آمادگی آذربایجان‌غربی برای پذیرش مسافرین نوروزی

استان آذربایجان‌غربی با آمادگی کامل پذیرای مسافرین نوروزی از نقاط مختلف کشور خواهد بود.

نصب ۵۰ المان نوروزی در مرکز استان

علی شایگان رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام نصب ۵۰ عدد المان شهری جهت نوروز گفت: المان‌های فصل پروانه در حاشیه دور تا دور میدان خیرین، المان ماشین‌های فانتزی، گوی‌های نوری، المان سگ به مناسبت سال سگ، المان طرح شکلات عید، هفت سین مادربزرگ، گل‌های بهاری، المان گل آرایی توپ استقبال از بهار در میدان انقلاب ، طرح تصویرسازی با موضوع خانه ‌تکانی، جعبه ‌های گلکاری عید، المان دوچرخه و نیز المان برش روبان آغاز سال برای زیباسازی شهری از جمله المان های شهری به مناسبت آغاز سال جدید در نظر گرفته شده که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود.

کاشت ۳ میلیون گل به‌مناسبت فرارسیدن بهار

محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه هم در مورد برنامه‌های ویژه سال جدید گفت: ۳ میلیون بوته گل از انواع گل ‏های فصلی برای استقبال از بهار ۹۶ و همچنین ۱۰۰ هزار درخت و درختچه در هفته درختکاری در سطح شهر کاشته شد.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری ارومیه، ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید را تحویل گرفته که این تعداد اتوبوس به مناسبت آغاز سال جدید در راستای توسعه گردشگری در اختیار گردشگران نوروزی جهت بازدید از امکان دیدنی و همچنین بازدید از روستاهای محل گردشگری تا روز ۱۳ فروردین ماه ۹۷ قرار خواهد گرفت.

اجرای ۱۰ برنامه نوروزی در نقده

حمزه پهلوانی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده گفت: ۲ بازارچه صنایع دستی، اجرای برنامه تکم گردانی، برپایی سفره سنتی عید نوروز، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع نوروز در فرهنگ مردم نقده و برپایی ایستگاه عکاسی همراه با لباس سنتی ایل قره پاپاق نقده از جمله برنامه‌های نوروزی در شهرستان نقده خواهد بود.

فعالیت اتوبوس های گردشگری در ۴شهر استان

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: همچون سال های گذشته اتوبوس‌های گردشگری در ۴شهر استان (ارومیه، خوی، مهاباد و ماکو) به‌منظور معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران نوروزی فعالیت خواهند کرد.

آمادگی پلیس در آذربایجان‌غربی برای کمک به مسافرین

سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمادگی پلیس در ایام نوروز گفت: بیش از ۸۰۰۰ همکار نیروی انتظامی در ایام نوروز و ۷۸۰ واحد گشتی در این ایام برای کمک به مردم و مسافرین فعالیت خواهند کرد.

اجرای طرح "عیدانه کتاب" در نوروز

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: کانون برای اولین بار در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ طرح "عیدانه کتاب" را در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه اجرا می‌کند.
وی اظهار کرد: اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و دیگر کودکانی که علاقه‌مند به مطالعه کتاب می‌باشند، از سوم تا ۱۳ فروردین حتی روزهای تعطیل و روز طبیعت می‌توانند با مراجعه به مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه واقع در خیابان والفجر ۲- داخل پارک ملت علاوه بر امانت کتاب از دیگر خدمات فرهنگی، شامل: کاردستی، قصه گویی، روخوانی کتاب،شعرخوانی و ... بهره مند شوند.

برگزاری آئین‌های سنتی در میاندوآب

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در محل برگزاری نوروزگاه از تاریخ (۱ تا ۹ فروردین)، اجرای موسیقی سنتی و آئین سنتی و اجرای بازی‌های بومی و محلی از تاریخ(۳ تا ۹ فروردین) همه روزه از ساعات ۱۷ الی ۱۹ در محل برگزاری نوروزگاه، فعالیت اتوبوس گردشگری برای بازدید مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری، برگزاری تکم گردانی در محل برگزاری مراسم نوروزگاه از جمله برنامه‌های ایام نوروز در شهرستان میاندوآب خواهد بود.

همكاری با ۳۱ بیمارستان جهت ارائه خدمت به مسافران در ایام نوروز

باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طبق تفاهم انجام شده با بیمارستان های استان، قرار است ۵۰ درصد خدمات بیمارستان ها به مسافرین نوروزی انجام شود ضمن اینکه  ۱۱ پایگاه اورژانس در ورودی شهرهای استان ایجاد شده تا درصورت لزوم اقدام به ارائه خدمت به بیماران کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =