رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به خرید ۵۸۵ هزار تن گندم از گندمکاران استان تاکنون گفت: پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‎غربی، اسمعیل کریم زاده در تشریح این خبر گفت: کل بهای گندم خریداری شده در استان هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است و بهای گندم های خریداری شده نیز توسط بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال خرید براساس سامانه جامع پهنه بندی صورت گرفته که تمامی اطلاعات گندم کاران در این سایت گنجانده شده است.

کریم زاده با بیان اینکه بیشترین تولید و خرید گندم مربوط به بوکان است ادامه داد: ۹۷۸ دستگاه کمباین بومی و ۲۱۳ دستگاه کمباین مهاجر و سه هزار و ۸۰۰ دروگر در امر برداشت گندم در استان مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: امسال ۳۲ نفراز کارشناسان سازمان نظام مهندسی به عنوان ناظر کنترل ریزش و ضایعات برداشت گندم بر کمباین های فعال در امر برداشت نظارت داشتند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیش بینی تولید گندم در استان برای امسال ۶۲۰ هزار تن است.

سطح برداشت گندم آبی ۹۲ هزار هکتار و گندم دیم ۲۹۶ هزار هکتار می باشد.خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان توسط شرکت غله با ۲۷ مرکز خرید، سازمان تعاون روستایی با ۳۲ مرکز خرید و شرکتهای تولید و فراوری بذر انجام می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =