۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

ایرنا نوشت: روزنامه الرای کویت می گوید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جریان دیدار روز سه شنبه خود در کاخ سفید برای حمایت از دولت عراق به توافق رسیدند.

 روزنامه الرای کویت روز پنجشنبه در مطلبی که رسانه های عراقی آن را بازتاب دادند، نوشت ترامپ و بن سلمان درباره موضوع عراق با هم گفتگو کردند.
دو طرف دراین دیدار بر ضرورت آنچه حمایت از دولت عراق و تلاش برای بازسازی مناطق ویران شده و آشتی ملی در این کشور خواندند، تاکید کردند.
دراین گزارش به جزئیات این توافق و برنامه دو کشور در این خصوص اشاره نشده است.
این روزنامه افزود ایران بخش اعظم گفتگوهای ترامپ و میهمانش محمد بن سلمان را به خود اختصاص داده بود.
بر اساس گزارش این روزنامه بن سلمان نیز از آنچه که فعالیت های بی ثبات کننده غیر هسته ای ایران نامید ابراز نگرانی کرد.
گفتگوی ترامپ و بن سلمان درخصوص عراق درحالی است که بسیاری از شخصیت های سیاسی و رسانه های این کشور بر این باورند که سیاست جدید ریاض برای نزدیک شدن به بغداد در سایه تحریک و فشار آمریکا به عربستان برای جبران مافات از طریق بکارگیری سیاست های 'نرم' است.
به باور آنها با ناکام شدن پروژه 'داعش' که آمریکا و عربستان برای تجزیه عراق حساب ویژه باز کرده بودند، دو کشور به این نتیجه رسیده اند که این بار باید با روش های 'نرم' همان اهداف را در عراق دنبال کنند.
عربستان سعودی در ماههای اخیر تلاش کرده است خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، تجارت، دیپلماسی و ورزش بشدت فعال و علاقمند به تجدید روابط با عراق نشان دهد.
درحالی که دولت عراق از تقویت روابط با همه همسایگان از جمله سعودی استقبال کرده است بسیاری از ناظران مسائل سیاسی با اشاره به سیاست های همیشگی این دو کشور علیه عراق، نسبت به تله هایی که در دوره پساداعش و سازندگی کشور ممکن است از سوی عربستان و آمریکا بر سر راه عراق گذاشته شود هشدار داده اند.
از سوی دیگر در پی مخالفت ها و هشدارهای بخش های مختلف مردمی، رسانه ای و سیاسی عراق سفر بن سلمان به این کشور که به گفته برخی منابع پارلمانی قرار بود در روزهای آتی انجام شود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =