ایسنا نوشت: معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ساعت 18:20 اعلام کرد که تیم‌های هلال احمر امشب در ارتفاعات اسکان دارند و تلاش برای انتقال اجساد فردا ادامه می‌یابد.

وی گفت: با توجه به اینکه در ادامه امکان پرواز بالگرد نیست، تیم‌ها در منطقه خود می‌مانند و ما فردا تلاش می‌کنیم که با افزایش تیم‌ها، جنازه‌ها را منتقل کنیم.

مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: عملیات انتقال پیکرها ممکن است تا جمعه ادامه یابد.

امیرسرتیپ حیدری سخنگوی نیروی زمینی ارتش نیز با اشاره به اینکه وعده ما برای رسیدن تکاوران به پیکرها در فاصله زمانی دو ساعته‌ای که اعلام کردیم محقق شد، اظهار کرد: تکاوران و امدادگران هلال احمر و جمعی از کوهنوردان داوطلب توانستند به ارتفاع صعود کنند و کمپ بزنند و پیکرها را شناسایی کنند.

احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج به یاسوج منتقل می‌شود، گفت: تمهیدات لازم از نظر پزشکی قانونی برای شناسایی این پیکرها در نظر گرفته شده است و درخواست من از خانواده‌های داغدار این است که در محل تجمع نکنند تا بتوانیم کار انتقال اجساد به یاسوج را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی اظهارکرد: به محض انتقال اجساد به یاسوج و شناسایی اجساد، پیکرها تحویل خانواده‌ها خواهد شد.

خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که نیروهای سازمان اورژانس تا آخرین لحظه عملیات امداد رسانی و بازگشت کوهنوردان از محل سقوط هواپیما جهت خدمت رسانی به مصدومان احتمالی، در محل حضور خواهند داشت.

کبادی، مسئول تیم هلال احمر در منطقه اعلام کرد: نیروهای امداد کوهستان هلال‌احمر ما به محل سقوط هواپیما رسیدند و در حال حاضر پیکرها را از لابه‌لای لاشه‌های هواپیما به کاورها و بسکت‌ها انتقال می‌دهیم. ریزش برف در اطراف هواپیما دسترسی ما را سخت کرده و فقط قسمتی کوچکی از هواپیما خارج از برف است.

وی تاکید کرد: منطقه در حال حاضر صعب العبور است. بخش‌هایی از لاشه هواپیما و تعدادی از اجساد زیر برف و تعدادی هم روی برف هستند.

سلیمی رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از رسیدن نیروهای هلال احمر و ارتش به اجساد سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج خبر داد.

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور از حمله قلبی پدر یکی از سرنشینان هواپیمای ( تهران - یاسوج ) دقایقی پس از شنیدن خبر پیدا شدن لاشه هواپیما خبر داد و گفت: در این حادثه به دلیل حضور به موقع نیروهای اورژانس مصدوم پس از احیا به مرکز درمانی انتقال یافت.

برخورد هواپیما به قله کوه در ارتفاع ۴۱۰۰ متری

یکی از کوهنوردان حاضر در محل سقوط هواپیما درباره مشاهدات خود از این منطقه، توضیح داد و گفت: این هواپیما به بلندترین قله کوه دنا در ارتفاع ۴۱۰۰ متری که مشرف به شهر سی‌سخت و روستای پادنا است، برخورد کرده است. با توجه به وضعیت جوی دو سه روز گذشته هواپیما به کوه برخورد کرده و تمام سرنشینان آن جان باخته‌اند.

قربانعلی صیادی که یکی از اعضای گروه چهار نفره‌ای است که از صبح ساعت 5 صعود خود را آغاز کرده‌اند، گفت: بر روی لاشه هواپیما رسیده‌اند.

این کوهنورد در خصوص وضعیت لاشه هواپیما گفت : بخش اعظم هواپیما به دو تکه و بقیه هواپیما متلاشی شده است.

این کوهنورد اعلام کرد : هلیکوپترها بر فراز محل به شدت در حال پرواز هستند اما هنوز نتوانسته‌ایم جسدی پیدا کنیم.

صیادی در ادامه افزود : شرایط بسیار سخت است و تشنگی شدید بر ما فشار می‌آورد.

هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان هواپیمای آسمان پیدا نشده است

ایلنا نوشت: غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم دنا با بیان اینکه تمام تجهیزات برای انتقال اجساد به منطقه لاشه هواپیما رسیده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه به غروب آفتاب نزدیک هستیم و با تاریکی هوا امکان پرواز بالگردها دیگر وجود ندارد و انتقال اجساد فردا انجام می شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات دنا هم به سمت شمال و هم به سمت جنوب ارتفاعات مسیر بسیار صعب العبور و سرمای هوا در آن منطقه بسیار شدید است بنابراین در حال حاضر امکان انتقال اجساد وجود ندارد.

این نماینده مجلس که در منطقه حضور دارد، گفت: چندین تیم در منطقه کمپ زده‌اند و شب را در محل سقوط هواپیما خواهند ماند.

زارعی با بیان اینکه هنوز ۳۶ پیکر از سرنشینان این هواپیما یافت نشده است،ادامه داد: تا فردا باقی اجساد هم پیدا می شوند.

وی افزود: از ۳۰ پیکر یافت شده، ۱۵ پیکر به راحتی و بدون انجام آزمایش‌های دی ان ای قابل شناسایی هستند.

اسکان ۲۴ امدادگرِ هلال‌احمر در اولین شب پس از کشف لاشه هواپیما

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیروهای تخصصی هلال‌احمر با تلاش‌های بسیار در شرایط سخت جوی تعدادی از اجساد سرنشینان هواپیما را پیدا کرده‌اند ولی هنوز امکان شناسایی پیکرها وجود ندارد. ۲۴ نفر از تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل کشف لاشه هواپیما اسکان دارند.

او گفت: جست‌وجو برای یافتن دیگر اجساد سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج ادامه خواهد داشت و به همین منظور تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل حادثه اسکان دارند. تلاش‌ها برای انتقال اجساد فردا ادامه خواهد داشت.

سلیمی گفت: تیم‌های تخصصی و هلی برد هلال‌احمر تا نزدیک‌ترین نقطه به محل حادثه سازماندهی شده‌اند. ۳۰ نجاتگر توسط بالگرد از اولین ساعات به محل حادثه امروز اعزام شدند.

به گفته سلیمی؛ هماهنگی جهت انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان از طریق هوایی و زمینی انجام شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =