پدران و مادران ایرانی همواره نگران این هستند که در آینده نه چندان دور، فرزندانشان با مشکلات مالی و اقتصادی پیش رو چطور برخورد خواهند کرد. این نگرانی از تجربیات خود آنها نشات می گیرد. آنها در جریان زندگی، گاه و بیگاه با کمبود منابع، عدم توازن منابع و مصارف یا به اصطلاح عامه «دخل و خرج» دست به گریبان بوده و هستند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در چنین مواقعی، اغلب قرض گرفتن برای جبران کسری دارایی ها و یا چشم پوشی از منافع و نیازها، ساده ترین راه است. یکی از مهمترین دلایل برای این که ایرانیان در برخورد با مشکلات اقتصادی، اغلب در فشار قرار می گیرند، این است که راه و روش مواجهه با این مشکلات به آنها آموزش کافی داده نشده است.
حجم بسیار زیاد چک های برگشتی، وجود پرونده های قضایی متعدد مرتبط با مباحث پولی و مالی، سرمایه گذاری های عده ای در پروژه های بدون پشتوانه و یا موسسات غیرمجاز با سودای کسب سود بیشتر و کلاهبرداری ها و هدررفت های منابع مالی، بخش قابل توجهی از تبعات نبود همین آموزش های اقتصادی است.
اما راه حل چیست؟ چگونه می توان این وضعیت را سامان بخشید و دست کم در میان مدت از حجم اتفاقات ناگوار در عرصه اقتصاد خانواده و جامعه کاست؟
آموزش از دوره کودکی، بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه است. باید به کودکان و نوجوانان امروز آموخت که درآمد، هزینه، مصرف، سرمایه گذاری و سود چیست. باید به آنها نحوه تراز کردن منابع و مصارف را آموخت. باید به آنها یاد داد که اگر برای انجام کاری منابع کافی در اختیار نداشتند، چطور می توانند از منابع دیگران درست و به جا استفاده کرده و آن را در زمان مشخص به صاحبش برگردانند.
کانون جوانه های بانک ملی ایران، همه این مفاهیم را به زبان ساده، در قالب بازی و سرگرمی و با نگاه خود کودکان و نوجوانان آموزش می دهد. این کانون بستر بسیار مناسبی را برای ارائه مفاهیم اقتصادی فراهم کرده تا آینده سازان کشورمان علاوه بر آشنایی با مفاهیم اقتصادی و بانکی، آنها را از نزدیک لمس کنند.
آینده کشور در اختیار کودکان و نوجوانان امروز است و آنها در آینده نه چندان دور مدیران این جامعه خواهند شد. تنها با دانش قوی می توان بر مشکلات عرصه اقتصاد، چه در بعد فردی و چه در بعد کلان اجتماعی فائق آمد و کانون جوانه های بانک ملی ایران این زمینه را به خوبی ایجاد کرده است. آموزش های این کانون بر بستر وب، ساده و بدون هزینه به همه مخاطبان ارائه می شود و تنوع آن ها باعث شده که دوست دارانش هر روز بیشتر و بیشتر شوند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761798