استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای بخش های مختلف از توان بخش خصوصی داخلی و خارجی بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، اقبال عباسی در سی و سومین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: جذب کامل اعتبارات و تلاش برای تسریع در روند اجرایی طرح های توسعه ای با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی بایستی مورد توجه تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در استان باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 99 میلیارد و 870 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در این استان پرداخت شده است.

حبیب الله وفایی تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از 516 کیلومتر خط راه آهن، 800 کیلومتر خط راه آهن دوم و سوم، 237 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 100 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کریدور های شمالی - جنوبی و شرقی - غربی کشور و یکهزار کیلومتر راه روستایی از مهمترین پروژه های اولویت دار ابلاغی ستاد ملی فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

وی بیان داشت: توسعه و نوسازی ریلی با محوریت و مشارکت بخش خصوصی شامل 50 دستگاه لوکوموتیو، 200 دستگاه سالن مسافری و یکهزار و 500 دستگاه واگن باری به همراه تکمیل و توسعه بنادر مهم در سواحل دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر به منظور ترانزیت از دیگر پروژه های اولویت دار ابلاغی ستاد ملی فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت راه و شهرسازی است.

وفایی اضافه کرد: احداث و بهره برداری از راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز، آزاد راه تهران - کاشان - اصفهان - شهرکرد و آزاد راه شهرکرد - اهواز جزو مهمترین پروژه های اولویت دار ابلاغی ستاد ملی فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

گفتنی است، در این نشست از تلاش های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به خاطر موفقیت در واگذاری پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای استان به بخش خصوصی قدردانی شد.

همچنین از سرپرستان شعب بانک های صنعت و معدن، سپه، پست بانک، کشاورزی و توسعه صادرات به عنوان مدیران بانکی موفق در جذب منابع صندوق توسعه ملی تجلیل صورت گرفت.

مدیران کل بازرسی، ثبت احوال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور اقتصاد و دارایی چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب روستایی و آب منطقه ای استان به عنوان مدیران موفق در جذب اعتبارات اسناد خزانه معرفی و تجلیل شدند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =