۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی شب قدر را شب سرنوشت ساز برای سال آینده می دانست و می گفت: علت سرنوشت ساز بودن شب قدر به این دلیل است که امور سال آینده ثبت و ضبط می شود.

مرحوم آقامجتبی تهرانی در یکی از جلسات اخلاقی خود در شب های احیاء که در مسجد جامع بازار تهران برگزار می شد، با بیان این مطلب که درخواست های ما باید براساس شناخت ما از خداوند باشد، گفت: شناخت نسبت به درخواست شونده، در درخواست موثر است.

وی با اشاره به داستان قارون و فرو رفتن او در زمین به درخواست حضرت موسی می گفت: خداوند به موسی گفت که تو خالق او نبودی و اگر قارون به من رو آورده بود، او را می بخشیدم. مهر و محبت مخلوق، آمیخته به وجود خالق است و این موضوع که درباره مادر نسبت به فرزند گفته می شود مبنی بر اینکه مادر هیچوقت حاضر نیست به فرزندش صدمه ای وارد شود، به این دلیل است که مادر فرزند را به دنیا آورده است و می توان گفت مقداری علت است.

پس خداوند که خالق انسان هاست اگر خشمی دارد، این خشم مسبوق به مهر و محبتش است و در دعاها می خوانیم «یا من سبقت رحمته غضبه» ای کسی که رحمتش بر خشمش سبقت می گیرد.

به همین دلیل ائمه معصومین (ع) سفارش کرده اند که هنگام دعا کردن بگوییم «یا ارحم الراحمین» یعنی ای مهربانترین مهربانان که کسی به مهربانی تو نمی رسد.

لذا می بینیم حضرت علی (ع) پس از ضربت خوردن به فرزندش امام مجتبی (ع) می فرماید اگر من کشته شدم او را با یک ضربه قصاص کنید ولی اگر زنده ماندم او را عفو می کنم.

لیله القدر یک ظاهری دارد و آن وجود امام زمان (عج) است. لیله القدر یک باطنی دارد که آن هم وجود حضرت فاطمه زهرا (س) است و ما امام زمان (عج) را به فاطمه زهرا (س) قسم می دهیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =