اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده که دولت وحدت ملی حاضر است با گروه طالبان آتش‌بس کند و این گروه را به عنوان یک حزب سیاسی به رسمیت بشناسد.

به گزارش بی بی سی، آقای غنی امروز چهارشنبه نهم حوت/اسفند در دومین نشست "پروسه کابل" نقشه راه جدید صلح این کشور را اعلام کرد.

دومین نشست پروسه کابل با اشتراک نمایندگان بیش از ۲۵ کشور و سازمان‌های بین‌المللی برای رسیدن به یک اجماع در روند صلح افغانستان امروز در کابل راه اندازی شد.
قای غنی در این نشست گفت که در صورت تقاضا به اساس مواد پیش‌بینی شده در قانون اساسی، این قانون می‌تواند دوباره بازبینی شود و آزادی زندانیان طالبان و خارج شدن نام آنها از فهرست‌های ممنوعیت‌ها، به گونه قانونی دنبال شود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت حکومت وحدت ملی با باز شدن دفتر طالبان، صادر شدن پاسپورت برای آنها برای سفر آزادانه، همکاری برای آزادی زندانیان آنها، ترتیبات برای دسترسی به رسانه‌ها و اسکان مجدد خانواده های طالبان موافق است.

او تاکید کرد که برای انجام مذاکرات بهترین مکان کابل است اما دولت حاضر است در هر جای دیگری از جمله کشورهای اسلامی غیردخیل در این جنگ و نمایندگیهای دفاتر ملل متحد نیز این مذاکرات را انجام دهد.

آقای غنی گفت دولت افغانستان برای صلح با طالبان هیچ پیش شرطی ندارد و طرحی را پیشنهاد می‌کند که به نفع علیای این کشور است و حقوق تمام شهروندان از جمله زنان در آن تامین است و حفاظت از خاک این کشور در مقابل همه گروه‌های تروریستی در آن تضمین می‌باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =