ایسنا به نقل از تک تایمز نوشت: اولین پرتاب خصوصی موشک در چین، در تاریخ 16 می میلادی توسط موشک " OS-X " متعلق به شرکت فضایی "OneSpace" با موفقیت انجام شد و این موشک به ارتفاع 127 هزار پایی از سطح زمین رسید.

شرکت" وان اسپیس"(OneSpace)، اولین شرکت در میان شرکت‌های خصوصی فضایی در چین است که موفق به پرتاب موشک شده است.

"شو چانگ" مدیر این شرکت در گفت‌وگویی گفت: این برای اولین بار است که یک موشک با فناوری‌های کاملا داخلی تولید شده و توسعه یافته است.موشک "OS-X" شرکت "OneSpace" در پرواز آزمایشی خود به ارتفاع 127 هزار پایی یا 25 مایلی از زمین رسید.

این موشک با سرعت بیش از 5.7 برابر سرعت صوت، به فضا پرتاب شده است.موشک "OS-X"، یک موشک تک مرحله‌ای با ارتفاع تقریبا 9 متری و وزن حدودی 7.2 تنی است.ظرفیت بارگیری این موشک تقریبا 220 پوند و معادل 100 کیلوگرم است. این در حالی است که ظرفیت بارگیری موشک "فالکون 9" شرکت "اسپیس ایکس" 50 هزار پوند است.

شرکت "وان اسپیس"(OneSpace) در سال 2015 تاسیس شده است و اولین شرکت خصوصی چینی است که مجوز توسعه موشک‌های فضایی را کسب کرده است.مدیر این شرکت اظهار کرد، "وان اسپیس" برنامه دارد که یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در عرصه "پرتاب ماهوراه‌های کوچک به فضا" باشد و امیدوار است که نسخه چینی شرکت "اسپیس ایکس" باشد.

چانگ افزود، شرکت "اسپیس ایکس" در آمریکا اولین شرکت خصوصی در این حوزه است و ما می‌خواهیم در چین اولین باشیم.

شرکت "وان اسپیس" با اینکه خصوصی است ولی بودجه‌های آن از طریق دولت چین تامین می‌شود.انتظار می‌رود این شرکت در عرصه "پرتاب ماهواره‌های کوچک به فضا" با رقیب‌های متعددی رو به رو شود. علاوه بر این، شرکت‌های فضایی خصوصی زیادی در چین هستند که به زودی موشک‌های خود را آزمایش خواهند کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =