ایرنا نوشت: معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان از مذاکره با بانک مرکزی برای تامین ارز دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان خارج از کشور نگران تامین ارز نباشند

مجتبی صدیقی گفت: برای جلوگیری از ایجاد خدشه در ارتباط های بین المللی دانشگاه های مهم با توجه به شرایط تحریم تمهیداتی دنبال می شود.


وی درباره اقدامات مقابله ای وزارت علوم درباره با تحریم ها اظهار داشت: عرصه مقابله با تحریم ها به طور قطع عرصه علمی و بین المللی است و تلاش می شود تا دانشگاه های داخلی حیات علمی و انتشارات خود را در سطح بین المللی داشته باشند و روابط خود را هم با دانشگاه های خارجی دنبال می کنند.
صدیقی با تاکید بر اینکه وزارت علوم برای استفاده دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور امکان انتقال به داخل را فراهم می کند، افزود: این آمادگی وجود دارد که با هزینه کمتر و با شرایط مساوی یا بهتر این دانشجویان بتوانند در دانشگاه های داخل کشور مشغول به تحصیل شوند.
صدیقی گفت: این تسهیلات برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا دکتری پیش بینی شده و تاکید ما این است که به دلیل مشکلات و محدودیت های ارزی دانشجویان تا حد امکان از این امکان انتقال استفاده کنند.
وی درباره تامین ارز دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور هم گفت: از ابتدای سال ، مذاکره با بانک مرکزی برای تامین ارز این دانشجویان در حال انجام است اما محدودیت ها وجود دارد.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =