ایرنا نوشت: منابع دولتی در ژاپن اعلام کردند 'شینزو آبه' نخست وزیر این کشور، ماه ژوئیه (تیر) برای دیدار و گفت و گو با 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، اگر این سفر انجام شود نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به ایران در 40 سال گذشته است، 'تاکئو فوکودا' نخست وزیر وقت ژاپن در سال 1978 به ایران سفر کرده بود.
1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    2 0
    اینا بیان ایران قدمشون برا ایران مفیده بر عکس عربها
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    6 0
    اگه میخوایم پیشرفت کنیم باید تعاملاتمون رو با دنیا افزایش بدیم. کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی با حفظ آرامش و دوری از جنگ و تعامل با دنیا خیلی از ما پیشی گرفتند. باید از این سیاست الگوبرداری کنیم و دنبال تنش و ایجاد درگیری های بی مورد نباشیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    5 3
    الان بیاد باورش نمیشه این همون ایران چهل سال پیشه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    0 3
    امريكا درپايان جنگ جهانى ژاپن را اشغال نظامى كرد ووضع به همان صورت باقى است مكاتور تسليم نامه صلح خود را به امپراتورديكته وبه امضاء رساند حالا ازنخست وزير چنين كشورى چه توقعى ميتوان داشت
  • بی نام DE ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    1 0
    ژاپن بهد از40سال اومد برای منافعش،تغییر کرد، اما ما هنوز روی40سال پیش داریم حرکت میکنیم
  • رضا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    0 0
    ملاقات‌های این چنین و در این سطح برای بهبود و تقویت موضع ایران موثر است. با توجه به سیاستهای خصمانه ترامپ در خصوص ژاپن همچون کانادا، مکزیک، چین و اروپا، این کشورها در گسترش روابط سیاسی با ایران کمتر ملاحظه میکنند. ژاپنی ها علاقه زیادی به سنت دارند. در صورت موافقت و صلاحدید مقامات عالی کشور و در صورتی که از نظر زمانی و لجیستیک در پروتکل دیدار پیش رو بتواند گنجانده شود، میتوان برای نخست وزیر ژاپن یک دیدار نیم ساعته از یکی از موزه های کشور و خصوصا در صورت صلاحدید و موافقت و عدم تلاقی با ایام خاصی، یک کنسرت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای محدود با موسیقی آرام سنتی عرفانی اصیل ایرانی با نوازندگان معقول و موجه آقا و خانم احیانا با لباسهای سنتی ایرانی برگزار نمود. استفاده حداکثری،از کوچکترین فرصت هوشمندانه است.
  • رضا A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
    0 0
    با اینکه از بسیاری جهات گسترش و مدرن سازی سریع شبکه های ریلی کشور اهمیت استراتژیک دارد، اما استفاده از پروازها برای مسافتهای بالای ۶۰۰ کیلومتر میتواند به بهبود وضعیت انتقال تجاری برای کشور سودمند باشد. خصوصا انتقال یا سفر پرسنل یا خانواده های نیروهای محترم مسلح، وزارت نفت و غیره در مسیرهای طولانی شمال به جنوب و جنوب به شمال میتواند از طریق تهیه هواپیماهای کوچکتر مناسب تامین شود‌. در صورت صلاحدید کارشناسان محترم پروازی، صنایع هوایی میتسوبیشی میتوانند یک گزینه برای کشور باشند. همچینن نیسان به عنوان شریک رنو دارای تکنولوژی قابل قبولی در خصوص ساخت باتریهای لیتیوملون و همچنین ساخت موتور خودروهای الکتریکی است. انتقال این علوم و تکنیک به کشور در جهش و اعتلای صنعت و اقتصاد کشور موثر است.