروند خارج ؟ کنسرت ؟ خرید ؟ ازادی ؟ تفریح ؟ تحصیل ؟ سرمایه گذاری ؟ یا هرچیز دیگر .. همین امکانات را اینجا ایجاد کنید . نه تنها تعداد بسیار زیادی از مردم دیگر نیازی به سفر خارجی نخواهند داشت و نخواهند رفت . کلی هم توریست خارجی میاد . وگرنه همین جا باید بمونید .همینه که هست .ما عقیده مون با این چیزا مخالفه و.... حرف زور وحرف مفته . لذا تا این موارد اصلاح نشود هرکس حق دارد دارائی خود را به هرشکل که دوست دارد وهرکجا دلش خواست خرج کند .

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:35:34
    پاسخ
    2 0

    من میگم هر چی ارز داریم بدیم هر کی میخواد بره خارج بعد یهو با آمریکا دوست شیم ولی دیگه اینارو راه ندیم به کشور اونوقت کشور درست میشه.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:41:08
    پاسخ
    2 1

    من با ارز دولتی برای مسافرت موافقم اما به نظر می رسد با این حاشیه ها شاید بهتر باشد میزان ارز برای تایلند و مالزی تعدیل شوذ.

  • مهدي
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:45:29
    پاسخ
    8 1

    من كارم در رفت آمد به خارج از كشوره و از اول امسال تا الان نزديك به دو مليون براي 5 بار خروج از كشور عوارض دادم حالا يك بار در سال 500 يورو كه پول نصف بلسط هم نميشه ميدن و اين همه بگير و ببند نداره. عوارض خروج رو بكنين همون هفتاد تومن ارز مسافرتي بخوره تو سرتون.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:52:47
    پاسخ
    23 1

    با سلام ارز که گران نشده ارزش ریال پایین امده وقتی ، اقدس خانم میره سفر بخاد اب نوش جان کنه باید یورو و دلار خرج کنه، قبل از این وضع هزینه سفر بلیط و خرج و مخارج به کشور x مثلا 700.000 تومان برای بلیط و مخارج حدود 500.000 تومان بود.در حال حاضر بلیط 1.700.000 تومان و مخارج حدود 1.000.000 جدا از پول مربوط به ویزا در صورت نیاز ...تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:55:05
    پاسخ
    23 0

    باید باشه و واگذاریش هم با دنگ فنگ کمتر

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:56:39
    پاسخ
    37 2

    متاسفانه براي سفري کاري به بانک مراجعه کردم با مدارک گفتند 20 روز ديگه به اجبار در کوچه پس کوچه هاي فردوسي و با دلهره 1000 دلار تهيه کردم . واقعا اين حق مردم نيست که براي اوليه ترين نياز مسافرتي اينجور سرگردان بشوند

  • علی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 13:56:56
    پاسخ
    39 2

    اتفاقا پرداخت ارز مسافرتی ایده خوبیه.در وهله اول حق مردمه.بهتر بگیم یکی از کوچکترین حقوق مردم از منابع غنی.این سوبسید ارز هیچ منتی نداره بلکه چون فقط بخشی از حقوق مردم از فروش منابع طبیعی مملکتشونه پس باید ادامه پیدا کنه و اتفاقا بیشتر هم بشه.حالا بحث اختلاف شدید قیمت در میونه که اون مطلقا ربطی به مردم نداره.ضمن اینکه هر فرد در هر سال تنها یکبار ارز میگیره ؛ که مجموع ارز دریافتی اونها انقدر جزئی هست که تاثیری در بازار نداشته باشه.به نظر بنده باید ارز طبق همین شرایط برای همه ادامه پیدا کنه.و صد البته دولت قاطعانه پاش بایسته.الان اولشه یکم تقاضا زیاده ولی وقتی یه مدت بگذره و همه ولعشون بخوابه میبینیم که چقدر ارز جا به جا میشه.تازه این نکته مغفول مونده که مسافرت مردم جزو حقوقشون بر گردن دولتهاس

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:02:14
    پاسخ
    2 1

    هرچیزی که بوی رانت ، فساد و آینده سیاه میده ، نباشه بهتره

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:13:49
    پاسخ
    3 20

    دولت به جای ارائه ارز مسافرتی مسافران را در طول سفر بیمه کامل کند.هزینه های درمانی در خارج از کشور به قدری سرسام آور است که شرکتهای بیمه از زیر تعهد آن شانه خالی می کنند.

  • مهدی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:19:19
    پاسخ
    41 8

    در صورت قطع ارز مسافرتی هجوم مسافران به بازار صرافان و دلالان، دلار و یورو جهش بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد. بزرگترین دلیل آرامش بازار ارز در این مدت همین ارز مسافرتی بوده است.

  • رسول
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:24:03
    پاسخ
    7 1

    یه نکته ای وجود داره قشر ثروتمند جامعه که به هر حال سفر خارجی را میرند و هزینه سفر اونها هم خیلی بیشتر از این عددهاست، به عبارت دیگه اصلا این مبلغ ارز ،میزان خیلی کمی از هزینه سفر این آدمهاست بنابراین حذف ارز مسافرتی در سفر و هزینه این قشر کوچکترین اختلالی ایجاد نمیکنه .خوبه ببینید هزینه سفر به روسیه برای 10 روز با هزینه های جانبی چقدر میشه. میمونه قشر ضعیف که الان صدقه سر این ارز مسافرتی که فقط یکبار در سال میدن و اختلاف قیمت ارز ، یه راهی پیدا کردن برای رفتن به سفر خارجی که تعدادشون هم خیلی زیاد نیست . با حذف این ارز مسافرتی ،عملا ضربه جدی به این قشر خورده و این قشر سفر براش واقعا یک رویا میشه ، حالا حذف این ارز به نفع کی میتونه باشه قشر ثروتمند یا قشر ضعیف.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:29:49
    پاسخ
    61 1

    راستی از درامد عوارض سنگین خروج از کشور چه خبر؟ کسی از مسئولین احیانا به اخذ هزینه سنگین عوارض خروج اعتراضی نداره که؟

  • رضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:30:41
    پاسخ
    27 1

    به نظر من دیگه باید قبول کرد تو ایران هر قانونی تغییر نکنه بهتره

  • محمد حسن
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:39:20
    پاسخ
    31 1

    تو همه این گیرو دار یادمون نره که به مسافرت زمینی ارز نمیدن و همون خروجی هوایی رو می گیرن در حالی که خیلی از هموطنان قدرت با هواپیما رفتن رو ندارن یا باید به مسافرت زمینی هم ارز دولتی بدن و یا خروجی ارز زمینی باید صفر بشه و یا حداقل مثل سال 96 بشه

  • دستور
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:40:03
    پاسخ
    6 48

    سفر نرو - بنشین خونه ات

    • سعید
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:00:08
      6 1

      دستور جونم ، تو یه دزدی ، دل میدزدی، کجای خونه بشینیم؟

    • دستور
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 13:22:43
      3 0

      توو اتاق نشیمن

  • سامان
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:55:22
    پاسخ
    9 1

    چطور به حجاج و سفر زیارتی ارز دولتی میدن پس باید به همه مسافرها داده بشه

  • محمد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:55:27
    پاسخ
    5 1

    سلام به نظر من مدت زمان مسافرت ملاک پرداخت ارز باشد مثلا کسی که یک روز در کشور مالزی اقامت دارد 200دلار یا کسی که 8 روز اقامت دارد 1000 دلار وغیره...

  • amir
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 14:58:11
    پاسخ
    7 0

    در حالي ما داريم تلاش ميكنيم شبيه كره شمالي بشيم كه كره شمالي داره سعي ميكنه مثل ما نباشه

  • رام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:00:35
    پاسخ
    0 11

    ارز مسافرتی فقط به افرادی که ضرورت داره سفر کنن مثل بیماران و ... پرداخت بشه. بقیه هم از بازار آزاد ارز بگیرن برن سفر. دیگه برای سفر خارج از کشور هم که نباید یارانه بدن

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:07:40
    پاسخ
    5 0

    این وظیفه حاکمیت هست امکانات کافی در اختیار شهروندان قرار بده برای سفر خارج از صدور پاسپورت تا تهیه هواپیما و اتوبوس و قطار و کشتی استاندارد تا ارائه ارز معتبر خارجی ب میزان کفایت و لازم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:08:45
    پاسخ
    6 2

    وقتی یکی از شروط مهم حج استطاعت مالی است. چرا باید به کسی که قصد سفر حج دارد ارز دولتی تعلق بگیرد؟ اگر توانایی مالی ندارد حج نرود واگر دارد ارز آزاد تهیه کند .

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:14:34
    پاسخ
    7 0

    صحبت از قطع ارز مسافرتی که در بعضی روزنامه ها و یا سایتها می شود به هیچ وجه کارشناسانه نیست اما مثلا بانک مرکزی میتواند ارزیابی کند که کسی که به ترکیه یا تایلند می رود چقدر ارز به طور واقعی نیاز. دارد که شکل رانتی و فروش بعد از سفر را نداشته باشد لطفا جناب نماینده مجلس بجای آتش زدن پرچم یک کشور وقتی راجع به قطع ارز مسافری نظر می دهی قبلش یک کم فکر کن سبک سنگین کن بعد حرف بزن نه فقط این مورد برای همه چیز

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:18:49
    پاسخ
    4 1

    آقا خوب قطعش کنید ولی الان ما ارز از کجا بخریم که قاچاق نباشه صرافی ها رو که بستین

  • بهراد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:19:12
    پاسخ
    0 0

    ارز بايد براي هرچيزي تخصيص يابد سفر ، گندم ، خودرو ، دارو، كالاي لوكس و ......... ولي به نرخي كه بازار تعيين مي كند نه نرخ دستوري و پرداخت با محدوديت و فسادزا..... دولت سياستهاي محدوديتي در موارد غير ضروري را با ابزارهاي كنترلي ديگر مثل تعرفه ورودي كالا و عوارض خروج مسافر و .... اعمال كند و سياستهاي حمايتي را در برخي كالاها و براي برخي اشخاص با ارايه سبد غذايي يا كمك نقدي يا معافيت مالياتي و .... اعمال نمايد .

  • رضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:21:51
    پاسخ
    9 1

    تو این مملکت چی با نظر ما بوده که این یکی باشه؟

  • داروساز
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:29:05
    پاسخ
    3 3

    ارز مسافرتی چیز خوبیه و امیدوارم‌به خوبی ازش مورد استفاده قرار بگیره من‌خودم ارز مسافرتی را یکبار گرفتم‌و واقعا لذت بخش بود چون به آدم حال میده .توصیه میکنم کسانی که تا به حال موفق به گرفتن ارز مسافرتی نشده اند حتما این کار را بکنند چون ارز مسافرتی میتواند در موقع مسافرت به خارج‌از کشور مورد استفاده بشود . من امیدوارم دولت تمام تلاشش را بکند تا ارز مسافرتی بصورت انبوه در خدمت مردم‌قرار گرفته و دانش آموزان و دانش پژوهان هم بتوانند با آن به مسافرت بروند چون خیلی چیز خوبی است این ارز مسافرتی .

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:29:53
    پاسخ
    7 3

    ارز مسافرتی چه زیارتی چه تفریحی حق مردم و حلال و حرام هم ندارد کسانی که مخالفند یا حسودند یا اینقدری درک ندارند که بفهمند دلار 4200 تومنی صرف مایحتاج ضروری مردم نمیشود و دست رانتخواران افتاده و تا به الان طبق خبرها شنیدید که چقدر حیف و میل شده.

  • امير نوري
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:31:53
    پاسخ
    8 0

    سلام دولت اعلام كرد ارز تك نرخي است. خارج از اين نرخ هم قاچاق است. حالا لطفا سر حرفش بماند و ارز كالا و مسافر را تامين كند.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:41:51
    پاسخ
    0 0

    چرا از روش های کشورهای دیگه استفاده نمیشود تجربه دیگران راه حل خوبی خواهد داشت

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 15:46:49
    پاسخ
    5 0

    باتوجه به حجم عظیم اختصاص ارز۴۲۰۰ به شرکتهای صوری رانت داران وبرترژنها اول جلوگیری از اونها اولویت داره وقتی همه راههای رانت بسته شد آخرش بیان سروقت ارز مسافرتی چون هرچقدر مسافر از کشور خارج بشه قابل مقایسه با زانتی که شرکتها دریافت نموده اند نیست به نظرم حتی مبلغشو هم بیشتر کنن چون مسافرها بدون رانت وپارتی هستند در حالی که شرکتها و اشخاصی که عرض کردم نه

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:24:55
    پاسخ
    1 8

    ارز مسافرتی با هدف توریستی یا حج به نظرم باید متوقف گردد. اما برای دانشجویان و محققان باید امکاناتی از این دست باشد تا به انجام امور علمی آنها کمک کند.

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 09:04:47
      5 0

      ببخشيد اشتباه مثبت دادم.اين همه دانشجو و استاد رفتن فرصت مطالعاتي چه گلي به سر اين مملكت زدن؟؟؟ اين وضع تكنولوژيمونه. فقط ميرن اونجا گردش و تفريح و البته انجام كارهاي تحقيقاتي اونور آبياااا و نهايتا يه عده كثيرشون كه اونجا موندگار ميشن. همه بايد بتونن برن .يكي براي تفريح ميره يكي واسه علمش ميره و يكي واسه حج ميره. من خودم يه دانشگاهيم و اين ارز بايد به همه تعلق بگيره نه فقط به عده خاص

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:32:15
    پاسخ
    1 7

    این سوال رو نباید از مردم پرسید. مخصوصا اونهایی که سالی یکبار خارجه میرند و ارز مسافرتی از نصف تا کل هزینه سفرشون بسته به فاصله بین ارز رسمی و بازار را پوشش میده. صد در صد باید ارز مسافرتی به قیمت بازار باشد. یعنی الان همین قیمت ۷۵۰۰ تا ۷۸۰۰ که هست. من خودم سفر خارجه زیاد میرم و ارز مسافرتی رو قبلا هم گرفتم. ولی انصاف نیست که ارز ۸ هزار تومانی رو ۴ هزار و دویست بدهند به ۱۰ تا ۲۰ درصد جامعه. مضافا الان این فاصله اینقدر زیاده که اگر کسی قصد سفر نداشته باشه؛ ترغیب میشه که سفر خارجی بره. همین مشکل رو در سطح کلان تشدید میکنه و قیمت ارز ازاد جهش بیشتری خواهد کرد. توجه کنید حجم ارز مسافرتی بدلیل تعدد سفر خروجی خیلی بالا است.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:33:37
    پاسخ
    7 1

    توان رفتن ندارم ولی انصاف نیست اونیکه بزور چند سال یبارم یتونست بره یه دوری بزنه دیگه نتونه بره

  • فرید
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:35:25
    پاسخ
    5 0

    دلار 3800 قبل عید شده 8400 خب مردم چه تقصیری دارن ؟؟ یا بیان بگن دلار واقعا 8400 و خرید فروششو قاچاق نیست دلار 4200 هم وجود نداره اگه نمی تونید بگین پس همینو پرداخت کنید جالبه من قبل عید دلار خریدم 4300 الان با گدایی همونو هزار منت انگ میزنن رانت رانت اونیای مه ارز دولتی گرفتن آزاد فروختن چی ؟؟؟ اونا رانت نیست انگار نه انگار 500 یورو میدن شده رانت در ضمن شما یورو رو بکن 5 تومن رانت هم جمع شه .... والا به خدا

  • فرهاد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:36:12
    پاسخ
    5 0

    اولا مسبب اصلی افزایش قیمت ارز خود دولت است... واقعا بدیهیه این کار کاملا برنامه ریزی شده است... حالا انتظار مردم اینه که یه گزارشی از عملکرد این اتفاقات ارایه بشه تا زوایای قضیه برای همه آشکار بشه، یعنی به طرزی درآمدها و هزینه های این عمل چ از لحاظ مالی و چ از سایر لحاظ توضیح داده بشه... ثانیا ارز چند نرخی عامل ایجاد رانت و فساد هستش... و این هم مثل روز روشنه... لیست بلند پایه وزارت صمت اینو ثابت میکنه... ارز باید تک نرخی شود هر چ زودتر بهتر

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:41:44
    پاسخ
    2 19

    كسي كه پول داره 4200 تومان پول بده مي تواند 10000 تومان هم بدهد به نظر من قطع بشه بهتره.

    • mahdi
      چهارشنبه 27 تیر 1397 - 09:36:37
      4 0

      نه من سالی ی بار خارج میرم اگر ارز دولتی قطع بشه دیگه نمیتونم برم پولمم نمیرسه دلار 10 تومنی بخرم

    • mahdi
      چهارشنبه 27 تیر 1397 - 09:38:23
      2 0

      من سالی یکبار سفر خارج میرم اگر قطع بشه نمی تونم برم و پولمم نمیرسه که دلار 10 تومنی بخرم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:45:49
    پاسخ
    3 0

    چه کسانی ارز مسافرتی را تصویب کردنند؟؟؟ با کار کار شناسی مثل یارانه ها ؟ حالا چه کسانی این کار کارشناسی شده را توسط اهالی راس امور میخواهند کنسل کنند ؟؟؟ وقتی شنیدم 118 هزار میلیارد ... درآمد فروش نفت سالیانه زمان احمدی نژداد بوده تاز معنی خیانت را فهمیدم؟؟؟ مردم اصلا" مهم نیستند فقط بازی هستند ؟؟؟ چاپ ش کن نترس

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:48:15
    پاسخ
    3 0

    اصلا دولت بی خود کرد ارز نداشت تک نرخی اعلام کنه همین کار که کرد وضعیت اینگونه شد الان هم نمیتونه دستشو در کنه واقعا اینا بی تدبیر هستند حیف این نام برای دولتشان فقط باید ارز تک نرخی باشد حالا دلاری بیست هزارتومان بشه تا دزدی های که میخوان بکنند کم بشه دولت هم مانند محبوب ملت پولش بین همه یکسان تقسیم کنه تا خودش ارز ارزون بشه

  • الهام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 16:53:52
    پاسخ
    14 0

    ارز دولتی مفهوم مسخره ای ک تو این مملکت رایج شده مگه یک ارز باید چند تا نرخ داشته باشه. هیچکس نمیگه چرا یه شبه دلار از 3800 اومده به 9 هزار تومن، ولی همه میگن که چرا دارید ارز مسافرتی میدید آقا من و همسرم 30 و 34 ساله، هر دو فوق لیسانس، از 6 صبح میریم سرکار تا 6 غروب. شرکت های خصوصی بی وجدان. کلا یه 206 داریم. با پول رهن خونه 70 متری منطقه متوسط رو به پایین. خونه نخریدیم و دیگه هیچوقت هم نمیتونیم بخریم. گفتم ک بدونید مرفه نیستیم. تنها دلخوشیمون سالی یه سفر داخلی و یه سالی هست تصمیم سفر خارجی گرفتیم . ما سفر دوست داریم. نریم میپوسیم میمیریم. ارز ده تومنی بخریم خوبه؟ راضی میشید؟ کل درآمد شش ماهمونو بدیم یه سفر ترکیه، چطوره به نظرتون؟

  • حج
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:04:29
    پاسخ
    6 2

    ارز مسافرتی تا پایان مراسم حج حذف نمیشود و در دهه اول محرم که همه مشغول عزاداری هستن کامل حذف میشه و اجازه خرید از صرافی با نرخ ازاد رو میدن ، ارز ۴۲۰۰ هم تا پایان امسال باهاش فقط کالای اساسی برا زنده موندن وارد میشه توی بودجه سال بعدم نرخ ارز رو شناور میکنن همه چیز تموم میشه میره فقط نرخ تورم که دوستان میگن تکرقمیه ،چند رقمی میشه البته الان چند رقمیه با فرمول ما با فرمول اونا تک رقمیه

  • aram
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:19:47
    پاسخ
    6 0

    این چه نظرخواهی هست که حرف حساب رو سانسور میکنید ؟ فقط اونجور که شما دوست دارید باید نظر بدیم ؟ در سطح کودکان دبستانی بگیم آره / خوبه یا بد هست / نه ؟

  • داوود
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:45:11
    پاسخ
    4 10

    مگه شاه عبدالعضیم خودمون چی کمتر از ترکیه داره که مردم میخوان برن خارج تازه با مترو میری 2000 تومن تو مترو هامون هم یه عالمه دست فروش هست انواع و اقسام جنس ها رو میشه خرید مثلا من یه کمربند خریدم 5000 خیلی عالیه یکه

  • علی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:04:07
    پاسخ
    1 1

    مبلغ یارانه ای که بابت ارز مسافرتی به عده ای خاص تعلق می گیرد متعلق به همه ی ایرانیهاست به نظرم این مبلغ باید به عنوان یارانه ی گردشگری محاسبه و به صورت ریال به همه ی ایرانیها اختصاص یابد

    • الی
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 21:08:06
      2 0

      اره بشین تا بهت بدن اخه نیست هرروز دارن یارانه های مختلف به بهونه های مختلف میریزن به حسابت اینم بهش اضافه میشه

  • احمد کاظمی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:09:32
    پاسخ
    5 0

    سلام اول باید عوارض خروج کشور چطوری تصویب کردن مخالف و موافق چند نفر بودن همین جوری فردا 220 تومن بعد ارز مسافر اشتباه بزرگ است 180 کشور فقط ایران ارز میده عوارض زیاد کردن کسی نره برعکس شده پول ما را بی ارزش کردن 75 تومن یک دفعه 220 زیاده دفعه اول 220 دفعه دوم 330 دفعه سوم 440 کدام کشور این کار مکنه بجای اینکه توریست به کشور بیاد ماداریم توریست میاندازیم بیرون

  • احمد کاظمی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:14:59
    پاسخ
    7 1

    به نظر من عوارض خروج کشور باید هرچه سریعتر بازنگری شود این قیمت بی انصافی ولی با این کار پول ملی دارین بی ارزش مکنی

  • akbar
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:33:01
    پاسخ
    13 0

    اصلا چرا باید دلار 8 تومن بشه که حالا بخوان با 1000 یورو 5 تومنی سر مردم منت بذارن.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:45:27
    پاسخ
    4 0

    شما کاری کنید مردم نون شب داشته باشند ارز مسافرتی پیشکش

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:52:52
    پاسخ
    0 0

    در بازار بورس و خیلی شفاف از محل صادرات و درآمدهای خدماتی ارزی به صرافی ها فروخته شود صرافی ها به مردم بفروشند

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:54:14
    پاسخ
    4 1

    ارز حاصل از نفت ملی را به صورت مساوی بین مردم ایران تقسیم کنند هر کس هر قیمتی خواست بفروشد و هر کس هر قیمتی خواست بخرد تامام

  • هادی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:51:26
    پاسخ
    11 0

    هزار برابر این هزار یورو که به هر نفر میدن برای مسافرت خارج رو بعضی ها خوردن و هیچ کس نظرسنجی نکرد چیزی نگفت. اگر هر سال 5میلیون نفر مسافرت خارج برن میشه از کل این مبلغ رو بعضیا بیشتر خوردن.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:02:54
    پاسخ
    6 0

    به شکل آزاد. حقوق مردم رو به دلار بدید هر نحوی خواستن خرج کنن. دیگه درگیر کاهش ارزش پول ملی و ... نخواهیم شد

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:28:57
    پاسخ
    0 2

    ارز باید یک نرخ شود و این بازی کلان زیر سر دولت است و باعث رانت زیاد گردیده قبل از این تک نرخی شدن مسخره قیمت ارز حداکثر تفاوت قیمت هزار تومان بود و این تیم اقتصادی می خواستن کاری کنند که مسافرت کمتر بشود با این برنامه قیمت شاید ۷۰ میلیون ایرانی یک گردش مجانی به حساب دولت بروند شاید بد هم نباشد

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 08:54:30
      2 0

      خوب برن. نوش جونشون. بده مگه تو اين همه بدبختي يه مسافرت برن .

  • مهدی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:06:00
    پاسخ
    5 1

    ارز رو آزاد کنن، امنیت کشور رو با گفتمان سیاسی تامین کنن تا شرکتها و مسافران خارجی تشویق بشن بیان ایران اونوقت کمبود ارز نداریم. اونایی هم که ارز و سکه می خرن انبار می کنن اونقدر مالیات ازشون بگیرن که مجبور شن ارز هاشون رو وارد بازار کنن. به نظر ساده میاد ولی منفعت خیلیا با این کار ها از بین میره و همون ها هستن که نمی ذارن

  • علی ناصحی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:30:05
    پاسخ
    7 1

    این که دولت میتونه با ارز مسافرتی مردم رو یه سفر خارجی مجانی مهمون کنه کم چیزی نیست. کم شدن ارزش ریال حداقل میتونه یک بار در سال دل این ملت رو شاد کنه. بگذریم که بقیه ی سال با گرونی ها این از جیبشون درمیاد. کاش من میتونستم به جای آقازاده ها به دولت مشورت بدم تا بفهمن دغدغه مردم چیه. شادی رو هم باید اینجوری بین مردم تقسیم کنی.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 23:45:15
    پاسخ
    10 1

    نه فقط بسران و دختران شما برند خارج

    • بنده خدا
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:06:57
      1 1

      عالی بود

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 00:23:49
    پاسخ
    16 1

    من سر در نميارم چرا ما سريع برچسب ميچسبونيم به همديگه. والا كسي كه خارج كشور ميره پولدار نيست الزاما. شايد به هزار و يك دليل كاري يا شخصي خارج كشور ميره. يه سري به امار پناه جوهاي ايراني تو سالهاي اخير بزنيم بد نيست.اصلا گيريم كه واسه تفريح ميره. به من چه ارتباطي داره؟ ضمنا كي گفته كه مسافرت داخلي كم هزينه تره؟ قيمت هتل تو كيش چنده؟ حالا كيفيت خدمات بماند. قدرت خدا دولت كه هميشه سياستش طاعت از دست نيايد گنهي بايد كرد و يا همون عوام فريبي. برادر من تو كشور من مردم اجازه ندارن در اغوش كشيدن ورزشكار يه كشور ديگررو توسط رييس جمهورشون ببينن بعد ميگيم چرا ميرن خارج واسه تفريح اونم با ارز مسافرتي.

  • امیرحسین
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 01:45:07
    پاسخ
    0 5

    مردم و مسئولین ایران باید بپذیرند که ارزش واجد ریال بانک مرکزی بسیار پایین آمده.بنابراین ارز چند نرخی سبب ایجاد رانت و فساد سیستماتیک خواهد شد. کالاهاو خدمات ضروری و اساسی باید توسط دولت از فروش مستقیم نفت با سوبسید مشخص عرضه شود و مابقی کالاها و خدمات مانند ارز مسافری بر پایه نرخ واقعی ارز که توسط بازار تعیین شود قیمت گذاری شده و مجدد مردم از صرافی ها به قیمت واقعی هر چقدر که هست خریداری کنند.

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 02:40:55
    پاسخ
    3 3

    عوارض خروجي نگيريدواين راحذف كنيد

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 04:13:15
    پاسخ
    19 2

    حضراتی که مخالف ارز مسافرتی هستید اگر دولت ارز مسافرتی نده یک مسافر دقیقا باید از کجا ارز مورد نیازش رو تامین کنه؟ صرافی ها که تعطیل هستند، با این کار عملا همه رو به سمت بازار قاچاق و عمل خلاف تشویق میکنید ضمنا یادتون نره برای افراد زیر 12 سال ارزی پرداخت نمیشه اما خروج از کشور رو دریافت میکنندقانون زمان جنگ تحمیلی و ضمنا باید هزینه بلیط هواپیما، هتل، خورد و خوراک و .... رو هم پرداخت کنه لطف هم بفرمائید اینقدر این چندر غاز رو به پول دارو گره نزنید این رو به کسی بگید که میره با ارز دولتی ماشین وارد میکنه به قیمت ارز قاچاق میفروشه

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 06:14:15
    پاسخ
    1 15

    به جز موارد درمانی و موارد خاص مثه تحصیلی باید به صورت آزاد باشه، اینجوری گردشگری داخلی رونق پیدا میکنه و عدالت برقرار میگردد

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 09:36:52
      5 0

      عدالت؟؟؟؟ کدوم عدالت میشه مثال بزنی خوش تیپ؟؟؟؟

  • امید
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 07:41:08
    پاسخ
    1 15

    فکر میکنم اگه دولت اعلام کنه یارانه کسانی که ارز مسافرتی میگیرن رو حذف میکنه تعداد مسافرا بشدت افت میکنه و فقط اونایی میرن که کار واجب دارن

    • الی
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 21:00:52
      1 0

      براتون متاسفم که حتی حق خودتون نمیبینین برید یه جایی رو ببینید

  • مهدی
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 08:36:16
    پاسخ
    4 0

    هر وقت مسئولین مملکت در کوتاه ترین زمان ممکن مفسدان و دانه درشت های وابسته و غیر وابسته را که مسبب 90 درصد آشفتگی فعلی بازار هستند،در دید همگان به اشد مجازات رساند،همه چیز پشت سر هم درست میشه،ولی افسوس،بقیه موارد از جمله ارز مسافرتی و ... کشکه،واسه سر کار گذاشتن من و شماست.

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 08:50:50
    پاسخ
    5 0

    خجالت بكشين.اخه رو دلتون مونده اين 500 يورو كه به ملت ميدن؟؟؟؟ اين همه رانت و فاميل بازي رو نميبينين چسبيدين به 500 يورو. خبر آنلاين اگه راست ميگي يه نظر سنجي بزار كه چتور مي توان جلوي رانت و اختلاس و فاميل بازي رو گرفت؟؟؟ اگه راست ميگي

  • محمد
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 08:52:51
    پاسخ
    9 0

    قیمت ارز باید 4200 تومان باشد ، چه برای سفر و چه برای ورود کالا. چه دلیلی داره که دولت ارز رو گرونتر بفروشه. تمام اقتصاد بازار رو خراب کرده با این روش مدیریتش. همه ناامید و بلاتکلیف شدن. 56 ماه پس انداز کردم که ی کولر بخرم الان قیمتش 2 برابر شده تو این گرما نمیدونم جواب زن و بچم رو چی بدم

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 09:14:28
    پاسخ
    15 0

    چرا ما ایرانیها انقدر حقیر هستیم و همیشه می گیم دیگی که برای ما نجوشه بذار کله سگ توش بجوشه؟؟؟؟ واقعا وقتی کامنتها رو میخونی به عمق فاجعه پی میبری. به جای اینکه مردم موافق این باشن که دولت تسهیلات بده تا غمباد نگیرن میگن چون ما نمیتونیم بریم بهتره بقیه هم نرن واقعا متاسفم و همینه که انقدر بدبخت شدیم

    • الی
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 21:09:31
      3 0

      گل گفتی ملت ایران بخیل تر از خودشون خودشونن

  • بنده خدا
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:04:50
    پاسخ
    6 0

    یکی از مهمترین دلایل اقبال مردم به سفرهای خارجی زیرساختهای افتضاح گردشگری در کشور ماست که با قیمتهای سرسام آور به خورد مسافرین بی نوا که به شکل طعمه به آنها نگاه می شود است. هر وقت خواستم که سفری داخلی تنظیم کنم برآورد هزینه آن از سفر به ترکیه و حتی دبی و مالزی و تایلند بالاتر رفت. از طرف دیگر مبلغی که تا الان هزینه ارز مسافرتی شده در مقابل هزینه های یک مملکت میزان قابل توجهی نیست. مطمئن باشید برای صرفه جویی های ارزی اینقدر سوژه های چندین میلیاردی هست که رقم ارز مسافرتی در مقابل آنها هیچ است. وضعیت کنونی کشور ناشی از نگاه دهه چهل و پنجاهی به مدیریت کشور و امور بین المللی است که متاسفانه این نگاه درآمدی مافوق تصور برای عده ای به همراه دارد.

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 17:03:23
    پاسخ
    0 3

    در این شرایط هرکس میخواد برد سفر مشکلی ندارد خودش با ارز آزاد برد میگه کسی که داخل مسافرت می ره سوبسید یا ارز مسافرتی میگیره.واقعا دادن ارز مسافرتی خیانت و خود دولت توسط یه مشت ............ که اهل سفر زیاد خارجی هستند اداره میشه وگرنه تاحالا این بازی را تموم کرده بودند

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 22:30:37
    پاسخ
    0 5

    بایدحذف بشه تواین شرایط اقتصادی وفقرحاکم بردرصدزیادی ازمردم این کشورهرکس سفر میره باید فکر هزینشو بکنه چراملت تاوان خوش گذرونیه یه عده رابدن

  • بی نام
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 04:54:18
    پاسخ
    4 0

    بی نام ما حق داریم سالی یکبار ارز بگیرم برای مسافرت یکساله زحمت کشیدیم با بدبختی پول نا چیز جمع کردیم که یک مسافرت قسطی برویم آن هم دریغ میشود آنهایی که پولدار هستن برایشان مهم نیست ببجاره قشر متوسط نمیدانه کجا قرار داره

  • بی نام
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 04:57:24
    پاسخ
    3 1

    بی نام چرا باید ارز مسافرتی نگیریم یک عمر زحمت کشیدیم پولی پس انداز کردم و تازه قسطی بخواهیم برویم آنهایی که پولشان از پارو بالا میره مهم نیست برایشان این دریغ از ماست

  • یک.نفر
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 06:39:09
    پاسخ
    4 0

    من با حذف ارز دولتی مخالفم چون یکی مثل من که بچه زیر 12 سال داره اگر قرار باشه به سفر خارجی بره نه تنها باید تمام هزینه ها رو پرداخت کنه بلکه ارزی هم بابت کودک بهش تعلق نمیگیره و عملا پولی تو جیبش نمیره با این قیمتهای پرواز و هزینه خروجی و اینکه این ارز فقط برای سفر بار اول به افراد تعلق میگیره پس با قطع ارز افرادی که احتمال داشت یکبار در سال بتونن سفر برن عملا دیگه نمیتونن و فشار زیادی ب مسافران برای تهییه ارز میاد

  • بی نام
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 09:17:43
    پاسخ
    0 0

    ارز مسافرتی چگونه باشد .... ما یه پول کالا مون رو نمیتونیم از دیجی کالا بگیریم .. حالا ارز مسافرتی رو واسش تصمیم بگیریم کالا رو مرجوع کردیم خودمون با دست خودمون ... بعد حالا هر روز باید زنگ بزنیم بگیم چی شد هی میگه دو روز دیگه سه روز دیگه سه هفتست .... دنبال پول تومان ایم حالا دلار که هیچ ...

  • mahdi
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 09:31:54
    پاسخ
    3 0

    به نظر من ارز دولتی اصلا و ابدا نباید قطع بشه یه دلخوشی مردم رو نگیرین بابا اونایی که میگن از ارز میشه سود جویی کرد و ماشین حساب میارن وسط اون بد بختی ه ارز میگیره نمیگرده غذا نمی خوره بلاخره اون یورو خرج میشه

  • بی نام
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 09:55:49
    پاسخ
    1 1

    در پاسخ هموطن عزیزی که فرموده اند که اگر مقصد سفر حرام است ارز کم بدهید واگر حلال است ارز زیاد بدهید به نظر من انکس که مقصدش حلال است وبرای زیارت می رود از هر کسی نسبت به مال بیتالمال باید دقیقتر باشد

  • ار
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 11:36:24
    پاسخ
    5 0

    باسلام ، میخوام خدمت اون کسانی که میگن ارز مسافرتی حذف بشه بگم مثلا یکی مثل من که بابت امتحانی میخوام برم سفر و هزینه سفر که بالاس و بعد از طرفی با این میزان رشد نرخ ارز و اینکه دولت خرید و فروش ارز را قاچاق اعلام کرده بنده چه باید بکنم ؟ اولا سفر یکی از حقوق هر شهروندی است و هیچ کس نمیتونه کسی و منع کنه ، دولت باید بازار ارز و خیلی سریع سر و سامان بده و اجازه کار صرافی ها رو بده تا بیشتر از این بازار ارز ملتهب نشه

  • حسين
    چهارشنبه 27 تیر 1397 - 11:56:54
    پاسخ
    6 3

    به نظر من مقدار ارز مسافرتي بايد افزايش پيدا كنه و چند بار در سال ادامه داشته باشه.تا كسي حرص نزنه .چون تو خيلي از كشورها مبلغ 1000 يورو خيلي كمه.چند سال پيش ارز مسافرتي 2000 دلار و دفعات آن نامحدود بود.چرا بايد ما هرساله شاهد افزايش چندين برابري قيمت ارز بشيم.كه شاهد چنين مشكلاتي باشيم.دولت فقط بايد نرخ ارز آزاد را به نرخ رسمي دولتي نزديك كنه تا اين مشكلات پيش نيايد.

  • بی نام
    جمعه 29 تیر 1397 - 13:39:10
    پاسخ
    2 0

    اگه مملکت درست بود و همه ارز به جا مصرف میشد میشد نظر داد الان که همه یک شرکت الکی زدند و دارند با کلاه برداری ارز دولتی میگیرند رو نمیگید حالا گیر دادید به ارز مسافری که همه میتونند بصورت مساوی نه پارتی بازی استفاده کنند و بصورت مساوی برای همه هست . اخه بنده خداها برید ببینید میلیارد میلیارد داره میره تو جیب یک شرکت

  • علی
    یکشنبه 14 مرداد 1397 - 13:23:09
    پاسخ
    0 0

    اونایی که میگن باید حذف شه .میدونید اگه هر ایرانی بتونه حداقل یه بار تو عمرش سفرخارجی بره چقدر به معرفی ایران و بهبود فرهنگ خودمون کمک میشه چون بلاخره هر آدمی اونجا یه چیزی یاد میگیره.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین
وبگردی