۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰

ایرنا نوشت: اندیشکده سیاست خاورنزدیک واشنگتن در یادداشتی دوشنبه شب نوشت: یکهزار زن در گروهک تروریستی داعش در لیبی حضور دارند که از این میان 300 تن از آنها را اتباع تونسی تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم» براساس پژوهش«بدرة قعلول» پژوهشگر تونسی اندیشکده آمریکایی، علاوه بر 300 زن تونسی در میان تروریست های داعشی، زنانی از استرالیا، چاد، بلژیک، مصر، اریتره، فرانسه، کنیا، مغرب، نیجر، سنگال، سومالی، سودان، سوریه و انگلیس نیز به چشم می خورند.

قعلول در این پژوهش می افزاید: این زنان همان نقشی راایفا می کنندکه در سوریه و عراق داشتند که شامل فرزند آوری بیشتر و تربیت نسل جدیدی از تروریست هاست.

در پایان این پژوهش همچنین تاکید شده است: پدیده پیوستن زنان به نظامیان داعش در لیبی همزمان با آن شدت گرفت که تروریست ها در شهرهای 'درنه' و سپس شهر ساحلی سرت در اوج قدرت قرار داشتند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شد و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » . ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =